Menu

مهم‌ترین بازی‌های مهر ۱۴۰۰ که باید تجربه کنید

به معرفی مهم‌ترین بازی‌های می‌پردازیم که قرار است مهر ۱۴۰۰ منتشر شوند.

در حالی که تا چند وقت پیش بازی‌های هر ماه را بر اساس ماه‌های میلادی معرفی می‌کردیم، از این پس تصمیم گرفتیم تا با تغییر این رویکرد، به معرفی آثار بر اساس انتشار آن‌ها در ماه‌های شمسی بپردازیم.

بازی Diablo II: Resurrected

  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۱ مهر

اولین بازی مهم ماه مهر، نسخه ریمستر دیابلو ۲ است که چند روز پیش و اول مهر منتشر شد. دیابلو ۲ بدون شک یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین بازی‌های نقش آفرینی هک اند اسلش تاریخ است که آثار زیادی با الهام از آن ساخته و بازی‌های مختلفی هم حتی تا همین الان، از نظر کیفیت با آن مقایسه شده‌اند. حال بلیزارد ریمستری از این اثر منتشر کرده که قطعا جزو مهم‌ترین بازی‌های ماه است.

Diablo II: Resurrected که شامل نسخه اصلی دیابلو ۲ و بسته الحاقی آن می‌شود، بیش از هر چیزی روی بهبود جنبه‌های بصری بازی اصلی تمرکز کرده است؛ در نتیجه شاهد مواردی مثل میان پرده‌های سینمایی بازسازی‌شده و بهبود قابل‌توجه گرافیک کلی هستیم که باعث شده تا تجدید دیدار با دیابلو ۲ برای قدیمی‌ها خاطره‌انگیز باشد و کاربران جدید هم بتوانند با ظاهری مدرن از این اثر لذت ببرند.

 

بازی Lost Judgment

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۲ مهر

دومین بازی مهم مهر، Lost Judgment است که ۲ مهر منتشر شد. در سال ۲۰۱۸ بود که سگا بازی Judgment را به‌عنوان یک نسخه فرعی از یاکوزا روانه بازار کرد و از قضا در جلب نظر طرفداران این مجموعه هم موفق بود. حال Lost Judgment یک بار دیگر ما را با شخصیت تاکایوکی یاگامی همراه می‌کند تا مشغول ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی مختلفی شویم.

به‌گفته سازندگان، Lost Judgment از طرفی آن جنبه‌های سرگرم‌کننده اکشن نسخه قبل را حفظ کرده و حتی بهبود داده است و از طرفی دیگر، تمرکز خاصی هم روی بخش‌های مخفی‌کاری بازی شده است. در کل، Lost Judgment تجربه‌ای بزرگ‌تر و پرجزییات‌تر نسبت به نسخه قبلی است و قطعا اثر مهمی برای طرفداران یاکوزا و بازی‌های شرقی به‌حساب می‌آید.

 

بازی New World

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۶ مهر

آمازون مدت‌ها پیش بود که از بازی New World با ایده‌های بلندپروازانه رونمایی کرد و حال پس از چند بار تاخیر، قرار است ۶ مهر شاهد انتشار این اثر MMORPG باشیم. New World بازیکنان را به جهانی فانتزی می‌برد تا با ساخت شخصیت دلخواه‌شان، در آن ماجراجویی کنند و به سبکی که دوست دارند، به نبرد با دشمنان بازی بروند.

New World سعی دارد در مسیری قدم بگذارد که آثار بزرگی مثل World of Warcraft در آن سال‌ها درخشیده‌اند. باید منتظر ماند و دید که آیا پس از این همه سال،‌ آمازون موفق خواهد شد اثر ارزشمندی در این سبک در اختیار مخاطبان بگذارد یا خیر.

 

بازی eFootball 2022

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۸ مهر

همیشه حوالی پاییز، زمان انتشار بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال کونامی و الکترونیک آرتز است که از قضا امسال، با فاصله‌ای یک روزه از هم از راه خواهند رسید. اول و در تاریخ ۸ مهر، بازی eFootball 2022 را به‌عنوان فوتبال جدید کونامی خواهیم داشت. کونامی امسال رویکرد جدیدی نسبت به این مجموعه اتخاذ کرده و علاوه بر تغییر نام آن از PES (Winning Eleven) به eFootball، قرار است ابتدا در تاریخ مذکور یک نسخه دمو مانند و رایگان منتشر کند و بعد محتویات بعدی و پولی بازی را ارائه دهد.

