Menu

نکته هایی برای انتخاب یک لپ تاپ مخصوص بازی

امروزه یکی از سرگرمی های مردم انجام بازی های ویدئویی است که اغلب افراد هم با لپ تاپ بازی می کنند و انتخاب یک لپ تاپ مناسب بازی نکته مهمی است.

به نقل از ال بلد؛ با توجه به افزایش طرفداران بازی‌های ویدئویی و تعداد گیمر‌ها که براساس آخرین آمار از ۳ میلیارد نفر در جهان گذشته و باتوجه به توسعه بازی‌های ویدئویی که دارای فن آوری‌های بسیار بالا هستند به دستگاه‌هایی با قابلیت‌های خاص احتیاج دارند که بتواند این بازی‌ها را اجرا کند.

طبق گزارش سایت Tom’s Hardware، اکثر افراد هنگام انتخاب یا خرید یک لپ تاپ مخصوص بازی با مشکلاتی روبرو هستند، زیرا بسیاری از کاربران نمی‌توانند بین این مدل لپ تاپ‌ها و یک لپ تاپ معمولی که برای انجام کار یا مطالعه ساده و سایر موارد طراحی شده، تفاوت قائل شوند.

موارد زیر تعدادی از نکاتی است که می‌توانید هنگام خرید یک لپ تاپ مخصوص بازی باید به آن توجه کنید:

پردازنده‌ای با عملکرد قوی

 

شما باید لپ تاپی با پردازنده CPU قدرتمند را انتخاب کنید که مناسب اجرای بازی‌ها باشد، از مهمترین سازندگان این پردازنده‌ها Intel و AMD و از بهترین نوع پردازنده‌ها Intel Core i5 و Core i7 و نسل دهم و یازدهم AMD هستند. پردازنده‌های مدل Ryzen 5 SE و Ryzen 7 SE نیز پردازنده‌های خوبی هستند.

کارت گرافیک قدرتمند با پتانسیل‌ بالا

 

بازی‌های ویدئویی سنگین برای ارائه فیلم‌های با کیفیت بالا مانند 4K به کارت گرافیک با قابلیت پردازش داده‌های گرافیکی بسیار بالا نیاز دارند و عمده تولید کنندگان GPU انویدیا و اینتل هستند.

لپ تاپی با حافظه بالا

 

برخی از لپ تاپ‌ها با حافظه‌ای برابر فقط ۴ گیگابایت RAM ارائه می‌شوند و حافظه دستگاه شما برای اجرای بازی نباید از ۸ گیگابایت RAM کمتر باشد.

باتری قدرتمند

 

باتری یکی از فاکتور‌های اصلی در لپ تاپ‌های مخصوص بازی است، زیرا هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد و نیاز به اتصال به برق کمتری دارد.

صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا

 

گفته می‌شود که اندازه صفحه نمایش نسبتاً بزرگ و حدود ۱۵ اینچ باشد، علاوه بر این کیفیت صفحه نباید از OLED یا miniLED کمتر باشد و ترجیح این است که نرخ تازه سازی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز در ثانیه باشد.