Menu

درگذشت کارگردان مجموعه ترسناک «پیچ اشتباه»

دکلان اوبرایان، کارگردان سه قسمت از مجموعه فیلم‌های ترسناک «پیچ اشتباه»، در ۵۶ سالگی درگذشت.

به نقل از ددلاین، دکلان اوبرایان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی، در سال ۱۹۶۵ متولد شد و از همان سنین جوانی می‌دانست جایش در سینماست. از همین رو راچستر نیویورک را به مقصد کالیفرنیا ترک کرد تا بازیگر شود. وقتی در این راه موفق نشد تصمیم گرفت وارد دانشگاه شده و در رشته سینما مدرک بگیرد. وی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در پومونا، کار در سینما را به طور تمام وقت آغاز کرد و به یک تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان در سطح داخلی و بین‌المللی تبدیل شد.
اوبریان بعدها با کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی چون پیچ اشتباه ۳: در برابر مرگ (Wrong Turn ۳: Left For Dead)، پیچ اشتباه ۴: شروع خونین (Wrong Turn ۴: Bloody Beginnings) و پیچ اشتباه ۵: تبارها (Wrong Turn ۵: Bloodlines) برای خود در ژانر وحشت اسم و رسمی دست و پا کرد. این کارگردان آمریکایی ساخت فیلم‌های ترسناک دیگری چون لذت سواری ۳ (Joy Ride ۳: Roadkill) و شارکتوپوس (Sharktopus) را نیز در کارنامه داشت.
پیچ اشتباه (Wrong Turn) نام یک مجموعه ۷ قسمتی ترسناک است که اولین قسمت آن در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. این مجموعه سینمایی داستان چند خانواده آدمخوار را که از لحاظ ژنتیکی معیوب هستند، دنبال می‌‎کند. خانواده‌هایی که قربانیان خود را در جاده شکار کرده و سپس به شکل فجیعی به قتل می‌رسانند.