Menu

نهایی شدن مالکیت امبریسر گروپ بر استودیو گیرباکس ، سازنده بوردرلندز

استودیوی Gearbox، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های Borderlands طی معامله‌ای ۱.۳ میلیارد دلاری به‌تازگی رسما به یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هلدینگ سوئدی Embracer Group تبدیل شده است.

تغییر مالکیت یا ادغام شرکت‌های مختلف بازی‌سازی با یکدیگر در مدت کوتاهی و به‌سرعت شکل کلی صنعت بازی را دستخوش تغییر کرده است. مایکروسافت در صدر شرکت‌هایی قرار گرفته که به‌خاطر خریداری استودیوهای مختلف و در صدر آن‌ها بتسدا، در چندوقت اخیر دائما در سرخط اخبار ویدیو گیمی قرار داشته است.

بااین‌حال، شرکت هلدینگ سوئدی Embracer Group در چند وقت اخیر از مایکروسافت در زمینه‌ی خریداری استودیوهای بزرگ تردپارتی عقب نمانده و چند ماه پیش بود که خبر رسید این ابرشرکت قصد دارد استودیوی خوش‌نام Gearbox Entertainment را تحت مالکیت خود درآورد. حالا طبق جدیدترین اخبار، اعلام شده که معامله‌ی گیرباکس با امبریسر گروپ نهایی شده و سازنده‌ی مجموعه بازی‌های Borderlands رسما به یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ سوئدی تبدیل شده است.

هر دو شرکت گیرباکس و امبریسر گروپ با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی این خبر را تایید کرده و در متن آن اشاره کرده‌اند که رقم این معامله ۱.۳ میلیارد دلار بوده است. حالا گیرباکس به جمع استودیوهای مشهور زیادی مانند THQ Nordic و Deep Silver پیوسته که در سال‌های اخیر توسط امبریسر گروپ خریداری شده‌اند. این هلدینگ اخیرا مالکیت Aspyr Media، ناشر چند بازی مستقل و مشهور و Tarsier Studios، سازنده‌ی مجموعه‌ی Little Nightmares را در اختیار گرفته است.

باوجود مالکیت امبریسر گروپ بر گیرباکس، گفته شده که 2K همچنان به انتشار بازی‌های مجموعه‌ی بوردرلندز و دیگر آثار گیرباکس ادامه خواهد داد. همچنین به احتمال زیاد مانند دیگر استودیوهای امبریسر گروپ قرار نیست تغییری اساسی در مدیریت و شیوه‌ی اداره‌ی گیرباکس اتفاق بیفتد.

نظر شما کاربران درخصوص مالکیت امبریسر گروپ بر گیرباکس چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع gamingbolt