Menu

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ F1 2021 متوقف می‌شود

در ماه‌های تابستان، با کند شدن آهنگ فروش بازی‌های ویدئویی و ایجاد فواصل طولانی بین انتشار عناوین جدید، گاهی اوقات پیش می‌آید که جدول‌های فروش، به ویژه جدول فروش فیزیکی بازی‌ها در بریتانیا، شکل و شمایلی بی‌نظیر به خود بگیرند. و یا در مواردی همچون تابستان سال ۲۰۱۱ میلادی که بازی Zumba Fitness، ده هفته‌ی متوالی در جایگاه اول پرفروش‌ترین‌ها قرار داشت، واقعا تکراری شوند.

جدول فروش این هفته‌ی بریتانیا، یکی از آن موارد است و بازی‌های Mario Kart 8: Deluxe ،Grand Theft Auto V و Minecraft (Switch) که همگی اولین بار دو نسل قبل و برای پلتفرم‌های آن زمان عرضه شدند، جایگاه‌های نخست آن را تصاحب کرده‌اند. البته هرسه‌ی این عناوین، سال‌ها (به طور دقیق‌تر از زمانی که برای سخت‌افزارهای مدرن‌تر عرضه شدند) جزو پایه‌های ثابت جدول ۱۰ بازی پرفروش بریتانیا بوده‌اند.

در چینش این هفته‌ی جدول فروش، Mario Kart 8: Deluxe توانسته است با افزایش ۶ درصدی فروش نسبت به هفته‌ی قبل، در رتبه‌ی اول قرار بگیرد. پس از این بازی، GTA V را شاهد هستیم که با جهش ۴۴ درصدی میزان فروش و در نتیجه صعود پنج پله‌ای خود، به جایگاه دوم جدول رسیده است. رده‌ی سوم جدول نیز به بازی Minecraft اختصاص دارد که یک خیز ۱۷ درصدی آمار فروش را نسبت به هفته‌ی گذشته تجربه کرده است.

به نظر می‌رسد که پایان بازی‌های المپیکی، تاثیر خود را بر روی فروش ساخته‌ی استودیوی سگا (Sega) موسوم به Olympic Games Tokyo 2020: The Official Video Game گذاشته است؛ چراکه این بازی با کاهش ۵ درصدی میزان فروش و یک پله سقوط نسبت به هفته‌ی قبل، به رتبه‌ی چهارم جدول رسیده است. در عوض بازی Animal Crossing: New Horizons که در رده‌ی پنجم جدول آن را مشاهده می‌کنیم، فروش بدون نوسانی را نسبت به هفته‌ی قبل داشته است.

F1 2021 نیز که جدیدترین ساخته‌ی استودیوی کدمسترز (Codemasters) به شمار می‌رود و توانسته بود سه هفته‌ی متوالی صدرنشین جدول باشد، با افت ۳۴ درصدی فروش در مقایسه با هفته‌ی قبل، به رتبه‌ی ششم جدول بسنده کرده است.

ورودی جدید جدول این هفته، عنوان Hades است که به لطف عرضه‌ی بازی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن، توانسته است در رده‌ی هشتم جدول قرار بگیرد. ۷۰ درصد از فروش فیزیکی این بازی که نشر فیزیکی آن برعهده‌ی شرکت پرایوت دیویژن (Private Division) است به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵، ۲۳ درصد به نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ و ۷ درصد آن هم به نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس/سری اس تعلق دارد. بی‌گمان بسیاری از کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس، این بازی را از طریق سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم‌پس تجربه کرده‌اند که خب آمار فوق، داده‌های این بخش را شامل نمی‌شوند.

هفته‌ی گذشته محموله‌ی جدیدی از کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ وارد بازار شد و این موضوع، بازگشت عنوان Ratchet & Clank: Rift Apart به جمع ۴۰ بازی پرفروش هفته را به همراه داشت؛ رشد ۳۱۳ درصدی میزان فروش این بازی، آن را به جایگاه دهم جدول رسانده است. از جمله بازی‌های دیگری که ورود بار جدید پلی‌استیشن ۵ به بازار، فروش آن‌ها را بهبود بخشیده است، می‌توان به عناوین Resident Evil: Village (رتبه‌ی یازدهم جدول با افزایش ۱۵۱ درصدی آمار فروش) و Spider-Man: Miles Morales (رتبه‌ی دوازدهم جدول با افزایش ۱۰۱ درصدی آمار فروش) اشاره کرد.

نام بازی رتبه‌ی این هفته رتبه‌ی هفته‌ی گذشته
Mario Kart 8: Deluxe ۱ ۲
Grand Theft Auto V ۲ ۷
Minecraft (Switch) ۳ ۶
Olympic Games Tokyo 2020: The Official Video Game ۴ ۳
Animal Crossing: New Horizons ۵ ۵
F1 2021 ۶ ۱
Assassin’s Creed Valhalla ۷ ۸
Hades ۸ ورودی جدید
The Legend of Zelda: Skyward Sword HD ۹ ۵
Ratchet & Clank: Rift Apart ۱۰ ورود مجدد