نسخه اولیه eFootball 2022، قابلیت‌هایی مثل امکان بازی آفلاین با ۹ تیم و در ۶ استادیوم را فراهم خواهد کرد و حتی برخی مکانیک‌های پیشرفته‌تر گیم پلی آن هم در این نسخه در دسترس نخواهند بود. به مرور زمان شاهد عرضه حالت‌های بازی جدید و مواردی از این دست خواهیم بود. به هر حال رویکرد جدید کونامی نسبت به بازی فوتبالش، تغییراتی اساسی در آن ایجاد کرده است که امیدواریم در نهایت به نفع این مجموعه و طرفدارانش باشد.

 

بازی FIFA 22

  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۹ مهر

دقیقا یک روز بعد از بازی کونامی، فیفا ۲۲ (نسخه معمولی) منتشر خواهد شد که برخلاف رقیب دیرینه، قرار است با همان فرمت آشنای همیشگی‌اش در دسترس قرار بگیرد. فیفا ۲۲ امسال هم در کنار سوییچ و کامپیوتر، قرار است هم برای کنسول‌های نسل هشتمی و هم نسل نهمی سونی و مایکروسافت منتشر شود و نسخه نسل نهمی آن، ویژگی‌های خاصی مثل سیستم جدید انیمیشن‌ها را ارائه خواهد کرد.

البته که این، تنها تفاوت فیفا ۲۲ با نسخه سال گذشته نیست و الکترونیک آرتز امسال تغییرات ساختاری هم در حالت‌های مختلف بازی از بخش Career گرفته تا آلتیمیت تیم ایجاد کرده است؛ تغییراتی که البته زمانی مورد اقبال کاربران قرار خواهند گرفت که شاهد گیم پلی خوبی در بازی باشیم و مثل چند سال اخیر، مشکلات آزاردهنده از این حیث به تجربه بازی ضربه نزنند. برای فهمیدن این موضوع هم باید تا انتشار بازی، تجربه آن و حتی آپدیت‌های آینده‌اش منتظر بمانیم و ببینیم که آیا فیفا ۲۲ آن تجربه فوتبالی خواهد بود که می‌توان ازش لذت برد یا خیر.

 

بازی Alan Wake Remastered

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۱۳ مهر

بدون شک Alan Wake یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استودیو رمدی است که افراد زیادی، سال‌ها برای معرفی شدن نسخه دوم آن انتظار کشیده‌اند. حال قرار است ۱۳ مهر، شاهد انتشار ریمستری از این بازی باشیم که این بار علاوه بر کامپیوتر و کنسول‌های ایکس باکس، کاربران پلی استیشن هم به آن دسترسی خواهند داشت.

Alan Wake Remastered علاوه بر بهبود جلوه‌های بصری بازی و پشتیبانی از رزولوشن‌های بالاتر مثل 4K، قرار است شامل بسته الحاقی بازی اصلی هم باشد. این اثر که توسط اپیک گیمز منتشر می‌شود، از یک طرف دیگر هم حائز اهمیت است و شاید مقدمه‌ای برای نسخه دوم Alan Wake باشد که شایعه‌های زیادی از آن به‌گوش می‌رسد و بعید نیست که بازی بعدی رمدی باشد.

 

بازی Far Cry 6

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۱۵ مهر

فارکرای یکی از مجموعه‌های محبوب یوبیسافت است که مخصوصا برخی از نسخه‌های آن، تجربه‌های اکشن واقعا سرگرم‌کننده‌ای بودند. ۱۵ مهر جدید‌ترین نسخه این مجموعه با نام Far Cry 6 منتشر خواهد شد که قرار است ما را به سرزمینی خیالی به اسم یارا ببرد؛ سرزمینی که توسط یک دیکتاتور با نام آنتون کاستیو اداره می‌شود و نقش او را هم در بازی، جانکارلو اسپوزیتو معروف اجرا کرده است.

طبق نمایش‌هایی که تا امروز از فارکرای ۶ دیده‌ایم، با همان فرمول آشنای همیشگی طرف خواهیم بود که پیشرفت‌هایی هم در این نسخه داشته است. بازیکنان، هدایت یک سرباز سابق ارتش یارا را برعهده خواهند داشت که می‌توان در ابتدای بازی جنسیت او را تعیین کرد و بعد باید در کنار مردم محلی، برای آزادی مبارزه کرد. انواع و اقسام تجهیزات از سلاح‌ها گرفته تا ماشین‌های مختلف در اختیار شما خواهد بود تا ماموریت‌ها را پشت سر بگذارید و در جهان بزرگ بازی، مشغول انجام فعالیت‌های مختلف شوید. فارکرای ۶ با حضور چهره‌های مشهوری چون اسپوزیتو، می‌تواند همان تجربه‌ای باشد که علاقه‌مندانش چشم انتظار آن هستند.

