Menu

فعالسازی تکنولوژی گرافیکی جدید AMD برای ایکس باکس سری ایکس و اس

AMD در آپدیت جدید پردازنده‌های گرافیکی خود، فناوری اختصاصی بهبود جلوه‌های بصری گیمینگ در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

AMD در حال پیمود مسیر خود در راه تبدیل شدن به تأمین کننده اصلی پردازنده‌های مورد استفاده در کنسول‌های بازی است، و این کار با ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس آغاز شده که هردو از پردازنده‌های AMD Zen2 و گرافیک RDNA2 برخوردار هستند. از حالا به بعد توسعه‌دهندگان بازی‌های این دو کنسول می‌توانند با استفاده تکنولوژی‌های اوپن سورس مجموعه‌ی FidelityFX مانند Image Sharpening و Variable Shading یا Ray Traced Shadow Denoiser به بهبود جلوه‌های بصری بازی‌های خود در پلتفرم گیمینگ مایکروسافت بپرداند.

AMD FidelityFX از امروز و با دریافت جدیدترین نسخه GDK یا Game Development Kit در ایکس باکس سری ایکس و اس در دسترس قرار خواهد داشت. این قابلیت به بازیسازان اجازه می‌دهد تا برخی از ویژگی‌هایی که پیش از این تنها برای پلتفرم پی سی در دسترس بوده را در کنسول‌های ایکس باکس نیز پیاده‌سازی کنند. ضمن اینکه این نخستین قدم در مسیر معرفی فناوری Super Resolution از AMD نیز به شمار می‌رود. درضمن، FSR نیز بخشی از مجموعه FidelityFX خواهد بود. AMD پیش از این اعلام کرده که برنامه دارد تا فناوری FSR را به‌صورت کراس پلتفرم ارائه کرده و بهبود ویژگی‌های تصویری بازی‌ها برای کاربران پی سی و ایکس باکس را به‌صورت همزمان فراهم کند.

در متن معرفی این قابلیت نوشته شده:

برای گیمرها نیز خبر اضافه شدن AMD FidelityFX در کنسول‌های Xbox Series X|S را داریم. یعنی بازی‌های آینده ایکس باکس می‌توانند از تمامی بهینه‌سازی‌های خاص پلتفرم خود درکنار بهبود قابل‌توجه کیفیت تصاویر با FidelityFX بهره‌مند شوند. قابلیتی که پیش از این برای پلتفرم پی سی فراهم شده بود.

هنوز مشخص نیست که آیا AMD برای معرفی FidelityFX روی کنسول‌های پلی استیشن نیز برنامه خاصی دارد یا خیر.

منبع videocardz