Menu

ایده های سازندگان Doom برای ادامه داستان این مجموعه

هیوگو مارتین، کارگردان Doom Eternal از ایده‌های جالب خود و تیمش برای ادامه‌ی داستان مجموعه‌ی دوم می‌گوید.

کسانی که Doom Eternal بازی کرده باشند می‌دانند که این بازی داستان مجموعه‌ی جدید و ریبوت‌شده‌ی «دوم» را که با Doom 2016 شروع شده بود، به پایان رساند. بااین‌حال، طبق جدیدترین اظهار‌نظر سازندگان در id Software، این موضوع به این معنی نیست که کار آن‌ها با مجموعه‌ی دوم تمام شده است.

هیوگو مارتین، کارگردان دوم ایترنال اخیر طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت پالی‌گان دراین‌باره صحبت کرده است. او به این اشاره می‌کند که این مجموعه‌ی شوتر اول‌شخص محبوب می‌تواند ادامه داشته باشد و در آینده‌ی بازی‌های جدید از آن با داستانی تازه ساخته شود. او همچنین عنوان می‌کند که داستان بازی‌های ریبوت‌شده‌ی دوم تنها شروعی برای ساخت بازی‌های بیشتر است.

مارتین توضیح می‌دهد: «دوم ایترنال پایان داستانی بود که با دوم ۲۰۱۶ شروع شد و ما برای شروع داستانی جدید در این مجموعه موارد زیادی را خلق کرده‌ایم که برخی از آن‌ها را در جریان دوم ایترنال و دو بسته‌ی الحاقی آن به نمایش گذاشتیم. ولی من مطمئنم که داستان‌های بیشتری از شخصیت Doom Slayer وجود دارند که می‌توان تعریف کرد.»

باتوجه‌به حرف‌های مارتین می‌توان درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی اید سافتور برای مجموعه‌ی دوم حدس‌هایی زد. او چندوقت پیش از تمایل خود و اعضای استودیو از خلق یک دوم اسلیر مونث گفته بود و شاید آن‌ها قصد داشته باشند نسخه‌ی بعدی دوم را با داستانی جدید و با یک پروتاگونیست زن بسازند. بااین‌حال، ممکن است که مارتین و تیمش برنامه‌های دیگری برای ادامه‌ی دوم داشته باشند و او همین حالا هم ایده‌هایی جذاب برای داستان نسخه‌های آینده‌ی مجموعه در سر دارد که برخی از آن‌ها را بیان می‌کند.

او می‌گوید: «آیا برای مثال امکان دارد که ما بتوانیم داستان را به زمانی ببریم که روزهای اولیه‌ی شخصیت دوم اسلیر را تعریف کند؟ مثلا در فضایی قرون وسطایی و فانتزی جریان داشته باشد؟ فکر می‌کنم زمانی‌که دی‌ال‌سی‌های دوم ایترنال را تجربه کنید، متوجه مواردی می‌شوید که می‌توان آن‌ها را در داستان بازی‌های آینده‌ی مجموعه به کار برد. حتی ممکن است شخصیت اصلی دوم در بازی‌های آینده به هیچ دوران خاصی تعلق نداشته باشد و به‌نوعی نامیرا باشد. پس می‌بینید که می‌توانیم انواع‌و‌اقسام داستان‌ها را برای آن خلق کنیم.»

دومین قسمت از بسته‌ی الحاقی بازی Doom Eternal به نام The Ancient Gods – Part Two داستان مجموعه‌ی ریبوت‌شده‌ی دوم را به پایان می‌رساند و اخیرا در تاریخ ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) برای پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و گوگل استیدیا منتشر شد.