Menu

ممنوعیت نمایش «دکتر استرنج» جدید در عربستان

اکران فیلم «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» به دلیل حضور یک شخصیت همجنس‌گرا در فیلم، در عربستان سعودی ممنوع شد.

به نقل از ورایتی، فیلم «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» در عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر به دلیل حضور شخصیت همجنس‌گرا اکران نخواهد شد.

عربستان اجازه اکران این فیلم را پس از اینکه دیزنی حذف این شخصیت را نپذیرفت نداد.

این فیلم جدید به کارگردانی سم ریمی که دنباله فیلم قبلی «دکتر استرنج» مارول با بازی بندیکت کامبربچ در نقش شخصیت اصلی است، یک قهرمان اضافه بر فیلم قبلی دارد که خوچیتل گومز ۱۵ ساله نقشش را ایفا می‌کند و مانند کتاب‌های کمیک مارول شخصیتی همجنس‌گرا را ارایه می‌کند.

بندیکت کامبربچ در این فیلم نیز در نقش دکتر استیون استرنج جادوگر اعظم ظاهر شده است. وی جراح مغز و اعصابی است که پس از سانحه رانندگی راهی سفری به کامارتاج برای بهبود خود شد و در این مکان عرفانی تحت تعلیم ریش سفید که جادوگر اعظم بود قرار گرفت و پس از مرگ وی به مقام جادوگر اعظم رسید و به شخصیت دکتر استرنج تبدیل شد.

ادامه «دکتر استرنج» از ۶ ماه می در آمریکا اکران می‌شود و قرار بود در عربستان سعودی و دیگر کشورهای مجاور از ۵ می راهی سینماها شود.

چندی پیش نمایش «ابدی‌ها» از کمپانی مارول به کارگردانی کلوئی ژائو نیز به همین دلیل و پس از اینکه دیزنی از حذف این صحنه از فیلم خودداری کرد، در عربستان و شماری از کشورهای عربی دیگر ممنوع اعلام شده بود.

پیش فروش بلیت در عربستان، کویت و قطر متوقف شده ولی امارات عربی همچنان در حال فروش بلیت است و به نظر می‌رسد فیلم اجازه نمایش در آنجا را داشته باشد.