Menu

بازی برتر ایکس باکس در سال ۲۰۲۰

شرکت مایکروسافت امسال فعالیت زیادی در زمینه‌ی بازی و کنسول‌ها‌ داشته است. آن‌ها با کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/اس، نسل جدید را آغاز کردند.

این شرکت‌ با انتشار عناوین جدید، از کنسول‌های نسل هشتم و نهمی خودشان پشتیبانی کرد. در حالی که نسل بعدی این شرکت در آغازش با کمبود قابل توجهی از عناوین انحصاری مواجه است، اما بسیاری از بازی‌های عالی بین نسلی و سرویس ایکس‌باکس گیم‌ پس نیز در دسترس هستند. در این مقاله، ما می‌خواهیم ده عنوان برتر کنسول ایکس‌باکس در سال ۲۰۲۰ را با هم بررسی کنیم.

۱۰ – Tetris Effect: Connected

Tetris Effect، یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ بود که در سال ۲۰۲۰ برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد. جلوه‌های صوتی و تصویری بازی در زمان انتشار به درستی مورد توجه قرار نگرفتند و با گذشت دو سال که از انتشار آن می‌گذرد، هنوز هم با کیفیت هستند. با وجود این‌که این بازی به هیچ وجه نتوانسته در حد فرمول اصلی سری تتریس اعتیادآور ظاهر شود، اما عنوان Tetris Effect: Connected، کامل‌ترین بازی سری تتریس است.

۹ – Gear Tactics

سری Gears of War از بدو انتشار، تعریف جدیدی از عناوین شوتر سوم شخص مبتنی بر کاور گیری ارائه داد، اما برخی معتقدند که بعد از گذشت سال‌ها این فرمول دچار تکرار شده است. در سال ۲۰۲۰، استودیوی کوآلیشن (The Coalition) با مشارکت اسپلش دمیج (Splash Damage)، مسیر جدیدی را برای این سری امتحان کردند. آن‌ها عنوان Gears Tactics را با الهام از سری XCOM طراحی کردند که به همان اندازه که از آن انتظار می‌رود، بازی خوبی از آب در آمده است. این بازی هم در قالب یک اثر استراتژیک و هم ارائه‌ی داستان بسیار قوی عمل می‌کند. یک داستان مستحکم با شخصیت‌هایی دوست داشتنی که آن را روایت می‌کنند. شاید این بازی عنوانی انقلابی نباشد، اما Gears Tactics قطعاً هنوز هم برای طرفداران بازی‌های استراتژیک و طرفداران مجموعه‌ی Gears of War، عنوانی است که حتما باید تجربه کنند.

۸ – DRAGON BALL Z: KAKAROT

شمارش تعداد عناوین منتشر شده از سری Dragon Ball Z واقعا غیر ممکن است و ما در طی سالیان گذشته، بسیاری از عناوین این سری را در پلتفرم‌های مختلف تجربه کرده‌ایم. بازی Dragon Ball Z: Kakarot یکی از کامل‌ترین عناوین این سری به حساب می‌آید. عنوانی که نوید یک بازی با المان‌های نقش‌ آفرینی را در یک اثر جهان‌باز، با تمام عملکردهای زیبا و فوق العاده‌ای که از این سری انتظار دارید را می‌دهد. شاید نسخه‌ی منتشر شده در سال ۲۰۲۰ یک عنوان انقلابی نباشد، ولی می‌تواند بسیاری از مخاطبان را با یک عنوان جذاب سرگرم کند.

۷ – Wasteland 3

اگر می‌خواهید یک بازی عمیق، با داستانی چند لایه با المان‌های نقش آفرینی را تجربه کنید، بازی Wasteland 3 دقیقاً همان عنوان مورد نظر شما است. شاید یکی از نکات تلخی که در مورد این بازی وجود داشته باشد، نادیده گرفتن آن توسط برخی از مخاطبان باشد. بسیاری از بازی‌بازان چون این بازی یک عنوان AAA نیست، به آن توجه خاصی ندارند. دنیایی بسیار غنی، همراه با داستان و شخصیت‌پردازی بسیار قوی که تاثیر قابل توجهی در داستان بازی دارند. قابلیت‌های بسیار چشمگیر شخصی‌سازی و ارتقای آن‌ها و مکانیک‌های جنگی جذاب در عنوان Wasteland 3، آن را به یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ تبدیل می‌کند که حتما باید آن را تجربه کیند.

۶  – Minecraft – Dungeons

عنوانی را در نظر بگیرید که ترکیبی از Minecraft و سری Diablo باشد. ترکیب این دو بازی Minecraft Dungeons را تشکیل می‌دهد. عنوانی که برای مخطابانی از هر سن و سالی، چالش‌های بسیار جذابی ارائه می‌دهد. این عنوان یک بازی نقش آفرینی است که سیستم لوتینگ بسیار جذابی دارد. شاید این عنوان عمیق‌ترین گیم‌پلی در این سبک را نداشته باشد، اما بسیار سرگرم کننده و سرشار از جذابیت است. شاید این بازی جایگزین مناسبی برای بازی Diablo 4 نباشد ولی می‌تواند هواداران این سبک را تا مدت‌ها سرگرم نگه دارد.

