Menu

شایعه مذاکرات هیدئو کوجیما با مایکروسافت برای ساخت بازی جدید

جف گراب، نویسنده و خبرنگار نشریه VentureBeat در اظهارات اخیر خود از احتمال همکاری هیدئو کوجیما و مایکروسافت برای ساخت بازی جدید کوجیما پروداکشن از زبان منابع نزدیک خبر داده است.

سال ۲۰۱۹ بود که هیدئو کوجیما از بازیسازان بزرگ صنعت ویدیوگیم به همراه سایر توسعه‌دهندگان استودیوی Kojima Productions بازی متفاوت و موفق Death Stranding را روانه بازار کردند. این اولین بازی کوجیما بعد از جدایی او از کونامی بود که به‌طور کلی بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدین و مخاطبان دریافت کرد. به عقیده‌ی بسیاری از مخاطبان، Death Stranding بازی عجیبی بود که زمان عرضه انحصاری روی کنسول PS4 حرف و حدیث‌‌های زیادی را به‌وجود آورد. البته بعدها نسخه پی سی این بازی نیز منتشر شد. حالا شایعات جدیدی در رابطه با بازی جدید این بازی‌سازی ژاپنی مطرح شده که از احتمال همکاری او با مایکروسافت حکایت دارد.

براساس گزارش جف گراب، نویسنده شناخته شده‌ی نشریه VentureBeat، منابع آگاه به او اطلاع دادند که کوجیما برای ساخت بازی بعدی خود در حال مذاکره با مایکروسافت است. ظاهراً این خبر در پاسخ به گمانه‌زنی‌هایی که اخیراً درباره ارتباط مخفیانه کوجیما پروداکشن با پروژه ساخت بازی Abandoned مطرح شده بود، منتشر شده است. حالا گراب ادعا کرده که چنین چیزی حقیقت ندارد؛ به‌ویژه با فرض صحت ادعای مذاکرات کوجیما با مایکروسافت.

«اما مهم‌ترین مدرکی که نشان می‌دهد بازی Abandoned به کوجیما ارتباطی ندارد، مذاکرات این کارگردان ژاپنی با مایکروسافت برای انتشار بازی بعدی خود است. این ادعا به تأیید یک منبع نزدیک رسیده است. ظاهراً مجسمه‌ای که روی قفسه اتاق فیل اسپنسر قرار داشت، واقعاً به احتمال همکاری با این بازیساز اسطوره‌ای اشاره داشته است. من هنوز نمی‌توانم ثبت نهایی این قرارداد را تأیید یا تکذیب کنم اما فکر می‌کنم کوجیما یکی از اهداف اصلی مایکروسافت برای همکاری قوی‌تر با بازیسازان ژاپنی است.»

مثل همیشه باید این خبر را تا زمان تأیید منابع رسمی به‌عنوان یک شایعه در نظر بگیریم. اگرچه جف گراب در سال‌های اخیر نشان داده که منبع قابل اتکایی بوده است. سابقه همکاری طولانی کوجیما با سونی در حدی بود که عرضه انحصاری Death Stranding روی پلی استیشن 4 کاملاً بدیهی به نظر می‌رسید؛ اما این این بازیساز مشهور ژاپنی پیش از این سابقه انتشار بازی برای پلتفرم ایکس باکس را نیز در کارنامه داشته است. بنابراین اختیار همکاری با هریک از ناشران بزرگ صنعت بازی در دست کوجیما است. استودیوی Kojima Productions در طول چند ماه اخیر، اشارات متعددی به رونمایی از بازی جدید خود در آینده نزدیک داشته است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که به‌زودی تکلیف این شایعات نیز مشخص شود.

منبع gamingbolt