Menu

شایعات تازه از Battlefield جدید؛ از تخریب‌پذیری پویا تا قابلیت کراس پلی

تام هندرسون، یکی از افشاگران شناخته‌شده‌ی صنعت بازی به‌تازگی اطلاعات جالبی را از Battlefield 6 فاش کرده که درمیان آن‌ها مواردی مانند تخریب‌پذیری پیشرفته‌تر و وجود کراس پلی به چشم می‌خورند.

EA اخیرا اعلام کرد که از Battlefield 6 به‌صورت رسمی در بهار ۲۰۲۱ رونمایی می‌کند و همچنین دوباره بر این تاکید کرد که این بازی شوتر مورد انتظار قرار است در تعطیلات سال نو ۲۰۲۱ منتشر شود. با اینکه برای کسب اطلاعات رسمی بیشتر از بتلفیلد 6 باید تا چندوقت دیگر منتظر بمانیم، از چند ماه پیش تاکنون جزئیات زیادی به‌صورت غیررسمی از بازی فاش شده که البته نمی‌توان از صحت آن‌ها کاملا مطمئن بود. منبع بیشتر این اطلاعات تام هندرسون است که در یوتیوب با نام TheLongSensation شناخته می‌شود و برخی افشاگری‌های او درمورد بازی‌های دیگر درست از آب درآمده‌اند. حال طبق جدیدترین اخبار، هندرسون به‌تازگی دوباره ویدیوی جدیدی در کانال خود منتشر کرده که در آن جزئیات تازه‌ای را از بتلفیلد 6 که احتمالا شنیدنش برای طرفداران این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز است، فاش می‌کند.

قابلیت تخریب‌پذیری همیشه یکی از ویژگی‌های شاخص تمام بازی‌های مجموعه‌ی بتلفیلد بوده است. باتوجه‌به اظهارات هندرسون، به‌نظر می‌رسد که استودیوی DICE قصد دارد که این ویژگی را در Battlefield 6 یک قدم دیگر بهبود دهد. او ادعا می‌کند که بازیکنان در جدیدترین نسخه‌ی بتلفیلد تخریب‌پذیری‌های عظیمی را با نمایش افکت‌هایی پویا شاهد خواهند بود. طبق ادعاهای هندرسون، به‌جز بناهایی که وجودشان برای آبجکتیوها ضروری است، تقریبا تمام ساختمان‌های موجود در نقشه‌های بازی تخریب می‌شوند. علاوه‌بر گسترده بودن تخریب‌پذیری، شیوه‌ی آن نیز به‌صورت پویا انجام می‌شود؛ به‌طوری که نحوه‌ی خراب شدن و ریختن مصالح ساختمانی بستگی زیادی به جهت و شدت شلیک یا انفجار دارند.،

هندرسون همچنین ادعا می‌کند که در Battlefield 6 دوباره شاهد جوخه‌هایی (اسکواد) متشکل از چهار بازیکن خواهیم بود و اینکه تعدادی از این جوخه‌ها می‌توانند در داخل یک یگان جای گیرند. علاوه‌بر این، چهار کلاس Assault Engineer ،Support و Recon در بازی برای انتخاب وجود خواهند داشت. مورد دیگری که هندرسون به آن اشاره می‌کند این است که در بتلفیلد 6 یک حالت Free-to-Play نیز وجود دارد که به احتمال زیاد همان بخش بتل رویال بازی خواهد بود و اینکه این بخش برای رقابت با Call of Duty: Warzone در بازی گنجانده شده است. او پیش‌تر نیز از وجود چنین بخشی در بتلفیلد 6 خبر داده بود.

علاوه‌بر موارد بالا، به‌نظر می‌رسد که جدیدترین نسخه‌ی بتلفیلد نیز شامل بتل پس می‌شود و هر فصل آن قرار است بین ۸ تا ۱۰ هفته جریان داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های Battlefield 6، طبق ادعاهای هندرسون، وجود قابلیت کراس پلی (Cross-Play) میان تمام پلتفرم‌های انتشار این بازی است. این موضوع می‌تواند به این معنی باشد که بازیکنان کنسول‌های نسل‌های هشتم و نهم می‌توانند در بازی با یکدیگر تیم تشکیل دهند یا به رقابت بپردازند. هندرسون چندوقت پیش نیز ادعا کرده بود که بتلفیلد 6 قرار است یک بازی بین نسلی باشد و یک تیم جداگانه در DICE مشغول توسعه‌ی نسخه‌ی نسل هشتمی بازی است.

حتی با اینکه هندرسون در گذشته اطلاعات درستی را از بازی‌های دیگر فاش کرده، مانند همیشه باید درنظر داشته باشید که این اطلاعات از منبعی رسمی منتشر نشده‌اند و نمی‌توان درمورد صحت یا عدم صحت آن‌ها مطمئن بود. به همین دلیل نیز بهتر است برای رونمایی رسمی دایس و الکترونیک آرتز از بازی تا بهار پیش‌رو منتظر بمانیم و ببینیم که کدام از اطلاعات فاش‌شده از Battlefield 6 درست و کدام نادرست بوده‌اند.

منبع gamingbolt