Menu

با نقدها و نمرات Return of the Obra Dinn همراه باشید

بازی Return of the Obra Dinn یک عنوان «ماجراجویی با رنگ‌هایی مینیمال» و «یک بازی اول‌شخص معمایی و ماجراجویی براساس اکتشاف و استنتاج منطقی» است. این بازی در ماه جاری برای Windows و macOS منتشر شده است. در ادامه با هم به بررسی نقدها و نمرات اولیه‌ی این بازی می‌پردازیم.

Destructoid : 95

"این بازی‌ای است که نمی‌توانم از فکر کردن درموردش دست بردارم. هنگامی که سر کار هستم درموردش فکر می‌کنم — یا لحظات دیوانه‌واری که انتظارشان را نداشتم را به یاد می‌آورم، یا درمورد اطلاعاتی که اخیرا کشف کردم و مفهوم ضمنی آن تأمل می‌کنم. این مسلما یک «بازی مخصوص افراد متفکر» است، و چیزی است که امیدوارم دیگر توسعه‌دهندگان (یا خود آقای Pope) تصمیم بگیرند بیشتر به آن بپردازند. با وجود اینکه این یک بازی کاراگاهی نیست، هیچ‌وقت به این اندازه حس کاراگاه بودن نکرده بودم."

Meristation : 92

"سازنده‌ی عنوان Papers, Please بار دیگر یک بازی مدرن-کلاسیک پیش روی ما گذاشته است. Return of the Obra Dinn یک داستان‌سرایی اصیل و شخصی را در سلسله وقایعی استفاده می‌کند که به ما حس یک کاراگاه واقعی بودن می‌دهد. از نظر ظاهری یک تمرین در کسب عشق یکپارچه و سلیقه‌ خوب است. Lucas Pope یکی از بهترین بازی‌های سال را به ما ارائه کرده است."

IGN : 92

"Return of the Obra Dinn یکی از بهترین بازی‌های کاراگاهی است که تا به حال بازی کرده‌ام، و حالا خیلی بیشتر از آن می‌خواهم."

GameSpot : 90

"این بازی یک روش داستان‌سرایی بسیار عالی و مهیج ارائه می‌دهد. با آنکه اینکه که نگاه‌های کوچکی به زندگی هر شخص روی کشتی خواهید داشت، در لحظاتی حیاتی در هنگام سفر Obra Dinn و قطعه‌های پازل اینکه آن‌ها کی بودند، چه کارهایی باید می‌کردند، چه چیزی به آن‌ها انگیزه داد و زمانی که تراژدی رخ داد چگونه این موارد به یکدیگر برخورد کردند را کنار هم بگذارید به ارزش ان اشخاص پی خواهید برد. شاید آن‌ها را تنها در خطوط رنگی ثابت ببینید و در تکه‌های مختصر گفت‌وگو صدایشان را بشنوید، اما اگر دقت کنید اینطور حس می‌کنید که در پایان بازی تک تک این شصت نفر را خیلی صمیمانه می‌شناسید."

Gamer.no : 90

"Return of the Obra Dinn بعد از چهار سال توسعه عرضه شده و واقعا ارزش منتظر ماندن را داشته است. Pope ما را به یک سفر جادویی می‌برد که شاید در نگاه اول عادی به نظر برسد، اما هیجان و زیبایی زیادی در آن پیدا می‌شود -البته اگر حاضر باشید که کمی بیشتر به ژرفای آن بروید."

PC Gamer : 90

"یک معمای زیبا دارای حال و هوای خاص و قوی که واقعا باید سخت برای حل آن تلاش کنید."

PCWorld : 90

"یک سبک هنری منحصر به فرد و یک پازل محشر Return of the Obra Dinn را تبدیل به یک داستان کاراگاهی می‌کنند که ارزش تجربه کردن را دارد، مخصوصا اگر بتوانید کلّش را یک باره انجام بدهید."

Game Informer : 88

"Return of the Obra Dinn به طور تعجب‌آوری یک عنوان کاراگاهی سرسخت است با یک چاشنی سورئال کسانی که عاشق چالش هستند نباید آن را از دست بدهند."

: Metacritics

Return of the Obra Dinn

نظر شما درمورد این بازی چیست؟