Menu

یوکو تارو: بازی NieR Replicant فروش خوبی نخواهد داشت

یوکو تارو، کارگردان خلاق بازی NieR Replicant در پیامی گفته که فکر نمی‌کند این بازی فروش خوبی را تجربه کند و اینکه موفقیت بازی NieR: Automata هم کاملا اتفاقی و شانسی بود.

یوکو تارو (Yoko Taro)، کارگردان خلاق بازی …NieR Replicant ver.1.22474487139 گفته که فکر نمی‌کند این بازی فروش خوبی را تجربه کند. او این حرف را اخیرا در قالب پیامی در وب‌سایت Square Enix و خطاب به طرفداران مجموعه پست کرده است. البته به‌نظر می‌رسد که پیام مذکور در اصل با منتقدینی که بازی را نقد کرده‌اند، به اشتراک گذاشته شده بود.

تارو در این پیام به طرفداران یادآوری می‌کند که NieR Replicant تنها «نسخه‌ی ارتقایافته» بازی اصلی است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و نمی‌توان نام ریمستر یا ریمیک را روی آن گذاشت. او همچنین پیش‌بینی کرده که بازی فروش خوبی نخواهد داشت، چون به‌غیر از بازی NieR: Automata، هیچ‌یک از بازی‌های دیگر او فروش خوبی را تجربه نکرده‌اند. تارو در این خصوص توضیح می‌دهد:

«در سال‌های اخیر هروقت که در اسکوئر انیکس بودم، آن‌ها همیشه یک جو پرشور به راه می‌انداختند و مثلا می‌گفتند که «NieR Automata (بازی قبلی‌ام) عملکرد خیلی خوبی داشته، پس NieR Replicant هم قرار است خوب بفروشد.» می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و به اسکوئر انیکس بگویم که واقع‌بینانه به قضیه نگاه کنند. این دو بازی فقط در نام‌هایشان با یکدیگر شباهت دارند و در بحث محتوا دو بازی کاملا متفاوت هستند. پس فکر نمی‌کنم که [NieR Replicant] آن‌قدر بفروشد.»

تارو ادامه می‌دهد: «منظورم این است که بی‌خیال! خودم این بازی‌ها را ساخته‌ام. فروش [موفقیت‌آمیز] Automata هم کاملا اتفاقی و شانسی بود. بازی‌های دیگر من آنقدر فروش کمی داشته‌اند که ارزش اشاره کردن ندارند. اگر دیسک تمام بازی‌های من را تولید و سپس در یک انبار جمع کنید، تنها کاری که با آن‌ها می‌توان کرد یک دست بازی فریزبی است. البته منظورم این است که این کار هم جالب خواهد بود.»

اینکه یک کارگردان خلاق درباره‌ی بازی خود چنین حرف‌هایی بزند، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، همه تارو را به‌خاطر شخصیت رک‌گو و برخی مواقع عجیب‌و‌غریبش می‌شناسند و شنیدن این حرف‌ها از طرف او شاید خیلی هم باعث تعجب نشود. این در حالی است که یوسوکه سایتو (Yosuke Saito)، تهیه‌کننده‌ی NieR Automata برخلاف تارو نظر خوش‌بینانه‌تری نسبت به عملکرد این بازی دارد. او می‌گوید:

«ما نامش (اشاره به NieR Replicant) را «نسخه‌ی ارتقایافته» گذاشته‌ایم، ولی برخلاف چیزی که آقای یوکو تارو می‌گوید، من شخصا معتقدم که چنین نامی واقعا حق مطلب را درباره‌ی کیفیتی که تیم توسعه‌ی بازی به آن دست پیدا کرده‌اند، ادا نمی‌کند. با این وجود، [من هم فکر می‌کنم] موفقیت بازی NieR: Automata واقعا به یک معجزه شبیه بود و فکر نمی‌کنم که رپلیکنت به آن اندازه فروش داشته باشد. بااین‌حال، اگر به میزان مشخصی از فروش نرسیم، من و آقای یوکو مجبور می‌شویم که به سراسر دنیا سفر کنیم و بازی را از پشت ون بفروشیم. تازه آقای [کیچی] اوکابه (آهنگساز بازی) هم باید با ما بیاید!»

سایتو در انتهای پیام خود از طرفداران می‌خواهد که همچنان به حمایت از این مجموعه ادامه دهند و در آخر دوباره به‌شوخی می‌گوید: «خواهش می‌کنم، هرروشی به‌غیر از [فروش از پشت] ون…» به این معنی که بازیکنان NieR Replicant را خریداری کنند.

نظرات تارو و سایتو خنده‌دار به‌نظر می‌رسند. بااین‌حال، اینکه تارو می‌گوید به‌جز Automata سایر بازی‌های او فروش خیلی خوبی را تجربه نکرده‌اند، حرف درستی است. اگر از طرفداران مجموعه‌ی NieR و بازی‌های دیگر یوکو سایتو هستید، شاید خرید NieR Replicant بهترین روش حمایت از این بازی‌ساز خلاق باشد. …NieR Replicant ver.1.22474487139 در حال حاضر روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است.

منبع gamingbolt