Menu

گزارش مالی شرکت مایکروسافت در سه ماهۀ نخست سال مالی 2019 منتشر شد؛ کسب سود 44 درصدی در بخش گیمینگ

با اینکه بخش گیمینگ مایکروسافت سه ماهۀ مالی نخست آرامی را پشت سر گذاشت، اما باز هم موفق شد تا نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 44 درصدی سود در بخش گیمینگ باشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از سایت Gamingindustry، طبق گزارش منتشر شده از سه ماهۀ نخست سال مالی 2019 شرکت مایکروسافت، سه ماهه‌ای که در آن خبری از عنوان فرست‌ پارتی جدیدی نبود، عناوین غیرانحصاری عامل اصلی این افزایش سود دهی بوده‌اند. بخش نرم‌افزار و سرویس‌دهی Xbox هم به تنهایی در مقایسه با سال گذشته 36 درصد افزایش سود را شاهد بوده‌اند. همچنین طبق این گزارش، تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه Xbox Live به 57 میلیون کاربر رسیده است.

سود بخش سخت‌افزار شرکت مایکروسافت هم به لطف فروش باندل‌های ویژه تعطیلات آخر سال 94 افزایش داشته است.

این افزایش سود دهی موجب شد تا شرکت مایکروسافت در بخش کامپیوتر شخصی که شامل ویندوز OEM، محصولات فروخته شده در سطح گسترده و سرویس‌های ابری است نیز درآمد 10.75 میلیارد دلاری کسب کند و سود خود را در مقایسه با سال گذشته تا 15 درصد افزایش دهد. در مجموع، درآمد شرکت مایکروسافت در این برهۀ زمانی مالی با احتساب 19 درصد افزایش در سود نسبت به سال گذشته، برابر 29.1 میلیارد دلار بوده است.

سه ماهۀ مالی بعدی این شرکت، به خصوص در بخش گیمینگ، می‌تواند با عرضۀ عنوان Forza Horizon 4، دستۀ بازی Xbox Adaptive Controller و سرویس اشتراکی Xbox All Access پرسروصداتر باشد. به تازگی هم سرویس Xbox Game Pass برای پلتفرم PC تأیید شده که می‌تواند دیگر عامل مؤثر در این افزایش سود دهی باشد.