Menu

«ونوم ۲» به رقبایش چنگ و دندان نشان داد

فیلم سینمایی «ونوم ۲» محصول کمپانی سونی در هفته اول فروشی فراتر از انتظار‌ها داشت و صاحب یک رکورد در دوران همه گیری کرونا شد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» در عملکردی غیرمنتظره کار خود را با فروش ۹۰ میلیون دلاری در گیشه آمریکای شمالی آغاز کرد.

این آمار ونوم را به فیلمی تبدیل می‌کند که موفق ترین افتتاحیه را از زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینما در مارس ۲۰۲۰ به ثبت رسانده است.

برای اولین بار در طی بحران کرونا فروش هفتگی گیشه آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۱۹، به اختلاف ۱۵ درصدی رسیده است. دو سال پیش در این بازه زمانی فیلم سینمایی «جوکر» اکران شده بود که با ۹۶ میلیون دلار، رکورد افتتاحیه در ماه اکتبر را در دست داد. «ونوم ۲» نیز بعد از «جوکر» رکورددار فروش در ماه اکتبر است.

«ونوم ۲» که در همکاری با کمپانی سونی و استودیو مارول ساخته شده، ۲۵ الی ۳۰ میلیون دلار بیشتر از چیزی که پیش بینی می‌شد فروش داشته و اولین دنباله‌ای است که در گیشه کرونایی اکران شده و موفق تر از فیلم نخست عمل کرده است. «ونوم ۱» در سال ۲۰۱۸ ، با ۸۰ میلیون دلار هفته اول را به پایان برده بود.

«ونوم ۲» به جای اکران ترکیبی که به دلیل بسته بودن سینما‌ها اعمال شده بود، به طور انحصاری در سینما‌ها اکران شده است. این تصمیم سونی باعث شده سینما‌های «سینمارک»، یکی از سه سینمای بزرگ زنجیره‌ای آمریکا، بیشترین فروش و جذب مخاطب را در ماه اکتبر را رقم بزند.

پیش از «ونوم ۲» رکورد بیشترین فروش سه روزه با ۸۱ میلیون دلار در دست «بیوه سیاه» بود. اما «ونوم» تنها اثر جدیدی نبوده که در این هفته اکران شده و «خانواده آدامز ۲» هم جزو اکران‌های جدید این هفته بود. این فیلم ۱۸ میلیون دلار فروخت تا بتواند در جایگاه دوم قرار بگیرد. این فیلم برای مشترکان کانادایی و امریکایی در سرویس‌های نمایش آنلاین نیز در دسترس بود. «آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک» محصول جدید در این هفته بود که با ۵ میلیون دلار به رتبه چهارم رسید. در جایگاه سوم و پنجم نیز به ترتیب فیلم‌های «شانگ چی و افسانه ده حلقه» و «ایوان هانسن عزیز» قرار گرفته اند.