Menu

Elden Ring ساده‌تر از بازی های قبلی فرام سافتور است

میازاکی کارگردان بازی Elden Ring در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که این بازی همچنان گزینه‌ای به‌عنوان سطح سختی نخواهد داشت.

مجله‌ی Famitsu به‌تازگی مصاحبه‌ای را با هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Elden Ring ترتیب داده تا بعد ازنمایش جدید این بازی در جریان رویداد E3 2021، درباره جدیدترین ساخته‌ی From Software صحبت کرده باشند. اکثر صحبت‌های میازاکی به تشریح موضوعاتی که قبلاً در خصوص این بازی مطرح شده اختصاص داشته و در بخشی دیگر نیز به متعادل‌تر شدن سطح دشواری این بازی برای مخاطبان جدید و تازه‌کار این سبک بازی‌ها پرداخته شده است.

استودیوی فرام سافتور از زمان عرضه بازی Demon’s Souls در سال ۲۰۰۹ روی کنسول پلی استیشن 3، صاحب سبک خاصی در دنیای بازی‌های ویدیویی شده که به مبارزات بسیار سخت و بی‌رحمانه‌ی خود شهرت پیدا کردند. این سبک بازی‌ها، از آن زمان به‌عنوان بازی‌های سولز لایک (Souls-like) شناخته می‌شوند و باوجود سطح دشواری بسیار بالایی که دارند، در صورت صرف زمان و تسلط بر مکانیزم‌های بازی، احساس لذت بخشی از موفقیت و هنر اجرای تمام و کمال حرکات و تکنیک‌ها را برای بازیکن به ارمغان می‌آورد.

این موضوع همواره باعث ایجاد اختلافات زیادی درباره اینکه آیا بهتر است در بازی‌های آینده‌ی From Software گزینه‌هایی به‌عنوان سطح دشواری بازی گنجانده شود یا خیر، شده است. بخش از مخاطبان این بازی‌ها عقیده دارند که این کار می‌تواند سطح دسترسی و جامعه‌ی مخاطبان آن را افزایش دهد و در مقابل عده‌ای معتقدند که ساده‌تر شدن بازی‌های سولز لایک با هویت و خصوصیت اساسی این بازی‌ها در تناقض بوده و از ارائه‌ی تجربه واقعی آن به کاربر جلوگیری می‌کند.

میازاکی در بخش از صحبت‌های خود تأیید می‌کند که Elden Ring نیز چیزی به‌عنوان سطح دشواری بازی نخواهد داشت؛ البته او عقیده دارد که سیستم مبارزات جدید این بازی، تجربه‌ی متعادل‌تری را نسبت به بازی‌هایی مانند Bloodborne و Sekiro: Shadows Die Twice ارائه می‌کند. براساس ترجمه‌ی وبسایت Frontline Gaming Japan، میازاکی سطح دشواری Elden Ring را به‌دلیل ماهیت جهان باز و مکانیزم‌های مخفی کاری و احضار روح با Dark Souls III مقایسه می‌کند.

از آنجایی که Elden Ring در مقایسه با بازی‌های قبلی این سبک غیرخطی‌تر محسوب می‌شود، بازیکن می‌تواند برای کشف مکان‌های جدید، از رویارویی با باس فایت‌ها اجتناب کند. این در حالی است که باس فایت‌ها همواره بخش بسیار مهمی از تجربه بازی‌های سولز لایک را تشکیل می‌دهند. توسعه‌دهندگان فرام سافتور امیدوارند تا با اینکار از توقف روند پیشرفت بازی و اصطلاحاً گیر کردن بازیکن در مقابل یکی از این باس‌ها جلوگیری کنند. میازاکی می‌گوید که شما می‌توانید حتی با عبور از یک سری باس‌های بازی نیز Elden Ring را به اتمام برسانید. این یکی از نتایج آزادی عملی است که توسعه‌دهندگان برای ایجاد آن تلاش زیادی کردند.

بخش چند نفره بازی نیز یکی دیگر از خصوصیات مهم این بازی است و با اینکه جزئیات بسیار کمی از آن در دسترس قرار دارد، میازاکی درباره ساده‌تر شدن درخواست پشتیبانی در سیستم آنلاین جدید این بازی صحبت کرده است. ضمن اینکه اگر همه‌ی این راه‌ها هم به شکست منجر شود، بازیکنان Elden Ring همچنان می‌توانند با ارسال پیام به ارتباط با سایر بازیکنان ادامه بدهند.

بنابراین نمی‌توان گفت که Elden Ring می‌تواند به اختلاف طرفداران بازی‌های سولز لایک درباره آپشن‌های درجه سختی بازی پایان دهد؛ اما حداقل فرام سافتور به‌دنبال این است که تجربه متعادل‌تری را به بازیکنان و به‌خصوص مخاطبان جدید این بازی ارائه کند.

بازی مورد انتظار Elden Ring قرار است در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲ (اول بهمن‌ماه ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی (ازطریق استیم) منتشر شود.

منبع kotaku