Menu

نسخه‌ واقعیت مجازی بازی Doom 3 برای پلی استیشن VR معرفی شد

بتسدا به‌تازگی با انتشار تریلری از بازی Doom 3 VR Edition رونمایی کرده که قرار است به‌زودی برای پلتفرم پلی استیشن VR منتشر شود.

طبق جدیدترین اخبار بازی، بتسدا به‌تازگی با انتشار تریلری از نسخه‌ی واقعیت مجازی Doom 3 رونمایی کرده که قرار است در تاریخ ۲۹ مارس (۹ فروردین) برای پلتفرم پلی استیشن VR منتشر شود. این نسخه از Doom 3 شامل بازی اصلی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ منتشر شد، به همراه بسته‌های الحاقی آن یعنی Resurrection of Evil و The Lost Mission می‌شود. همچنین در بافت‌ها و افکت‌های صوتی بازی بهبودهایی صورت گرفته و ویژگی‌هایی مختص واقعیت مجازی به آن اضافه شده است.

Doom 3 VR Edition از کنترلر Aim Controller پلی استیشن VR برای کنترل حرکت چراغ‌قوه‌ای که روی سلاح کاراکتر سوار شده، استفاده می‌کند. همچنین از این کنترلر می‌توان برای چک کردن صفحه‌ی نمایشگری که روی مچ شخصیت اصلی بسته شده، استفاده کرد. علاوه‌بر این‌ها، در بازی می‌توان به‌سرعت ۱۸۰ درجه به عقب چرخید و به شیاطینی که از پشت به The Doom Slayer حمله می‌کنند، شلیک کرد.

باتوجه‌به اینکه معامله‌ی مایکروسافت با بتسدا هنوز نهایی نشده است، بتسدا هنوز یک شرکت بازی‌سازی مستقل محسوب می‎‌شود. به همین خاطر هم آن‌ها همچنان به قراردادهایی که قبل از مذاکره با مایکروسافت با سونی بسته بود، پایبند هستند و همچنان این اختیار را دارند تا بازی‌هایی را که به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن توسعه داده‌اند، برای این پلتفرم منتشر کنند. نمونه‌ی بارز آن نیز بازی Deathloop است که در ۳۱ اردیبهشت برای پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد.

منبع eurogamer