Menu

معرفی بازی موبایل Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon؛ ماجرای شهر کاولون

در بازی Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon شما در نقش شخصی که سر آن شبیه به یک کدو تنبل است، قرار دارید و باید در شهری به نام کاولون به ماجراجویی بپردازید.

بازی‌های اشاره و کلیک یکی از جذاب‌ترین سبک‌های بازی است که معمولا نیز شامل معماهای مختلف و سخت هستند. این آثار به خاطر سبک خود گرافیک بصری جذابی دارند و دلیل اینکار نیز دید مستقیم مخاطب به فضای کلی محیط است و باید بگونه‌ای گیمر را جذب خود کرد. استودیوهای مختلفی بازی‌هایی با این سبک و سیاق می‌سازند و علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. Amanita Design یکی از همین استودیوها است که تمام بازی خود به سبک اشاره و کلیک طراحی می‌کند و سری Samorost از آثار موفق همین تیم است. در این معرفی به سراغ بازی Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon می‌رویم که یک ماجراجویی جذاب و پر از کاراکترهای متنوع را تجربه خواهیم کرد.

وقایع بازی اندروید و آیفون Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon در شهر کاولون حوالی هنگ کنگ کشور چین رخ می‌دهد و شما در نقش شخصی به نام آقای کدو تنبل هستید. بازی با یک دموی جذاب آغاز می‌شود و پس مدتی کوتاه از آن در مقابل دروازه ورودی شهر کاولون قرار می‌گیرید. در این اثر در جای جای بازی از  المان کشور چین استفاده شده که در همان ابتدای بازی اژدهای معروف آن را مشاهده می‌کنید. روایت بازی از جایی آغاز می‌شود که شما شاهد هرج‌و‌مرج در این شهر هستید و باید به‌گونه‌ای این موضوع را حل کنید. در طول بازی شما یک کیف به همراه خود دارید که آیتم‌های خود را در آن قرار می‌دهید که باید از آن‌های برای حل برخی از معماها استفاده کنید. معماهای بازی به دو دسته تقسیم می‌شوند که برای حل بعضی از آن‌‌ها باید مستقیم و برخی دیگر وابسته به آیتم‌های دیگری هستند که باید آن‌ها را در گوشه کنار شهر یا با حل معماهای دیگر پیدا کرد. همچنین می‌توانید با کاراکترهای دیگر صحبت کنید و بیشتر در رابطه با داستان بازی اطلاعات کسب کنید.

گیم‌پلی بازی همان‌طور که اشاره شد به سبک اشاره و کلیک است و با انتخاب مکان‌ها و آیتم‌ها می‌توانید با‌ آن‌ها تعامل می‌کنید. برای اینکه سریع‌تر به مکانی برسید، با دو بار ضربه زدن به قسمت مورد نظر کاراکتر را به حالت دویدن در بیاورید. بیشتر معماها به باز شدن در‌‌ها ختم می‌شود و باید معماهای گوناگونی را با موضوع حل کنید. به‌عنوان مثال در اولین در باید قفل آن را باز کنید به طوریکه با چند بار آزمون و خطا، پین قفل را جابه‌جا و آن را بشکنید. برای برخی دیگر از معما باید چندین کار دیگر را انجام داده تا به واسطه آن یک در باز شود که باید در این مورد حسابی دقت و فکر کنید. در مکالمه‌هایی که با کاراکترهای بازی انجام می‌دهید باید یک سری کارها را برای آن‌ها انجام بدهید و در همان آغاز باز نیز درگیر این مورد می‌شوید که البته بیشتر جنبه آموزشی دارد و بسیار آسان است. گیم‌پلی بازی در کل خوب و سرگرم کننده است و به واسطه روایت خود می‌تواند برای هر مخاطبی جذاب باشد.

گرافیک بصری به‌صورت کارتونی و جذاب کارشده است و محیط‌های بازی که به‌نوعی کشور چین را نشان می‌دهد، حس و حالی آن کشور را به خوبی به تصویر می‌کشد. همنچین طراحی تمام کاراکترهای بازی منحصربه‌فرد هستند و هرکدام ویژگی و نوع صحبت خود را دارند. موسیقی نیز در نوبه خود خوب و گوشنواز است و در حین بازی از آن لذت می‌برید. استودیوی Cotton Game که بیشتر آثار خود را با این سبک و سیاق توسعه می‌دهد و اینکار را به بهترین شکل نیز انجام می‌دهد با ساخت این بازی بار دیگر توانست مخاطب‌های زیادی را به سمت خود جذب و آن‌‌ها را با معماهای گوناگون سرگرم کند. اگر شما به بازی‌های معمایی و با کاراکترهای متنوع و جذاب علاقه دارید بازی Mr Pumpkin 2: Walls of Kowloon می‌تواند گزینه خوبی باشد.