Menu

برنده ۵ جایزه تونی به تلویزیون می‌رود

نمایش «سه‌گانه لمن» که ۵ جایزه از جوایز تونی اخیر را برد در قالب یک سریال تلویزیونی ساخته می‌شود.

به نقل از ورایتی، «سه گانه لمن» نوشته استفانو ماسینی نمایشنامه‌نویس ایتالیایی که روز پیش ۵ جایزه از جوایز تونی ۲۰۲۲ را از آن خود کرد و به عنوان بهترین نمایش درام شناخته شد در قالب یک سریال تلویزیونی ساخته می‌شود. این سریال توسط توسط کمپانی «فاندانگو» ایتالیا و «آپارتمانت» که سازنده سریال «دوست اعجوبه من» النا فرانته است، ساخته می‌شود.

داستان این نمایش درباره تاریخچه یکی از موسسات مالی است که تصمیم‌هایش در ایجاد رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ موثر بود.

«آپارتمانت» متعلق به کمپانی فریمانتل است که سازنده «دست خدا» به کارگردانی پائولو سورنتینو هم بود و سریال‌های تحسین‌شده‌ای چون «پاپ جوان» و «پاپ جدید» را ساخت.

ورود این کمپانی با پشتوانه فریمانتل، اقتباس تلویزیونی از این نمایش را به میزان قابل توجهی بالا می کشد؛ گرچه هنوز پخش‌کننده‌ای برای آن معرفی یا انتخاب نشده است.

«سه‌گانه لمن» جایزه بهترین کارگردانی را برای سم مندس به همراه داشت و سیمون راسل بیل جایزه بهترین بازیگر مرد نقش اصلی را برد.

ماسینی پیش از این نیز برای این که توانسته داستانی را که هیچ عنصر ایتالیایی ندارد به خوبی روایت کند، تحسین شده بود. بیشتر داستان این نمایش در آمریکا رخ می دهد.

این نمایش سال ۲۰۱۵ در تئاتر پیکولو میلان به کارگردانی لوکا رونکونی چهره فقید و مبتکر بزرگ ایتالیایی روی صحنه رفته بود. این اثر الهام‌بخش مندس شد تا نسخه انگلیسی آن را با اقتباس از نمایش ۵ ساعته ماسینی روی صحنه ببرد. اقتباس فشرده از این نمایشنامه توسط بن پاور که آن زمان معاون مدیر هنری تئاتر ملی لندن بود، انجام شد. این نمایش پیش از آن که به نیویورک برسد چندین بار در لندن و دیگر شهرهای بزرگ جهان روی صحنه رفته بود.