Menu

پاسخ رئیس Xbox به بیانیه‌ی جدید سونی نسبت به قابلیت کراس پلی

مدیر عامل شرکت سونی، کنیشیرو یوشیدا، به تازگی نظرات بحث برانگیری درمورد قابلیت کراس پلی بیان کرده و حالا یکی از مدیران اجرایی Xbox پاسخ داده است. به گزارش پردیس گیم و به نقل از gamespot، رهبر مهندسی Xbox مایک ایبارا در توئیتر درمورد موقعیت کراس-پلی گفته سونی "هنوز به حرف گیمرها گوش نمی‌دهد".

ایبارا گفت؛ "(سونی هنوز) به گیمرها گوش نمی‌دهد. تمام گیمرها باید به قابلیت کراس-پلی و پیشروی با انعطاف پذیری ورودی صحیح و انتخاب‌های گیمری دسترسی داشته باشند."

بعد از اینکه فردی به ایبارا اشاره کرد که PS4 مدت زیادی است فروش بیشتری از Xbox One دارد، شخص ایبارا بیان کرد که مایکروسافت در فضای کنسول و Windows PC فعالیت می‌کند که ردپای گیمینگش را به شکل قابل توجه‌ای گسترش می‌دهد. وی همچنین بیان کرد که سونی با حمایت نکردن از کراس-پلی به کاربرانش بدخدمتی می‌کند.

ایبارا گفت؛ "ما Windows و کنسول را می‌گردانیم؛ کاربران گیمینگ عظیم‌تری که می‌خواهند با هم بازی کنند. گیمینگ متنوع است، اگر لذت را فقط به بخشی از کاربران برسانید از خیلی جهات بسیار عقب‌تر هستید."

کنیچیرو یوشیدا به تازگی در کنفرانس IFA در برلین صحبت کرد و اذعان داشت که سونی اجازه‌ی کراس-پلی را نمی‌دهد چون PS4 "بهترین مکان برای بازی است."

طبق Independent، یوشیدا گفته؛ "در رابطه با کراس-پلتفرم بودن، نحوه‌ی فکر کردن ما همیشه این بوده که PlayStation بهترین مکان برای بازی کردن است. فکر میکنم شراکت Fortnite با PlayStation 4 بهترین تجربه برای کاربران باشد، این باور ماست."

یوشیدا اشاره کرد که سونی از کراس-پلتفرم بین PS4 و PC حمایت می‌کند و اینکه در ادامه شرکت "تصمیم می‌گیرد چه چیزی باعث بهترین تجربه برای کاربران می‌شود."

او همچنین اضافه کرد که باور دارد رقابت با Xbox و Nintendo "همیشه خوب" است. یوشیدا اوایل امسال بعد از اینکه مدیر عامل قبلی "کازو هیرایی" (Kazuo Hirai) از سمت خود کناره گیری کرد ریاست سونی را به عهده گرفت.

برگردیم به موضوع ایبارا و Xbox، فردی از ایشان پرسید چرا مایکروسافت نیاز به پرداخت حق عضویت طلایی Xbox Live برای انجام بعضی بازی‌های رایگان و نسخه‌های بتای عناوین مختلف دارد درحالی که سونی چنین کاری نمی‌کند. او پاسخی نداد.

بازی‌هایی مثل Rocket League ،Fortnite و Minecraft از قابلیت کراس-پلی بین Xbox One و Nintendo Switch حمایت می‌کنند ولی PlayStation 4 خیر. سونی مدتی پیش عنوان کرد که اطمینان دارد راه حلی برای کراس-پلی پیدا خواهد کرد که هم گیمرها را راضی نگه دارد و هم ملاحظات تجاری را مد نظر قرار دهد. تا کنون، سونی چیز بیشتری در این رابطه نگفته است.