Menu

معرفی فیلم ناپدید شدن با موضوعی عجیب

فیلم ایرانی ناپدید شدن یکی از آثار ایرانی محسوب می‌شود که به خاطر موضوع جنجالی خود مورد توجه قرار گرفته است. از این رو در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی این اثر بپردازیم.

در طی سال‌های اخیر یک سری آثار ایرانی اما مستقل از سینمای ایران ساخته شدند که عموما موضوع آنها متفاوت با سایر موضوعات سینمای ایران بودند. این آثار یا اجازه اکران نمی‌گرفتند یا هدف کارگردان از ساختن آنان شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی بود.

فیلم ایرانی ناپدید شدن به کارگردانی علی عسگری به عنوان اولین فیلم بلند او در سال 1396 (2017) ساخته شد. این فیلم به نویسندگی خود عسگری و همکاری او با فرنوش صمدی تولید شد و به عنوان نماینده ایران در بخش افق‌های جشنواره ونیز حضور داشت.

خلاصه داستان فیلم ناپدید شدن

داستان درباره دختر و پسری جوان به نام‌های سارا و حامد است. سارا خانواده سختگیری دارد و معمولا مسائلی که برای او پیش می‌آید را از آنها مخفی می‌کند. او با حامد دوست است و بین آنها رابطه نامشروع اتفاق می‌افتد. از آنجایی که این رابطه برای سارا مشکل به وجود می‌آورد، او و حامد مجبور می‌شوند تا برای حل این مشکل به بیمارستان مراجعه کنند. اما بیمارستان‌ها چه دولتی چه خصوصی از کمک کردن به این زوج بدون اطلاع خانواده دختر، امتناع می‌کنند. تا اینکه آنها از ترس خانواده سارا، راه حل دیگری پیدا می‌کنند. این خلاصه فیلم ایرانی ناپدید شدن بود که برای شما تعریف کردیم.

معرفی بازیگران فیلم ناپدید شدن

این فیلم حول محور دو بازیگر جوان خود می‌گردد که بار روایت داستان را به دوش می‌کشند و سایر بازیگران صرفا حضوری بسیار کمرنگ در فیلم دارند. در ادامه با بازیگران فیلم آشنا می‌شوید.

صدف عسگری در نقش سارا

صدف عسگری در پنجمین روز مهر ماه سال 1376 متولد شد. او بازیگری را از سال 1396 با اولین فیلم علی عسگری دایی خود، یعنی ناپدید شدن، شروع کرد. سپس توانست توجهات را به خود جلب کرده و در فیلم روزهای نارنجی حضور داشته باشد. این هنرپیشه عمدتا در فیلم‌های دایی خود ایفای نقش دارد و توانسته برنده چندین جایزه بین‌المللی شود. از آثار معروف دیگر خانم عسگری باید به فیلم‌های مردن در آب مطهر، دسته دختران و تا فردا اشاره کنیم. صدف عسگری ایفاگر نقش اصلی فیلم ایرانی ناپدید شدن است.

امیر رضا رنجبران در نقش حامد

امیر رضا رنجبران در 3 اردیبهشت 1373 به دنیا آمد. او بازیگری را از حضوری کوتاه در فیلم لانتوری شروع کرد و سپس در سال بعد نقش اصلی ناپدید شدن را ایفا کرد. این هنرپیشه علاوه بر فیلم‌های گفته شده در آثاری همچون اتاق تاریک و مخفیگاه حضور پیدا کرده است و آینده درخشانی در سینمای ایران دارد.

سخن پایانی

با معرفی فیلم ناپدیدشدن ایرانی همراه شما بودیم. این اثر دست روی یک موضوع جدید و اجتماعی گذاشته بود و در جشنواره‌های مختلف از جمله ونیز و تورنتو شرکت کرد. آیا شما برای دانلود فیلم ناپدید شدن ایرانی اقدام کرده‌اید؟ نظر شما درباره این فیلم چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.