Menu

Steam Deck با ویندوز 11 سازگار خواهد بود

ولو می‌گوید انتظار دارد ویندوز 11 به‌خوبی روی Steam Deck اجرا شود و فعلا در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

ولو Steam Deck را به‌عنوان یک پی سی گیمینگ قابل‌حمل معرفی کرده است که در اجرای برنامه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف احتمالا چیزی از یک پی سی معمولی کم ندارد. البته ویژگی‌های استیم دک مانند گزینه‌های شخصی‌سازی خود بیانگر این است که این دستگاه همچون یک پی سی آزادی عمل زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از طرفی می‌دانیم که ویندوز 11 در آینده‌ی نزدیک عرضه می‌شود و آن‌طور که گفته شده است، قرار است آینده‌ی پی سی گیمینگ را در سال‌های آینده‌ تغییر دهد. حال ممکن است برای برخی این سؤال پیش بیاید که آیا استیم دک برای انتشار جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت آماده است یا خیر.

گرگ کومر، طراح استیم دک در مصاحبه‌ی اخیر خود با نشریه‌ی پی‌سی گیمر دراین‌باره صحبت کرده است. او می‌گوید ولو بابت سازگاری استیم دک با ویندوز 11 نگرانی ندارد. او به این اشاره می‌کند که آن‌ها در حال کار روی ماژول Trusted Compatibility یا TPM و همچنین در حال همکاری با شرکت AMD (که پردازنده‌های استیم دک را تأمین می‌کند) هستند تا اطمینان حاصل کنند استیم دک با ویندوز 11 سازگار خواهد بود.

کومر توضیح می‌دهد: «در حال حاضر داریم روی TPM کار می‌کنیم. ما تاکنون بیشتر تمرکز خود را روی سازگاری استیم دک با ویندوز 10 گذاشته بودیم و به همین خاطر خیلی روی ویندوز 11 کار نکرده‌ایم. البته انتظار داریم که استیم دک بتواند ویندوز 11 را به‌خوبی اجرا کند. همچنین صحبت‌هایی با AMD داشته‌ایم که در سطح BIOS بتوانیم شرایط اجرای ویندوز 11 را محیا کنیم. پس فعلا مشکل خاصی درزمینه‌ی اجرای ویندوز 11 روی استیم دک نداریم.»

ولو اخیرا گفته بود که می‌خواهد استیم دک به این زودی‌ها به محصولی تاریخ‌مصرف‌گذشته تبدیل نشود و شاید در آینده شاهد ساخت نسخه‌های پیشرفته‌تر این پی سی گیمینگ قابل حمل باشیم. باتوجه‌به اینکه ویندوز 11 قرار است نقش پررنگی در آینده‌ی پی‌سی گیمینگ داشته باشد، جای تعجب ندارد که ولو تلاش کند استیم دک را هرچه بیشتر با این سیستم‌عامل سازگار کند.

Steam Deck در اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ در برخی کشورها به‌صورت محدود عرضه می‌شود. البته باتوجه‌به تقاضای بالا برای مدل‌های گران‌قیمت‌تر، اکثر خریداران آن‌ها برای تحویل سفارش‌های خود باید مدت بیشتری منتظر بمانند.

منبع Gaming Bolt