Menu

معرفی اولین بازی‌ های کنسول دستی Playdate ؛ آغاز پیش فروش از تابستان

شرکت Panic توسعه‌دهنده کنسول کوچک و با ظاهر رتروی Playdate، ضمن اعلام تاریخ آغاز پیش‌فروش این دستگاه، با انتشار ویدیویی به معرفی بازی‌های حین عرضه آن پرداخته است.

اگر کنسول کوچک و بامزه Playdate از شرکت Panic را به خاطر داشته باشید، به نظر می‌رسد که بعد از گذشت دو سال از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۹، بالاخره زمان عرضه آن فرا رسیده است. کنسول دستی و قابل حمل Playdate یک دستگاه بسیار کوچک و با ظاهری ساده است که دسته‌ی آنالوگ غیرعادی و عجیب آن در کناره‌ی بدنه کنسول توجه شما را به خود جلب می‌کند. امروز یک ویدیو جدید شامل معرفی ۲۴ بازی مختلف برای این کنسول منتشر شده که قرار است در قالب «فصل اول» بازی‌های پلی‌دیت در دسترس کاربران قرار بگیرد. علاوه‌بر این یک وسیله جانبی به‌عنوان داک استیشن نیز برای آن معرفی شده که علاوه‌بر شارژ کردن باتری کنسول، صدای اسپیکرهای آن را دوبرابر می‌کند.

بازی‌هایی که در Playdate Season One در دسترس قرار می‌گیرند عبارت‌اند از Cranken’s Time Travel Adventure، Battleship Godios، Boogie Loops، Casual Birder و چندین مورد دیگر که شماری از آن‌ها توسط بازیسازان کهنه کاری مانند کیتا تاکاهاشی (Katamari)، Vertex Pop و Xalavier Nelson Jr (یا Hypnospace Outlaw) توسعه داده شده است.

اگر شما هم در ابتدا به این فکر می‌کنید که دسته آنالوگ گردشی این کنسول قرار است چطور در بازی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، یک بخش پیش نمایش نیز برای نشان دادن نحوه کارکرد بازی‌ها در این کنسول آماده شده که سیستم کنترل منحصر‌به‌فرد پلی‌دیت را نشان می‌دهد. علاوه‌بر این، در این ویدیو نگاه کوتاهی به پروژه آینده Lucas Pope (Papers, Please) برای این کنسول نیز انداخته شده که بسیار جالب به نظر می‌رسد. هرچند هنوز زمان زیادی تا تکمیل این بازی باقی مانده است.

قیمت این دستگاه ۱۷۹ دلار تعیین شده و اگر به هر دلیلی علاقه‌مند به خرید این کنسول باشید، باید تا یک ماه دیگر منتظر آغاز پیش‌فروش و عرضه رسمی پلی‌دیت به بازار بمانید. البته توجه داشته باشید که هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه پلی‌دیت به بازار تعیین نشده است.

منبع twinfinite