Menu

معرفی فیلم پولاریس

فیلم پولاریسیکی از آثار ایرانی خارج کشور است که توانست در ایران و جهان دیده شود. در این مقاله به معرفی و بررسی فیلم ایرانی پولاریس می‌پردازیم.

فیلم پولاریس یا ستاره شمال (Polaris) اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سودابه مرادیان محسوب می‌شود که نگارش فیلمنامه آن نیز با خود کارگردان و نغمه ثمینی بوده است. این فیلم محصول سال 2014 (1394) است که در جشنواره‌های مختلف شرکت کرده و توانسته مورد توجه قرار بگیرد.

داستان فیلم سینمایی پولاریس

داستان این فیلم درباره یک عکاس جنگ است که روان او به شدت برای قرار گرفتن در محیط جنگی دچار آسیب شده است و از هرگونه مرور گذشته اجتناب می‌کند. او در مقابل همسرش قرار گرفته و سعی دارد از رازهای خود محافظت کرده و آنها را پنهان کند. او تنها از یک کار به شدت گریزان است: بازگشت به خاورمیانه!

بازیگران فیلم سینمایی پولاریس

در این بخش قصد داریم به معرفی بازیگران فیلم بپردازیم. نقش اصلی این اثر برعهده آلیتسیا باخلدا-تسروش (Alicja Bachleda-Curuś) است و در مقابل او بهرام رادان قرار دارد. هنرپیشه های فیلم ایرانی پولاریس ترکیبی از بازیگران ایرانی و خارجی هستند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم‌.

آلیتسیا باخلدا تسروش در نقش باران

آلیتسیا باخلدا-تسروش از بازیگران اهل لهستان در تاریخ 12 مه 1983 (22 اردیبهشت 1362) به دنیا آمد. او علاوه بر بازیگری، خواننده نیز است و از سال 1991 تاکنون در عرصه هنر فعالیت دارد. او فعالیت بازیگری خود را به صورت جدی از فیلم پان تادئوش (Pan Tadeusz) شروع کرد و از مهمترین فیلم‌های او می‌توان به روز محاصره: 11 سپتامبر 1683 (The Day of the Siege: September Eleven 1683)، مبادله (Trade) و اوندین (Ondine) اشاره کنیم. این هنرپیشه در فیلم پولاریس نقش یک عکاس جنگی ایرانی-آمریکایی را دارد.

بهرام رادان در نقش پوریا

بهرام رادان بازیگر و تهیه‌کننده ایرانی متولد 8 اردیبهشت 1358 است. این بازیگر برای اولین بار پس از کلاس‌های بازیگری خود در سال 1378 و فیلم شور عشق شروع کرد. پس از آن در فیلم آواز قو حضور داشت و برای نقش آفرینی آن کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد. او سپس برای نقش‌آفرینی فیلم‌های شمعی در باد و سنتوری صاحب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. بهرام رادان در آثار دیگری همچون: گاوخونی، آدم‌کش، بی‌پولی، کارناوال مرگ، راه آبی ابریشم، چهار راه استانبول و فیلم ابلق ایفای نقش داشته است. این بازیگر برای تهیه‌کنندگی فیلم علفزار نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر نیز شد.

جوایز فیلم

این اثر در جشنواره کالور سیتی (لس آنجلس) توانست جایزه بهترین فیلم را دریافت کند. همچنین جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا در سه رده بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر زن نامزد و جایزه بهترین فیلم را برنده شد. او علاوه بر اینها در جشنواره‌های مختلفی همچون جشنواره سیلیکون بیچ، جشنواره لانگ بیچ، جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ و… نیز شرکت کرد.

کلام آخر

به پایان مقاله معرفی فیلم پولاریس رسیدیم و سعی کردیم تا این اثر را کاملا برای شما بررسی کنیم. فیلم پولاریس در مجموع ارزش تماشا دارد و پسندیدن آن نیز وابسته به سلیقه شخصی افراد است. شما نیز می‌توانید با دانلود فیلم سینمایی پولاریس به تماشای آن نشسته و نظرات خود را درباره فیلم با ما درمیان بگذارید. از همراهی صمیمانه شما تا پایان مقاله سپاس‌گزاریم.