Menu

احتمال ساخت دنباله Ghost of Tsushima برای پلی‌ استیشن 5

براساس اطلاعات درج شده در صفحه لینکدین یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی ساکرپانچ، احتمالاً روند ساخت قسمت جدید بازی Ghost of Tsushima آغاز شده است.

شاید هنوز زمان زیادی از عرضه بازی Ghost of Tsushima توسط سونی نگذشته باشد، اما به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان این بازی در استودیوی ساکرپانچ بعد از گذشت شش ماه از انتشار این بازی همین حالا مشغول کار روی اولین دنباله آن هستند. این ادعا براساس اظهارات یکی از اعضای استودیوی ساکرپانچ مطرح شده است؛ هرچند هنوز مشخص نیست که منظور برداشت شده دقیقاً به قسمت جدید گوست آف سوشیما ارتباط داشته باشد.

دیو مولای، کارگردان خلاق محتوای سینمایی استودیوی ساکرپانچ در صفحه شخصی خود در وبسایت لینکدین به توسعه بازی Ghost of Tsushima روی کنسول پلی استیشن 5 اشاره دارد. در بخش «About» پروفایل مولای نوشته شده که:

«درحال حاضر مشغول کار روی بازی Ghost of Tsushima برای کنسول پلی استیشن 5 سونی»

دیو مولای از سال ۲۰۰۸ به استودیوی Sucker Punch پیوسته و پیش از این روی مجموعه Infamous نیز سابقه کار دارد. اشاره‌ی کارگردان خلاق ساکرپانچ به توسعه بازی گوسف آف سوشیما روی کنسول PS5 می‌تواند به ساخت دنباله این بازی روی کنسول نسل نهمی سونی ارتباط داشته باشد؛ چراکه این بازی باوجود عرضه رسمی روی کنسول پلی استیشن 4 هم‌اکنون ازطریق قابلیت backward compatibility روی PS5 نیز قابل اجرا است. بنابراین فعالیت کارگردان خلاق این بازی روی یک نسخه بهبود یافته از آن روی کنسول جدید سونی می‌تواند کمی عجیب باشد. لذا منطق حکم می‌کند که این خبر عملاً به آغاز فرایند ساخت اولین دنباله گوست آو سوشیما اشاره داشته باشد.

البته اگر خبر آغاز فرایند ساخت دنباله Ghost of Tsushima به‌صورت رسمی هم اعلام شود، نمی‌تواند خیلی غیرمنتظره و غافلگیر کننده باشد. این بازی از بدو عرضه رسمی خود در پلتفرم پلی استیشن، موفقیت‌های خیره کننده‌ای را کسب کرده است. استودیوی ساکرپانچ هم از نظر استقبال مخاطبان و هم از دیدگاه منتقدان یک اثر قابل احترام و کاملاً موفق را روانه بازار کرده و می‌توان انتظار داشت که در کمتر از یک سال از زمان عرضه بازی خود، به فکر ساخت اولین دنباله آن افتاده باشد.

البته جا دارد به این نکته نیز اشاره کنیم که فهرست استخدامی جدید استودیوی ساکرپانچ نیز می‌تواند عملاً به‌معنی آغاز فرایند ساخت قسمت جدید این بازی باشد.

تنها نکته‌ی منفی اطلاع زودهنگام از آغاز روند ساخت Ghost of Tsushima جدید این است که احتمالاً به این زودی‌ها نباید انتظار انتشار اطلاعات رسمی در این زمینه را داشته باشیم. با درنظرگرفتن اینکه هنوز یک سال هم از عرضه بازی اورجینال Ghost of Tsushima نمی‌گذرد، ساکرپانچ هنوز زمان زیادی برای آغاز صحبت‌های رسمی درباره بازی جدید خود دارد.

نظر شما درباره آغاز احتمالی روند ساخت قسمت جدید Ghost of Tsushima برای کنسول پلی استیشن 5 چیست؟