Menu

پشتیبانی پلی استیشن 5 از الگوریتم یادگیری ماشین

استودیو اینسامنیاک گیمز در توضیحات جدید خود از این گفت که چگونه کنسول پلی استیشن 5 سونی از Machine Learning و آپ اسکیل به کمک هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

جاش دیکارلو در چند توئیت که مرتبط با توضیحات او راجع به ساخت بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales توسط استودیو اینسامنیاک گیمز بودند، توضیحاتی جالب راجع به عملکرد فنی و قابلیت‌های پلی استیشن 5 ارائه کرد. در حقیقت حالا می‌دانیم یکی از ویژگی‌های مخصوص نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales کاملا مبتنی بر ماشین لرنینگ (Machine Learning/یادگیری ماشین) است؛ قابلیتی که به‌صورت کامل در سخت‌افزار واحد پردازش گرافیکی پلی استیشن 5 قرار دارد.

صحبت‌های دیکارلو به این دلیل توجهات را به خود جلب کردند که برخی شایعات می‌گفتند که سخت‌افزار داخلی پلی استیشن 5 از یادگیری ماشین پشتیبانی نخواهد کرد. اما اکنون نه‌تنها می‌دانیم که آن شایعات صحت ندارند، بلکه دیکارلو می‌گوید که اینسامنیاک گیمز تازه در حال استفاده از سطحی‌ترین قابلیت‌های کنسول سونی شده است و در آینده کارهای بسیار بیشتری با آن انجام می‌دهد.

او در این‌باره می‌نویسد: «نمی‌دانم که فعلا چه‌قدر اجازه‌ی توضیح قابلیت‌های دستگاه و تکنولوژی‌های به کار رفته در ساخت بازی را دارم. اما تمامی تغییرشکل‌های عضلات بدن مایلز و برخی از لباس‌های خاص مرد عنکبوتی در نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی، کاملا نتیجه‌ی استفاده از استنتاج ماشین لرنینگ (بخش دوم Machine Learning که بعد از «یادگیری» قرار دارد) به‌صورت لحظه‌ای روی سخت‌افزار PS5 هستند. هیچ‌گونه ‌Blend Shapes، ازبین‌بردن سطح جسم به‌صورت دستی یا ساختار چندلایه‌ای در کار نیست که بخواهد به شکل معمول نقش دفورمر را داشته باشد». در نتیجه بخشی از کار افزایش کیفیت و جزئیات تصویری (آپ‌اسکیل) نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی مرد عنکبوتی: مایلز مورالز کاملا توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود.

اینسامنیاک گیمز در ماه‌های اخیر به‌شدت فعال بوده است. این استودیو نه‌تنها بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales را برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه کرد، بلکه با چند آپدیت قابلیت‌های فنی آن روی کنسول نسل ۹ سونی را افزایش داد. همچنین نسخه‌ی ریمستر بازی مرد عنکبوتی سال ۲۰۱۸ را با بسیاری از همین پیشرفت‌ها به پلی استیشن 5 آورد و با یک آپدیت، پشتیبانی از اجرا با فریم‌ریت ۶۰ روی پلی استیشن 5 را هم به بازی Ratchet & Clank اضافه کرد.

در همین حین اینسامنیاک گیمز در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) بازی Ratchet & Clank: Rift Apart را برای پلی استیشن 5 سونی عرضه می‌کند؛ اثری که به عقیده‌ی بسیاری از رسانه‌ها و گیمرها احتمالا قرار است بیشترین استفاده از SSD پلی استیشن 5 تا زمان عرضه‌ی خود را داشته باشد.

منبع PSU