Menu

مایکروسافت در پی خرید پلتفرم دیسکورد

بلومبرگ به‌تازگی اعلام کرده که مایکروسافت در حال مذاکره با دیسکورد است تا این شبکه‌ی اجتماعی را با رقم قابل‌توجه‌ای تصاحب کند.

طبق جدیدترین خبر منتشرشده از منابعی که با خبرگزاری بلومبرگ صحبت کرده‌اند، مایکروسافت در حال حاضر در حال مذاکره با Discord است تا این شبکه‌ی اجتماعی متمرکز بر گیم را با بیش از ۱۰ میلیارد دلار خریداری کند. همچنین گفته می‌شود که فیل اسپنسر، مدیر ارشد اجرایی ایکس باکس خود شخصا با سران دیسکورد برای رسیدن به یک توافق مذاکره می‌کند.

وب‌سایت ونچربیت نیز به‌تازگی به نقل از دو منبع مطلع فاش کرده که دیسکورد چند پیشنهاد خرید از چند شرکت مختلف دریافت کرده بود و در حال بررسی یکی از آن‌ها بوده که در آن رقمی بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای کسب مالکیت این پلتفرم پیشنهاد شده است. همچنین مدیران دیسکورد قراردادی را به‌تازگی با یکی از این شرکت‌های امضا کرده‌اند که در آن تعهد داده‌اند تنها با آن‌ها مذاکره کنند و این موضوع احتمالا به این معنی است که این معامله به‌زودی نهایی خواهد شد.

البته منابع بلومبرگ می‌گویند که معامله‌ای احتمالی بین مایکروسافت و دیسکورد احتمالا به‌ این زودی‌ها نهایی نمی‌شود. از طرفی نیز منابع دیگر می‌گویند دیسکورد تمایل دارد به‌جای اینکه تحت مالکیت شرکت دیگری دربیاید، خود را به یک شرکت سهامی عام تبدیل کند و سهام خود را در بازارهای بورس به‌فروش برساند.

بلومبرگ از آمازون و اپیک گیمز به‌عنوان شرکت‌های دیگر نام می‌برد که در گذشته برای خرید دیسکورد ابراز تمایل کرده‌ و با آن‌ها مذاکره داشته‌اند.

روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال گزارش داده که دیسکورد در حال حاضر حدود ۱۴۰ میلیون کاربر ماهیانه دارد و در سال ۲۰۲۰ توانست ۱۳۰ میلیون دلار درآمد کسب کند؛ گرچه وال‌استریت ژورنال عنوان می‌کند که این شرکت هنوز به سوددهی رضایت‌بخشی نرسیده است. ارزش پلتفرم دیسکورد پس از اینکه در ماه دسامبر ۲۰۲۰ توانست نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند، ۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

نرم‌افزار دیسکورد برای استفاده‌ی عموم رایگان است. این شرکت البته ازطریق فروش اشتراک ماهیانه‌ی ۱۰ دلاری نیترو درآمدزایی می‌کند. کاربران با خرید اشتراک نیترو به ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند Screensharing با رزولوشن بالاتر، پک‌های بیشتر استیکر و محدودیت حجم بالاتر برای آپلود فایل دسترسی پیدا می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این خبر چیست؟ آیا فکر می‌کنید که این معامله نهایی خواهد شد؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.