Menu

پیروزی کوانتیک دریم در پرونده شکایت علیه این استودیو

بالاخره پس از چند سال به نظر می‌رسد که پرونده‌ی شکایت از استودیو بازی‌سازی کوانتیک دریم، سازنده بازی Detroit: Become Human دیگر قرار نیست تیم دیوید کیج را آزار بدهد.

پس از سه سال دعوای قضایی جدی بالاخره استودیو بازی‌سازی کوانتیک دریم به ریاست دیوید کیج اعلام کرد که پیروز شده است و توانست حقانیت خود را ثابت کند. این استودیو تا به امروز بازی The Nomad Soul، بازی Fahrenheit، بازی Heavy Rain، بازی Beyond: Two Souls و بازی Detroit: Become Human را به بازار فرستاده است.

در سال ۲۰۱۸ میلادی سه نشریه‌ی فرانسوی مقالاتی علیه کوانتیک دریم نوشتند؛ مقالاتی که می‌گفتند اعضای این استودیو فشار کاری فراوانی را تحمل می‌کنند و زیر سلطه‌ی مدیریتی بد هستند. حتی نوشته شد که ۶۰۰ عکس زننده و کریه ساخته‌شده در فوتوشاپ، نشان می‌دهند که تیم مدیریت استودیو کوانتیک دریم تصاویر چهره‌ی اعضای تیم خود را برمی‌دارد و روی صورت افرادی همچون یک نازی قرار می‌دهد. ماجرا به قدری جدی بود که امکان فروپاشی کامل استودیو وجود داشت. کوانتیک دریم هم تمامی اتهامات را رد کرد و دیوید کیج گفت حتی نمی‌تواند به تعدادی از این تصاویر پلید نگاه کند؛ چه برسد که در ساخته شدن آن‌ها نقش داشته باشد.

بسیاری از اعضای استودیو که اتهامات حاضر در این مقالات را باور کرده بودند، برای همیشه از استودیو کوانتیک دریم جدا شدند. به همین دلیل ماه‌ها زمان برد تا استودیو به شرایط ایده‌آل خود بازگردد. هرچند حالا دیگر مشکل حل شده است و حتی مدتی قبل کیج خبر تأسیس شعبه جدید استودیو کوانتیک دریم را اعلام کرد. تنها لکه‌ی سیاه باقی‌مانده از آن روزها پرونده‌ی شکایتی بود که انگار بسته نمی‌شد.

اما در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۱ (۱۸ فروردین) و پس از برگزاری چندین و چند جلسه‌ی دادگاه، بالاخره حکم به نفع کوانتیک دریم صادر شد. این شرکت هم برای جشن گرفتن پیروزی در دریافت رای دادگاه پاریس در بیانیه‌ای نوشت: «آخرین مدرک مورد نیاز برای اثبات عدم وجود فضای سمی یا تبعیض در اتمسفر کاری استودیو هم از راه رسید. ما سال‌ها مورد بازرسی قرار گرفتیم و حتی یک مدرک هم پیدا نشد که نشان بدهد کوانتیک دریم با بی‌نظمی تیم مدیریت مواجه بوده است.

گروه‌های تقلبی بارها و بارها به ما حمله کردند. مثلا یک اکانت توئیتر به وجود آمده بود که در عرض چند روز، ۱۰ هزار توئیت علیه کوانتیک دریم زد. وقتی اعضای فعلی و بازی‌سازهای سابق کوانتیک دریم در دفاع از استودیو شهادت می‌دادند، با رفتار خصومت‌آمیز این افراد مواجه می‌شدند؛ افرادی با هویت‌های تقلبی که فقط قصد تخریب استودیو کوانتیک دریم را داشتند. آن‌ها می‌خواستند با فعالیت گسترده در شبکه‌های اجتماعی، کاری کنند که اتهامات دروغین نخستین مواردی باشند که موقع جست‌وجوی اسم استودیو در گوگل به چشم می‌خورد. مدارکی وجود دارند که نشان می‌دهد تمام ماجرا زیر سر چند فرد بود که می‌خواستند به تصویر عمومی استودیو کوانتیک و بازی‌سازهای آن آسیب بزنند».

شخص دیوید کیج هم در مصاحبه با رسانه IGN گفت: «تمامی اتهامات واردشده به به استودیو ما به‌صورت کامل رد شده‌اند؛ بدون چون‌وچرا اثبات شد که همه‌ی اتهامات نادرست بودند.»