Menu

سورس کدهای به سرقت رفته سی دی پراجکت رد در اینترنت فاش شد

براساس گزارش‌های منتشر شده، سورس کدهای بازی‌ Cyberpunk 2077 و Witcher 3 که چند ماه پیش طی یک حمله اساسی توسط هکرها از سی دی پراجکت رد به سرقت رفته بود، بار دیگر در اینترنت فاش شده است.

بعد از اینکه دیتاسنتر استودیوی سی دی پراجکت رد، بهمن ماه سال گذشته مورد حمله‌ی هکرهای باج‌افزار قرار گرفته و اطلاعات شماری از بازی‌های این شرکت دزدیده شد، حالا به نظر می‌رسد که سورس کدهای Cyberpunk 2077 و The Witcher 3 در اینترنت منتشر شده است. این درحالی است که پیش از این گفته می‌شد چنین اتفاقی نخواهد افتاد. درواقع بعد از اینکه شخصی ازطریق یک حراجی در دارک وب اقدام به خرید داده‌های به سرقت رفته کرده بود، شرط خاصی برای این معامله تعیین شده بود و آن هم عدم انتشار کدها توسط هکرهای مذکور بود.

درحالی که به نظر می‌رسد این کدها یک بار دیگر به‌دست هکرها رسیده، این بار پخش کنندگان آن هیچگونه درخواستی برای دریافت باج ندارند. براساس گزارش وبسایت Data Breaches، یک گروه از هکرها از این داده‌ها برای تبلیغ وبسایت تازه تأسیس خود استفاده کرده‌اند. سایتی که ظاهراً به‌عنوان پلتفرمی برای انتشار داده‌های فاش شده فعالیت خواهد کرد. ایده‌ی این گروه، فراهم کردن امکان دسترسی به کلیه‌ی داده‌های بایگانی شده برای عموم کاربران و در مقابل دریافت هزینه‌ی ۱۰ هزار دلاری برای دریافت رمز عبور و دسترسی به این داده‌ها است. خریداران این داده‌ها بعد از آن می‌توانند هرطور که تمایل دارند از این اطلاعات استفاده کنند.

این گروه ادعا کرده که به کلیه‌ی سورس کدها و اطلاعات بازی‌های Thronebreaker، The Witcher 3، نسخه نسل جدید The Witcher 3 RTX و Cyberpunk 2077 دسترسی دارند. برای اینکه از جدی بودن این ادعا اطمینان حاصل کنید، باید گفت که این گروه پیش از این نرم‌افزار کیت توسعه (SDK) کنسول‌های PS4، پلی استیشن 5، ایکس باکس و نینتندو سوییچ را بدون نیاز به پسورد منتشر کرده است. یکی از اعضای انجمن Resetera به نام Delete12345 گفته که به این SDKها دسترسی پیدا کرده است.

جالب اینجا است که در یادداشت توضیحات این گروه هکری گفته شده که برخی اطلاعات حساس و محرمانه دیگر از جمله گزارش‌های مالی شرکت، قراردادهای بسته نشده و اطلاعات منابع انسانی سی دی پراجکت رد نیز در اختیار آن‌ها قرار داشته اما به‌صورت عمومی منتشر نمی‌شود.

ضمناً در اطلاعیه منتشر شده، از بیت کوین، اتریوم و دوج به‌عنوان راه‌های پرداخت این هزینه نام برده شده و در پایان به شوخی از ایلان ماسک خواسته شده تا با وارد کردن یک شوک مثبت به بازار ارزهای دیجتال به آن‌ها کمک کند.

منبع vg247