Menu

افزایش چشمگیر تعداد کاربران سرویس ایکس باکس گیم پس

مدیرعامل مایکروسافت در جریان گزارش مالی اخیر این شرکت اعلام کرد که تعداد کاربران سرویس Xbox Game Pass به ۱۸ میلیون مشترک رسیده است.

در سال‌های اخیر هر سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو جایگاه‌های مختلفی از صنعت بازی‌سازی را به خود اختصاص داده‌اند و هر کدام رویکرد متفاوتی را پیش گرفته‌اند. در این بین مایکروسافت به جذب مخاطب از طریق ارائه سرویس‌‌هایی مثل Xbox Game Pass گرایش داشته است. سرویس Xbox Game Pass عامل محرک خوبی برای مایکروسافت محسوب می‌شود و رشد قابل توجهی داشته است.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، اعلام کرد که تعداد کاربران Xbox Game Pass از مرز ۱۸ میلیون مشترک عبور کرده است و ایکس باکس موفق شده است که در سه ماهه دوم سال مالی دستاوردهای قابل توجهی کسب کند. ساتیا نادلا تاکید کرد Xbox Series X/S بزرگترین عرضه‌ی ایکس باکس را تجربه کرده و برای اولین بار درآمد حاصل از بخش گیمینگ در یک سه ماهه مالی به عدد ۵ میلیارد دلار رسیده است. سرویس Xbox Live موفق شد به تعداد ۱۰۰ میلیون کاربران فعال ماهانه برسد. همچنین ۲ میلیارد دلار از درآمد به دست آمده ناشی از استودیوهای ترد پارتی است. متاسفانه اطلاعاتی درباره‌ی تعداد کاربران روی پلتفرم‌های PC, Xbox One یا کنسول‌های جدید به‌طور جداگانه منتشر نشده است.

سرویس گیم پس در سال ۲۰۱۷ روی Xbox One ارائه شد. گفته می‌شود مایکروسافت با تمام ناشران بزرگ برای پیوستن به Xbox Game Pass صحبت کرده است؛ همچنین این غول نرم‌افزاری به دنبال اضافه کردن سایر سرویس‌ها به صورت Add-On به گیم پس است.

نظر شما درباره‌ی موفقیت Xbox Game Pass چیست؟

منبع: سایت زومجی