Menu

همکاری مجدد جونا هیل با مارتین اسکورسیزی

جونا هیل برای بازی در نقش جری گارسیا نوازنده گیتار آمریکایی، به پروژه جدید اسکورسیزی پیوست.

جونا هیل بازیگر سینما که در آثاری مانند «گرگ وال‌استریت» (The Wolf of Wall Street) و «گشت خیابان بیست و یکم» (21 Jump Street) بازی کرده، قرار است در فیلم «مرده شکرگزار» (The Grateful Dead)، پروژه جدید مارتین اسکورسیزی نقش جری گارسیا، نوازنده آمریکایی را بازی کند.

این فیلم قرار است توسط شرکت اپل تهیه شود. استودیوی فیلمسازی اپل با اسکورسیزی در حال تهیه فیلم «قاتلان فلاور مون» (The Killers of the Flower Moon) نیز هست که قرار است لئوناردی دی‌کاپریو در آن نقش‌آفرینی کند.

اسکات الکساندر و لری کارازفسکی، نویسندگان اصلی فیلم‌هایی از جمله «دولمیت اسم منه» (Dolemite Is My Name) و چشمان بزرگ (Big Eyes) فیلمنامه «مرده شکرگزار» درباره گروه موسیقی را نوشته‌اند و اپل هم حق امتیاز موسیقی گروه Dead در این فیلم خریداری کرده است.

گروه موسیقی «مرده شکرگزار» (The Grateful Dead) در دهه ۱۹۶۰ تأسیس شد. جری گارسیا، گیتاریست اصلی و خواننده این گروه بود. این هنرمند آمریکایی در سال ۱۹۹۵ بعد از اینکه این گروه به تالار شهرت راک اند رول (Rock and Roll Hall of Fame) وارد شد، درگذشت.

مشخص نیست که چه بخشی از تاریخ این گروه در این فیلم پوشش داده خواهد شد، اما اسکورسیزی قبلاً بخشی از داستان این گروه را روی پرده به نمایش گذاشته است و در سال ۲۰۱۷، مستند «سفر طولانی عجیب» (Long Strange Trip) را درباره این گروه تهیه کرده است.

ریک یورن، باب ویر، فیل لِش، میکی هارت، بیل کرتزمن، تریکسی گارسیا، اریک آیسنر و برنی کیهیل دیگر تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.

جونا هیل که دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده ، قرار است امسال در فیلم «بالا رو نگاه نکن» (Don’t Look Up) با لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس روی پرده‌های سینما باشد.