Menu

وضعیت رزولوشن و نرخ فریم بازی GTA V روی PS5 و ایکس باکس سری ایکس

براساس تاییدیه رسمی بلاگ پلی استیشن، نسخه بهبودیافته بازی GTA 5 روی کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا خواهد شد.

به‌تازگی بلاگ پلی استیشن آلمان از مشخصات اجرای نسخه نسل نهمی و بهبودیافته بازی GTA 5 روی کنسول پلی استیشن 5 رونمایی کرد. براساس اطلاعات ارایه شده یکی از محبوب‌ترین ساخته استودیوی راک استار قرار است با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه اجرا شود. اگرچه نامی از مشخصات اجرای بازی روی کنسول رقیب سخنی به میان نیامده، اما به احتمال بسیار زیاد شرایط برای کاربران کنسول ایکس باکس سری ایکس نیز یکسان خواهد بود.

«شما تا پیش از این طلوع آفتاب در لوس سانتوس را به این زیبایی و روانی ندیده‌اید. این موضوع به‌لطف به‌روزرسانی گرافیکی به رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه محقق شده است.» این توصیفی است از بلاگ پلی استیشن از آنچه قرار است با آن روبه‌رو شویم.

چنانچه اخبار مربوط‌به بازی GTA V را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که نسخه نسل نهمی بازی قرار است اثری فراتر از تنها یک پورت ساده باشد. حرف‌وحدیث‌ها و شایعاتی منتشر شده مبنی‌بر اینکه بازی روی کنسول پلی استیشن 5 با بهره‌گیری از تمام قابلیت‌های این کنسول ازجمله بازخورد لمسی روانه بازار خواهد شد. البته حذف شدن زمان لودینگ یا به حداقل رساندن آن روی هر دو کنسول PS5 و ایکس باکس سری ایکس موضوعی است که به‌لطف SSDهای پرقدرت این دو سخت‌افزار امری طبیعی و قابل انتظار است.

درکنار عرضه نسخه بهبودیافته بازی GTA 5، شایعاتی درخصوص توسعه نسخه ریمستر بازی خاطره‌انگیز GTA 3 نیز به گوش می‌رسد. مسئله‌ای که باتوجه به وعده‌های تیم سازنده مبنی‌بر نمایش اثری به‌مناسبت ۲۰ سالگی GTA 3، منطقی به‌نظر می‌رسد.

حال باید منتظر ماند و دید در وهله اول سران استودیوی راک استار چه زمانی را برای عرضه ریمستر بازی GTA 3 در نظر گرفته‌اند و همچنین آیا نسخه بهبودیافته GTA V یک به‌روزرسانی رایگان خواهد بود یا خیر؟

منبع gamingroute