Menu

نخستین فیلم اکشن بین‌المللی سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر

محسن صرافی تهیه کننده فیلم سینمایی «لایه های دروغ» منتخب بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فجر از مراحل تولید این پروژه سخن گفت.

محسن صرافی تهیه کننده فیلم سینمایی «لایه های دروغ» که در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره روند تولید این فیلم سینمایی گفت: حدود یازده سال پیش طرح اولیه این فیلم از طرف رامین سهراب به دست من رسید که البته به شکل و اسلوب متفاوتی بود و براساس آن فیلمنامه های متعدی به نگارش درآمد تا نهایتا نگارش نهایی متن چهارسال پیش به وسیله رامین سهراب و امیرحسین ماکویی براساس جغرافیا و فرهنگ ایرانی انجام شد.

او افزود: «لایه های دروغ» روایتی از زندگی آتش نشانی است که در یک سانحه جان فردی را نجات می دهد و اتفاقاتی که پس از این ماجرا برای او پیش می آید.

این تهیه کننده سینما مطرح کرد: حدود سه سال پیش فیلمبرداری کار آغاز شد که مدتی پس از شروع فیلمبرداری رامین سهراب بازیگر و کارگردان فیلم در یکی از صحنه ها دچار مصدومیت شد و گروه مجبور شد تا پایان دوران نقاهت سهراب کار را متوقف کند.

تهیه کننده «لایه های دروغ» بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از کار در خارج از کشور ضبط می‌شد شرایط تحریم ها باعث شد تا علنا امکان انتقال سرمایه فیلم از خارج از ایران وجود نداشته باشد و به همین دلیل فیلمبرداری کمی به تاخیر افتاد تا اینکه نهایتا در اردیبهشت ۱۴۰۰ فیلمبرداری کار به پایان رسید.

صرافی گفت: تدوین فیلم هم در ایران هم در آمریکا توسط تدوینگر آمریکایی انجام شده است.

او اظهار کرد: هایده صفی یاری به عنوان مشاور تدوین کار را همراهی کرد و با هم اندیشی او و کارگردان مراحل تدوین فیلم یک ماه پیش به اتمام رسید.

این تهیه کننده و تدوینگر سینما عنوان کرد: مراحل فنی شامل موسیقی، نور و اصلاح رنگ کار همچنان ادامه دارد و به امید خدا به زودی نسخه نهایی به دبیرخانه ارایه خواهد شد.

این تهیه کننده بیان کرد: مهمترین اتفاقی که برای این فیلم رقم خورد تامین عمده هزینه ضبط اثر از خارج از کشور بود که باعث ارزآوری برای کشور بوده است.

تهیه کننده «لایه های دروغ» بزرگترین مشکلات تهیه فیلم را اینگونه مطرح کرد: تمام مبادی رسمی بانکی بسته است و بزرگترین مشکل، ورود ارز برای تهیه کار بود و مشکل دیگر توقف سه ساله فیلم بود که علنا خیلی از دوستان را از پایان فیلم ناامید کرده بود اما من و رامین سهراب تمام تلاشمان را کردیم تا ساخت فیلم متوقف نشود.

صرافی اظهار کرد: رامین سهراب معتقد است این فیلم به دلیل نوع اکشن و کارگردانی خاصی که دارد اولین فیلم اکشن بین المللی سینمای ایران است.

صرافی در پایان اعلام کرد: مارک هابسن مدیر فیلمبرداری این پروژه بود و یکی از امتیازهای این پروژه تبادل تجربه بین سینمای ایران و سینمای فنلاند از طرف هر ۲ گروه فیلمساز بود که قطعا اگر فیلم در کشورهای خارجی اکران شود امتیاز ویژه ای دارد و بسیار ارزشمند است.

چهلمین جشنواره فیلم‌ فجر به دبیری مسعود نقاش زاده در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.