Menu

معرفی فیلم Hocus Pocus 2 2022

فیلم هوکس پوکس 2022 دنباله‌ای بر نسخه قدیمی خود در سال 1993 است که پس از 29 سال ساخته شد و حس نوستالژی را در مخاطبان زنده کرد. در مقاله امروز به سراغ فیلم Hocus Pocus 2022 می‌رویم و به بررسی آن می‌پردازیم.

در سال 1993 قسمت اول هوکس پوکس که به شعبده‌بازی نیز ترجمه می‌شود در ژانر کمدی و فانتزی ساخته شد و به ماجرای سه زن جادوگر می‌پرداخت. کارگردان این اثر کنی جان اورتگا (Kenny John Ortega) بود که متاسفانه فیلم با ضرر مالی روبه‌رو شد. با این وجود به دلیل پخش فراوان هوکس پوکس در روز هالووین، این اثر تبدیل به یک فیلم کلاسیک کالت شد.

در سال 2022 نیز فیلم هوکس پوکس 2 به کارگردانی آن فلچر (Anne Fletcher) و نویسندگی جن دی‌آنجلو (Jen D’Angelo) منتشر شد. ژانر فیلم هوکس پوکس ۲۰۲۲ پیرو قسمت اول خود کمدی و فانتری است و ادامه داستان‌ نوشته شده به دست میک گریس (Mick Garris) و دیوید کریشنر (David Kirschner) را دنبال می‌کند.

خلاصه داستان فیلم هوکس پوکس ۲۰۲۲

داستان نگاهی به گذشته و سال 1963 در شهر سلیم (Salem) دارد و سه خواهر جادوگر به نام‌های وینیفرد، سارا و مری ساندرسون را نشان می‌دهد که برای همیشه جوان نگه‌داشتن خود نیاز دارند تا کودکان را بکشند. حال در سال 2022 سه دختر نوجوان بر اثر اشتباهی خواهران ساندرسون را به شهر سلیم امروزی برمی‌گردانند. آنها بلافاصله از نیت خواهران با خبر می‌شوند و سعی دارند که جلوی این جادوگران را بگیرند.

معرفی کارگردان فیلم هوکس پوکس 2022

پس از دانستن داستان فیلم بهتر است سری به عوامل فیلم هوکس پوکس 2 بزنیم و با نگاهی دقیق سوابق کارگردان این اثر را بررسی کنیم.

آن فلچر کارگردان فیلم

آن فلچر کارگردان، طراح رقص، رقصنده و بازیگر اهل آمریکا در اولین روز ماه مه 1966 (11 اردیبهشت 1345) به دنیا آمد. همان‌طور که اشاره کردیم آن فلچر در واقع یک طراح رقص عالی بود و در فیلم‌های زیادی با آدام شنکمن کارگردان (Adam Shankman) که او نیز ابتدا از طراحی رقص کار خود را شروع کرد، همکاری داشت.

استعداد خوب او در طراحی او را به سمت اولین فیلم خود استپ آپ سوق داد و فیلم مورد تحسین قرار گرفت. پس از آن فیلم 27 دست لباس نیز که در ژانر رمانتیک-کمدی ساخته شد که 8 نامزدی جوایز مختلف برای او به ارمغان آورد. فیلم بعدی او یعنی خواستگاری نیز 27 نامزدی در جوایز مختلف کسب و 7 جایزه را از آن خود کرد. به غیر از این آثار فیلم‌های: سفر گناه (The Guilt Trip)، تعقیب آتشین (Hot Pursuit) و دامپلین (Dumplin) نیز به دست فلچر ساخته شده‌اند. فیلم Hocus Pocus 2022 جدیدترین ساخته آن فلچر است.

معرفی بازیگران فیلم هوکس پوکس 2022

قسمت دوم فیلم سینمایی هوکس پوکس بعد از 29 سال ساخته شد و برخلاف بسیاری از فیلم‌هایی که پس از چندین سال دنباله آنها ساخته می‌شود، سه بازیگر اصلی خود یا همان خواهران جادوگر ساندرسون را حفظ کرد. در ادامه مروری بر بازیگران اصلی فیلم خواهیم داشت.

بت میدلر در نقش وینیفرد ساندرسون

بت میدلر (Bette Midler) بازیگر، خواننده، کمدین و نویسنده اهل آمریکا در اول دسامبر 1945 (10 آذر 1324) چشم به جهان گشود. او طی سال‌های کار خود که حدودا پنج دهه می‌شود، جوایز فراوانی از جمله: چهار جایزه گلدن گلوب، سه جایزه گرمی، سه جایزه ساعات پربیننده امی، و دو جایزه تونی را به خانه برد. علاوه بر همه اینها، میدلر دوبار برای جایزه اسکار نامزد شد.

میدلر از تئاتر شروع کرد و سپس به خوانندگی ادامه داد و لقب «خانم میم بهشتی» یا «The Divine Miss M» را دریافت کرد. او کار بازیگری خود را با فیلم رز شروع کرد و سپس در فیلم‌هایی مانند: ساحل‌ها (Beaches)، باشگاه همسران اول (The First Wives Club)، برای پسرها و هوکس پوکس 1 به ایفای نقش پرداخت. وی در فیلم هوکس پوکس 2 نقش اصلی را ایفا می‌کند.

سارا جسیکا پارکر در نقش سارا ساندرسون

سارا جسیکا پارکر (Sarah Jessica Parker) متولد 25 مارس 1965 (5 فروردین 1344) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. این بازیگر را عمدتا برای نقش کری برادشاو او می‌شناسند که به واسطه این نقش صاحب 4 جایزه گلدن گلوب شد. نام سارا جسیکا پارکر همچنین در لیست 100 نفر از تاثیرگذارترین افراد سال 2022 در جهان قرار دارد. دنیای بازیگری برای این هنرمند گزینش شده اما پرافتخار است به طوری که او تاکنون 28 بار نامزد جوایزی همچون گلدن گلوب، امی و گیلد شده است. او در فیلم هوکس پوکس 2022 یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کند.

کتی ناجیمی در نقش مری ساندرسون

کتی ناجیمی (Kathy Najimy) بازیگر و فعال اجتماعی اهل آمریکا در 6 فوریه 1957 (17 بهمن 1335) به دنیا آمد. او اولین بار با تئاتر حامی فمینیسم خود با نام نمایش کتی و مو (The Kathy and Mo Show) در دنیا معروف شد و سپس در آثاری همچون: فیلم‌های هوکس پوکس 1، امیدوارم شناور شود (Hope Floats)، برنامه‌ریز عروسی (The Wedding Planner)، رانندگان دیوانه (Rat Race) و سیتکام کمد ورونیکا (Veronica’s Closet) ایفای نقش داشته است. او نقش سومین خواهر ساندرسون در فیلم Hocus Pocus 2022 را ایفا می‌کند.

سخن پایانی

در مقاله امروز با بررسی و معرفی فیلم هوکس پوکس 2 همراه شما بودیم. این فیلم با توجه به ژانر کمدی و فانتزی خود مناسب سلیقه‌های خاص است و همچنین بیشتر فیلمی نوستالژی و خاطره‌انگیز محسوب می‌شود تا فیلمی که از لحاظ فنی قوی باشد. علاوه بر آن یکی از چیزهایی که تحسین ما را برمی‌انگیزد عملکرد خوب بازیگران حتی بعد از گذشت 29 سال از نسخه قبلی است. شما عملکرد فیلم هوکس پوکس 2022 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا از تماشای آن لذت بردید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.