Menu

ستاره سرشناس ژاپنی فیلم‌های «گودزیلا» درگذشت

تاکارادا آکیرا بازیگر سرشناس ژاپنی فیلم های «گودزیلا» از دنیا رفت.

به نقل از ورایتی، تاکارادا آکیرا بازیگر ژاپنی که بیشتر به عنوان ستاره فیلم‌های ابتدایی «گودزیلا» و دیگر فیلم‌های کایجو (هیولا) و علمی تخیلی کمپانی توهو در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ شناخته می‌شد، در ۸۷ سالگی درگذشت. علت مرگ این بازیگر اعلام نشده است.

تاکارادا در سال ۱۹۳۴ در کشور کره که تحت اشغال ژاپن بود، متولد شد. او در سال ۱۹۴۸ به همراه خانواده به عنوان گوینده زبان چینی ماندارین و انگلیسی به ژاپن آمد.

تاکارادا در سال ۱۹۵۳ پس از گذراندن آزمون «چهره جدید» وارد استودیوی توهو شد.

این بازیگر در نقش اصلی فیلم «گودزیلا» به عنوان یک غواص نیروی دریایی محصول ۱۹۵۴ حضور پیدا کرد. وی پس از آن در فیلم های بعدی این مجموعه از جمله «موترا علیه گودزیلا» (۱۹۶۴)، «هجوم اختر-هیولا» (۱۹۶۵) و «گودزیلا در برابر هیولای دریا» (۱۹۶۶) بازی کرد.

دانلود فیلم های ژاپنی از سایت موویانه

تاکارادا همچنین در فیلم‌های اوزو یاسوجیرو (نوع نوشتار اسامی این فیلمسازها تغییر کرده است) و ناروسه میکو و همچنین فیلم‌های موزیکال، ملودرام، درام‌های تاریخی و دیگر ژانرهای اصلی استودیوی توهو ظاهر شد.

پس از فروپاشی سیستم استودیویی ژاپن در دهه ۱۹۷۰، حضور تاکارادا در فیلم‌ها کمتر شد، اگرچه حرفه او در دهه ۱۹۹۰ با حضور در نقش‌های مکمل فیلم‌های ایتامی جوزو احیا شد.