Menu

بهترین پخش کننده های صوت و تصویر برای موبایل

برای پخش ویدیو و موزیک در موبایل از برنامه های مختلفی استفاده کرد به آن ها ویدیو پلیر ، موزیک پلیر یا پخش کننده میگویند.

به گزارش ایمنا، سیستم عامل‌های مختلف دارای ویدئو پلیر مخصوص به خود هستند اما این ویدئو پلیرها دارای محدودیت‌های متعددی بوده که این محدودیت‌ها و همچنین عدم پشتیبانی این پخش کننده‌ها و میزان درگیر شدن رم دستگاه از برخی فرمت‌های پخش موزیک و ویدئو لزوم استفاده از نرم افزارهای جانبی را بیشتر می‌کند. این موارد سبب شده توسعه دهنده‌ها و دولوپرها زیادی قدم در این حوزه بگذارند و نرم‌افزارهای گوناگونی در این زمینه تولید کنند؛ هر کدام از این پخش‌کننده‌های ویدئویی دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که از این موارد می‌توان به قابلیت پخش آنلاین، مصرف باتری و پشتیبانی از کدکهای (پخش ویدئو یا فایل صوتی با فرمت‌های مختلف) مختلف این نرم‌افزارها اشاره کرد.

بهترین نرم افزارهای پخش ویدیو آندروید و ای او اس + معرفی پلیر و قابلیت ها
نرم افزار وی ال سی پلیر (VLC Player)

وی ال سی پلیر قوی‌ترین نرم افزار پخش فیلم با امکان پخش فایل‌های چندرسانه‌ای متن باز و رایگان است و در سیستم عامل‌های مختلف کاربرد دارد. وی ال سی قادر به اجرای اکثر فایل‌های چندرسانه‌ای و همچنین فیلم‌های آنلاین است. انواع فایل‌های صوتی و تصویری با فرمت های مختلف از جمله ISO قابلیت پخش بوسیله نرم افزار پخش فیلم VLC را دارند. VLC یک پخش کننده صوتی با یک بانک اطلاعاتی کامل، اکولایزر و تعدادی فیلتر است که انواع فرمت‌های صوتی را پشتیبانی می‌کند.

بهترین نرم افزارهای پخش ویدیو آندروید و ای او اس + معرفی پلیر و قابلیت ها
نرم افزار ام ایکس پلیر (MX Player)

ام ایکس پلیر که قابلیت پخش انواع مختلف فرمت های فایل‌های صوتی، تصویری و ویدئویی را دارد، از رابط کاربری بسیار ساده و آسانی برخوردار است و این امکان را به کاربران موبایل می‌دهد تا بدون هیچ مشکلی به تماشای محتوای موردنظر خود بپردازند. این نرم افزار همچنین به قابلیت‌های پیشرفته دیگری همچون پشتیبانی از زیرنویس به زبان‌های مختلف، جلو / عقب بردن نشان‌گر فیلم، زوم کردن، تغییر فونت و سایز زیرنویس فیلم، تغییر در حالت نورپردازی فیلم و همچنین قفل کودک به منظور جلوگیری از دسترسی کودکان و کاربران زیر سن مجاز به محتوای قابل پخش در موبایل مربوطه مجهز است.

نرم افزار فایپ پلیر (FIPE Player)

این پلیر برای پخش ویدئوهای باکیفیت بالا همچون ۱۰۸۰p و ۴K طراحی شده و در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. یکی از بارز ترین ویژگی‌های این برنامه موبایلی، قابلیت استفاده هم زمان آن با سایر اپلیکیشن‌های موردنظر کاربر مربوطه است. این اپلیکیشن از تمامی انواع مختلف فرمت های موجود برای فایل‌های صوتی و ویدئویی پشتیبانی می‌کند و به صورت رایگان (به همراه نمایش تبلیغات) در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نرم افزار کی‌ام پلیر (KMPlayer)

کی‌ام پلیر نیازی به معرفی ندارد و تمامی کاربران رایانه‌های شخصی و لپ تاپ‌های مبتنی بر ویندوز همواره برای تماشا و پخش فایل‌های ویدئویی از آن استفاده می‌کنند. می‌توان گفت نسخه اندرویدی و اس او اس آن نیز تمامی قابلیت‌های نسخه دسکتاپ آن را دارد که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به ذخیره سازی ابری کلاد اشاره کرد.

این نرم افزار بیش از ۸۰۰ میلیون بار دانلود شده است و تقریباً تمام فرمت‌های ویدئویی و زیر نویسی را اجرا می‌کند. این نرم افزار همچنین انواع مختلف کیفیت‌های ویدئوی را پشتیبانی می‌کند و همچنین می‌توانید ویدئوهای خود را از فضای ابری Google Drive پخش کنید.

بهترین نرم افزارهای پخش ویدیو آندروید و ای او اس + معرفی پلیر و قابلیت ها
نرم افزار موبو پلیر (MoboPlayer)

ویدئو پلیر موبو یکی از قدیمی ترین ویدئو پلیر هایی است که برای سیستم عامل اندروید توسعه داده شده و کیفیت بسیار مطلوبی دارد. رابط کاربری زیبا و روان، پشتیبانی از فرمت های ویدئویی مختلف، پشتیبانی از پخش زیرنویس، امکان ایجاد لیست پخش و مشاهده پشت سر هم ویدئوهای مورد نظر کاربر، امکان پخش ویدئو از طریق پروتکل‌های HTTP و RTSP و پشتیبانی از پلاگین ها به منظور افزایش قابلیت‌های آن همگی از ویژگی‌های ویدئو پلیر Mobo محسوب می‌شوند.