Menu

افتتاحیه موفق «ونوم ۲» با وجود نقد‌های منفی

فیلم سینمایی «ونوم ۲» با اکران در روز پنجشنبه، فروشی ۱۱.۶ میلیون دلاری را رقم زد و احتمالاً در این هفته صدرنشین گیشه آمریکا خواهد شد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» محصول جدید استودیوی سونی، در افتتاحیه روز پنجشنبه در آمریکای شمالی ۱۱.۶ میلیون دلار فروخت.

این فیلم به طور گسترده در ۳ هزار و ۷۰۰ سینما اکران شده است. آمار افتتاحیه «ونوم» پس از «بیوه سیاه» محصول مشترک مارول و دیزنی با ۱۳.۲ میلیون دلار، دومین افتتاحیه پرفروش دوران کرونا محسوب می‌شود.

این فیلم سینمایی قرار بود در سال گذشته اکران شود؛ اما به دلیل شیوع پاندمی کرونا، سونی اکران این فیلم سینمایی را چندین بار عقب انداخت. در فیلم سینمایی «ونوم ۲» به کارگردانی اندی سرکیس و نقش آفرینی تام هاردی بازیگران دیگری از جمله وودی هارلسون، میشل ویلیامز، رید اسکات و نائومی هریس بازی کرده اند.

پیش بینی می‌شود این دنباله سینمایی در پایان هفته، اگر به ۶۰ میلیون دلار نرسد، کارش را با فروش ۵۰ میلیون دلاری در هفته نخست به پایان ببرد. «شانگ چی و افسانه ده حلقه» یکی از فیلم‌هایی بود که به طور انحصاری در سینما‌ها اکران شد و با فروش ۹۴ میلیون دلاری رکورد روز کارگر در گیشه آمریکا را شکست.

تام هاردی در فیلم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» نقش خبرنگاری به نام ادی بروک را بازی می‌کند که به یک انگل فضایی آلوده شده و اکنون با آن زندگی می‌کند. هارلسون هم نقش یک قاتل را بازی می‌کند و شخصیت مقابل تام هاردی است. در پایان فیلم سینمایی «ونوم ۱» شاهد معرفی این شخصیت بودیم. اولین فیلم «ونوم» بر خلاف نقد‌های منفی که داشت ۸۰ میلیون دلار در افتتاحیه فروخت و در مجموع فروش جهانی به ۸۵۰ میلیون دلار رسید.

سونی انتظار دارد که «ونوم ۲» فروشی در سطح «مکانی آرام ۲» در افتتاحیه ثبت کند و نزدیک به ۴۷ میلیون دلار بفروشد.

گفتنی است فیلم «شانگ چی» دیزنی، روز گذشته از فروش ۲۰۰ میلیون دلاری در بازار‌های داخلی عبور کرد و به اولین فیلمی تبدیل شد که در طول ۲۰ ماه گذشته و عصر پاندمی به چنین فروشی می‌رسد. این فیلم هفته گذشته با عبور از «بیوه سیاه» به پرفروش‌ترین فیلم بازار ایالات متحده و کانادا در دوره پاندمی تبدیل شده بود.

 

فیلم «زمانی برای مردن نیست» در انگلیس و ایرلند افتتاح شده و تاکنون فروش جهانی آن به حدود ۲۲ میلیون دلار رسیده است. این فیلم به کارگردانی کری فوکوناگا تا امروز در بیش از ۵۰ کشور افتتاح شده و از ۸ اکتبر به بازار آمریکای شمالی می‌رسد. هالیوود ریپورتر گزارش داده است که این فیلم تا روز یکشنبه به راحتی به فروش ۲۶ میلیون دلاری در بریتانیا خواهد رسید و رکورد فروش این منطقه در دوران پاندمی را خواهد شکست. انتظار می‌رود این فیلم در بازار‌های بین‌المللی فروشی بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار ثبت کند.