Menu

حذف چند بازی قدیمی Need for Speed از فروشگاه های آنلاین

الکترونیک آرتز از امروز چند بازی نید فور اسپید را از فهرست فروش خود خارج کرده و با قطع ارتباط خریدهای درون برنامه‌ای و سرویس‌های آنلاین آن‌ها، به پشتیبانی از این بازی خاتمه می‌دهد.

براساس اعلام رسمی الکترونیک آرتز، پشتیبانی از چند بازی قدیمی در مجموعه‌ی Need for Speed به پایان خواهد رسید. این خبر امروز و بعد از انتشار یک پست جدید در ردیت Need for Speed توسط Max_Joker، مدیر روابطه عمومی این شرکت، در رسانه‌ها مطرح شده است. براین اساس، فروشگاه‌های آنلاین و سرویس‌های اینترنتی این بازی‌ها متوقف شده و نهایتاً از فهرست فروش EA خارج خواهند شد. البته سرویس‌های آنلاین این بازی‌ها تا ۳۱ اوت به کار خود ادامه خواهد داد. بعد از این تاریخ، بازیکنان تنها در حالت آفلاین قادر به تجربه این بازی‌ها خواهند بود.

Need for Speed Carbon و Need for Speed Undercover، Need for Speed Shift، Need for Speed Shift 2: Unleashed و Need for Speed The Run بازی‌هایی هستند که در این فهرست جا می‌گیرند. درحال حاضر، همه‌ی این بازی‌ها از Origin و فروشگاه Xbox خارج شدند ولی بازی‌های Undercover و Shift و Shift 2 همچنان در استیم قابل دسترس هستند که احتمالاً تا پایان امروز این موارد نیز حذف خواهند شد. بنابراین اگر قصد دریافت این بازی‌ها را دارید، حالا آخرین فرصت این است که در اختیار دارید.

Max_Joker در این پست ردیت به توضیح تصمیم EA در قبال این بازی‌ها پرداخته و می‌نویسد:

«تیم توسعه‌دهندگان و گروه عملیاتی پشتیبانی از این بازی‌ها، در طول سال‌های گذشته تمام تلاش و توجه خود را به تولید، توسعه، عرضه و پشتیبانی از بازی‌های خاطره انگیز اختصاص دادند و ما همچنان مشتاق هستیم تا طرفداران از این بازی‌ها لذت ببرند. اما تعداد کاربران این بازی‌ها به سطحی رسیده که ادامه‌ی اختصاص هزینه برای پشتیبانی از آن‌ها را توجیه نمی‌کند. بنابراین این تصمیم در خصوص بازی‌های Need for Speed Carbon و Need for Speed Undercover به همراه Need for Speed Shift و Shift 2: Unleashed و همچنین Need for Speed The Run اتخاذ شده است.»

مسلماً انتظار می‌رفت که EA یک روز تصمیم به خاموش کردن سرورهای این بازی‌های قدیمی بگیرد؛ اما عدم اطلاع‌رسانی قبلی و تصمیم گیری ناگهانی آن‌ها ممکن است موجب نارضایتی برخی طرفداران این بازی‌های خاطره انگیز شده باشد. امیدواریم که در ادامه الکترونیک آرتز بیشتر به اطلاع‌رسانی جامعه‌ی مخاطبان ارزش و اهمیت قائل شود.

در سایر اخبار مرتبط با بازی‌های نید فور اسپید، تأخیر در زمان عرضه نسخه جدید سری Need For Speed به‌دلیل همکاری استودیوی کرایتریون گیمز با دایس جهت تولید بازی بتلفیلد 6 را داشتیم که توسط لورا میله، مامور ارشد استودیوی الکترونیک آرتز در مصاحبه‌ای با رسانه پالیگان اعلام شده بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده، نسخه جدید سری ریسینگ نید فور اسپید قرار است برای کنسول‌های نسل هشتم، پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس روانه بازار شود.

منبع gamingbolt