۵ – Assassin’s Creed Valhalla

سری Assassin’s Creed چند سال پیش خود را به‌عنوان یک سری بازی‌های نقش آفرینی دوباره بازسازی کرد و با عنوان Valhalla، یکی از کامل‌ترین عناوین را در این سری ارائه داد. با این حال، آنچه باعث شده جدیدترین بازی سری Assassin’s Creed خوب عمل کند، موفقیت در چندین جبهه است. با توجه به این پیشرفت مداوم، تعداد زیادی گزینه‌ی شخصی‌ سازی و داشتن قدرت انتخاب، به عنوان نقش آفرینی خوبی تبدیل شده است، در حالی که با داستان و شخصیت‌های خود، از سری‌های قدیمی‌اش جدا شده و با عنوانی بسیار بزرگ طرف هستیم که در جهانی گسترده جریان دارد. همچنین بسیاری از ایده‌های قدیمی و جدید این سری در این عنوان با هم پیوند خورده‌اند. نتیجه‌ی این تغییرات و تکامل در سال ۲۰۲۰، یکی از بهترین بازی‌های سری Assassin’s Creed است که تاکنون تجربه کرده‌ایم.

۴ – Watch Dogs: Legion

وقتی شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) اعلام کرد که بازی‌بازان می‌توانند دنیای بازی Watch Dogs: Legion را اشغال کنند، توجه‌ی بسیاری را به خود جلب کرد. اطمینان از این‌که آن‌ها چنین ایده‌ی جاه‌طلبانه‌ای را می‌توانند با موفقیت اجرا کنند یا نه، بزرگ‌ترین پرسش در میان مخاطبان بوده و برآورده کردن انتظارات مساله‌ای است که Watch Dogs در گذشته با آن مشکل داشت. بازی Watch Dogs: Legion قطعاً در کاری که قصد داشت انجام دهد موفق ظاهر شد. ساختار کاملاً آزاد، همراه با قصه گویی خوب و شخصیت پردازی قوی ترکیب شده است. ما در این عنوان توانایی تجربه‌ی بازی به‌عنوان یکی از شخصیت‌ها داریم. همراه با پیشرفت نقاط قوت در گیم‌پلی و گشت و گذار در دنیای جهان باز شهر لندن، بازی Watch Dogs: Legion به عنوانی لذت بخش تبدیل شده است.

۳ – Star Wars Squadrons

شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، در طی سال‌های اخیر عناوین مختلف و با کیفیتی در سری Star Wars را ساخته است. پس از بازی Battlefront 2 و ارائه یک ماجراجویی مستقل در عنوان Fallen Order، امسال تصمیم گرفتند کاری متفاوت انجام دهند. بازی Star Wars Squadrons شبیه‌سازی از کنترل سفینه‌های فضایی در دنیای جنگ ستارگان است. جزئیات این سفینه‌ها به‌خوبی طراحی شده و مبارزات تک نفره یک تجربه‌ی سرگرم کننده از دنیای جنگ ستارگان را فراهم می‌‌کند. شاید این بازی برای عموم بازی‌بازان جذاب نباشد، اما مطمئنا طرفداران قدیمی این سری را جذب می‌کند. اسکادران‌ها شاید موفق‌ترین عنوان سری جنگ ستارگان که در سال‌های اخیر دیده‌ایم نباشد، اما مطمئناً یکی از بهترین‌هاست.

۲ – Yakuza: Like a Dragon

تغییر سبک بازی Yakuza به یک عنوان نقش آفرینی، می‌توانست برای این سری ریسک بزرگی باشد، اما آرجی‌جی استویدیو (RGG Studio) می‌دانست که باید چه کاری انجام دهند. در نهایت، یکی از بهترین‌های سری Yakuza در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. نیازی به یادآوری نیست که این عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ بود. Like A Dragon از یک نقش اول کاملاً جدید بهره می‌برد. در کنار این تغییر سبک، بازی در محیطی جدید جریان دارد. این بازی بزرگ‌ترین عنوان از سری Yakuza تا به امروز بوده که با تغییر سبک توانست تجربه‌ی جذابی را به مخاطبانش ارائه دهد.

۱ – Ori and the Will of the Wisps

بازی Ori and the Will of the Wisps، عنوانی است که از زمان انتشارش در اوایل سال ۲۰۲۰، بارها مورد تحسین منتقدان واقع شده است. از همان لحظه‌ای که برای اولین بار آن را تجربه کنید، متوجه میزان تفاوت و کیفیت این عنوان خواهید شد. بسیاری از بازی‌ها به‌طور هم‌زمان نمی‌توانند مکانیزم‌های مبارزه، طراحی مراحل، موسیقی، داستان و طراحی بصری را با بهترین کیفیت ارائه بدهند، اما Ori and the Will of the Wisps یکی از موارد نادری است که همه‌ی آن عناصر را در یک پکیج کاملاً فراموش نشدنی به مخاطبانش ارائه می‌دهد. تفاوتی ندارد که این بازی را بر روی چه پلتفرمی تجربه کنید، بدون شک از تجربه‌ی آن لذت خواهید برد.