 

بازی Metroid Dread

  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۱۶ مهر

یکی از بهترین نمایش‌های نینتندو در E3 2021، متعلق به بازی Metroid Dread بود که ۱۶ مهر به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. Metroid Dread تجربه‌ای دوبعدی از این مجموعه قدیمی است که در آن، با شخصیت Samus Aran همراه خواهیم شد.

Metroid Dread تجربه‌ای چالش‌برانگیز خواهد بود که در آن، علاوه بر اینکه باید با استفاده از سلاح‌ها دشمنان مختلفی را از پیش‌رو برداریم، مخفی‌کاری هم نقش پررنگی خواهد داشت و حتی در برخی قسمت‌های بازی ضروری هم خواهد بود؛ چرا که با دشمنانی روبه‌رو خواهید شد که تجربه نبرد مستقیم با آن‌ها نتیجه‌ای جز مرگ نخواهد داشت. سری متروید جزو آثار قدیمی و بسیار موفق است و Metroid Dread قطعا برای طرفداران آن اثر بسیار مهمی به‌حساب می‌آید.

 

بازی Back 4 Blood

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۲۰ مهر

استودیو Turtle Rock را بیش از همه‌چیز با بازی موفق Left 4 Dead می‌شناسیم. حال پس از گذشت چندین سال از قطع همکاری این استودیو با شرکت ولو، آن‌ها دنباله معنوی این بازی را با نام Back 4 Blood ساخته‌اند که ۲۰ مهر عرضه خواهد شد و شباهت خیلی زیادی به اثر محبوب Valve دارد.

Back 4 Blood یک تجربه چندنفره به‌حساب می‌آید که حالت‌های مختلفی برای بازی دارد. برای مثال، می‌توانید در قالب یک تیم چهارنفره از بازیکنان، به نبرد با دشمنان ترسناک بازی بروید و با همکاری آن‌ها را از بین ببرید یا اینکه در حالت PvP هشت نفره آن، با بازیکنان دیگر وارد نبرد شوید. Back 4 Blood البته یک کپی صرف از Left 4 Dead هم به‌نظر نمی‌رسد و مکانیک‌های جدیدی مثل سیستم کارت هم خواهد داشت.

 

بازی Crysis Remastered Trilogy

  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۲۳ مهر

مجموعه Crysis بیش از هر چیزی، به دلیل گرافیک بسیار بالای خودش مشهور شد؛ گرافیکی که در زمان خودش بنچمارکی برای سنجش قدرت سیستم‌ها بود. البته که در کنار این موضوع، بازی‌های این مجموعه تجربه‌های شوتر خوبی هم بودند.

پس از اینکه نسخه ریمستری از بازی اول Crysis منتشر شد و مورد استقبال هم قرار گرفت، حال قرار است ۲۳ مهر مجموعه ریمستر سه‌گانه آن روانه بازار شود که هر سه نسخه را با گرافیک بهبود‌یافته در اختیار طرفداران قرار می‌دهد. البته یک ویژگی مثبت در مورد این مجموعه اینکه اجباری به تهیه هر سه بازی به شکل مجموعه‌ای نیست و طرفداران می‌توانند نسخه‌ها را به‌صورت جداگانه هم خریداری کنند.

 

بازی The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۳۰ مهر

در نهایت، آخرین بازی مهم ماه مهر هم چیزی نیست جز سومین نسخه از مجموعه ترسناک The Dark Pictures Anthology که با نام House of Ashes در تاریخ ۳۰ مهر عرضه خواهد شد. دو بازی قبلی این مجموعه تجربه‌های تعاملی ترسناک و جذابی بودند و نسخه سوم هم سعی در ادامه این مسیر دارد.

وقایع House of Ashes در کشور عراق درگیر جنگ جریان خواهند داشت و ما با گروهی از سرباز‌ها همراه می‌شویم که پس از اتفاقاتی، وارد یک معبد مخوف می‌شوند و باید با نیروی اهریمنی ساکن در آن روبه‌رو شوند. مثل بازی‌های قبلی این مجموعه، این بار هم تصمیم‌های بازیکن نقش کلیدی در بازی خواهند داشت و بسته به آن‌ها، ممکن است شاهد مرگ یا زنده ماندن شخصیت‌ها باشیم که این مساله، منجر به پایان‌های مختلفی هم برای بازی خواهد شد. همچنین کماکان امکان تجربه House of Ashes در کنار دوستان هم فراهم است و می‌توانید باهم برای زنده نگه داشتن کاراکتر‌ها تلاش کنید.

منبع زومجی