Menu

13 نکته هنگام خرید فلش مموری

خرید فلش مموری با کیفیت که از استحکام خوبی برخوردار باشد و ظرفیت آن به نوعی باشد که نیاز شما را به بهترین نحو ممکن پاسخ دهد می تواند چالش برانگیز باشد. برای خرید فلش مموری مانند هر کالای دیجیتال دیگری باید اطلاعاتی داشت تا هنگام خرید از آن استفاده کنیم و یک فلش مموری خوب تهیه کنیم.

در این مقاله قصد داریم به شما بهترین گزینه ها برای خرید فلش مموری عمده را معرفی کنیم. پس اگر به تازگی قصد خرید فلش مموری را دارید اما نمی دانید چه نوع فلشی برای شما مناسب است و با ما همراه باشید و مطالبی را به شما بگوییم تا دیدگاه درستی هنگام خرید داشته باشید.

این روز ها نیاز هر فردی که به کامپیوتر و لپ تاپ دسترسی دارد یک فلش مموری است. چرا که می توانید از آن برای نگهداری فایل هایتان و در بعضی مواقع انتقال اطلاعات استفاده کنید. آن را به راحتی به هر دستگاه دیگری متصل و از اطلاعاتش استفاده کنید. این کالا به عنوان یک کالای دیجیتال

نکات مفیدی که می توانید هنگام خرید فلش مموری عمده استفاده کنید

1) نیاز و هدفتان از خرید را مشخص کنید.

قبل از هر چیز باید بدانید هدفتان از خرید فلش مموری چیست و برای چه کاری می خواهید از آن استفاده کنید. اگر یک مصرف کننده عادی هستید که تنها برا جا به جایی فایل و تماشای فیلم به دنبال فلش مموری هستید، یک فلش 32 گیگ یا 46 گیگابایتی می تواند بهترین انتخاب شما باشد. اما اگر یک کاربر حرفه ای هستید بهتر است به سراغ مدل های دیگر بروید.

فلش مموری کوچک
فلش مموری کوچک

2) رابط فلش مموری را چک کنید.

اگر از فلش انتظار زیادی ندارید و می خواهید سرعت معمولی ای داشته باشد همان پورت 2.0 USB می تواند نیاز شما را پاسخ دهد. ام اگر سرعت عمل بیشتری را از آن انتظار دارید استفاده از پورت های 3.0 و 3.1 برای شما بهتر است. این نوع فلش مموری ها برای سیستم هایی که به روز هستند استفاده می شود.

3) گاهی شکل ظاهری هم می تواند مهم باشد

شاید از نظر تعداد زیادی از افراد شکل ظاهری جزء کم اهمیت ترین مواردی است که می شود به آن توجه کرد اما بعضی از کاربران به این ویژگی نیز توجه می کنند. به همین دلیل تولید انواع مدل های فلش مموری به نوعی که هر فرد با هر سلیقه ای بتواند از خرید خود راضی باشد رونق پیدا کرده است. البته توصیه ما به شما این است که قبل از توجه به زیبایی به کیفیت و نکات فنی آن بیشتر توجه کنید.

بعضی از فلش ها از نظر سایز کوچک طراحی شده اند. باید دقت داشته باشید که نگه داری از این نوع فلش مموری ها کار آسانی نیست و ممکن است مدام فلشتان گم شود.

4) اصل بخرید

نه تنها در خرید فلش مموری که در خرید هر محصولی بهتر است از خرید مدل های فیک خودداری کنید. چون با خرید این محصولات تنها پول خود را هدر داده اید. پس فلش مموری خود را از برند های معتبر خریداری کنید تا گارانتی داشته باشند و بتوانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

خرید فلش مموری سامسونگ

5) چه ظرفیتی برای شما مناسب است

همان طور که می دانید فلش مموری ها در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند. ظرفیت های 8، 16 و 32 بیتی جزء پرطرفدار ترین ظرفیت ها هستند و تقاضای زیادی برای آن ها وجود دارد. البته ظرفیت های دیگری مانند 2، 6، 14، 64 و 256 گیگابایتی نیز تولید می شوند اما کمتر از ظرفیت هایی که در ابتدا به آن اشاره کردیم مورد استفاده قرار می گیرند.

فلش مموری با سرپوش
فلش مموری با سرپوش

طبیعی است که با بالا رفتن ظرفیت فلش مموری ها قیمت آن ها نیز افزایش می یابد. اما تفاوت قیمت دو نوع ظرفیت متفاوت آنقدر زیاد نیست که وسوسه نشوید و ظرفیت بیشتر را خریداری نکنید. در راس هر چیزی نیازتان را در نظر بگیرید. کاربردی ترین ظرفیت فلش مموری ها 32 گیگابایتی است. مطمئن باشید با خرید این ظرفیت هیچ گاه از خریدتان پشیمان نمی شوید.

6) گارانتی را فراموش نکنید.

همان طور که یش از این گفتیم اگر از برند معتبری خرید کنید، فلش مموری ای با ضمانت به شما تحویل داده می شود. ضمانت خرید فلش مموری معمولا 12 ماه است و شما می توانید در صورت به وجود آمدن مشکلی در محصول، آن را به نمایندگی های معتبر شرکت مورد نظر برده و مشکل خود را برطرف کنید.

به طور کلی به نمایندگی های اصلی همان برندی که قصد خرید آن را دارید مراجعه کنید و با اطمینان خرید کنید.

دیدن محصولات تخفیف خورده در الکتریک عمده

7) مقاومت و کیفیت بدنه فلش مموری

شاید از نظرتان اصلا مورد مهمی نباشد. اما یکی از مهم ترین نکاتی که باید حین خرید به آن توجه کنید همین نکته است. جنس بدنه تاثیر زیادی بر استحکام و مقاومت فلش مموری دارد. مدل هایی با جنس پلاستیکی خیل زود ترک برداشته و می شکنند. به همین دلیل راحت تر از کار می افتند. پس نمی توانند خیلی کاربردی باشند و در دراز مدت از آن ها استفاده کنید.

فلش مموری با سایز معمولی
فلش مموری با سایز معمولی

مهم نیست چه اطلاعاتی در فلش مموری خود دارید. هیچ کس دوست ندارد کالایی که می خرد به دلیل مشکلاتی که برای بدنه آن می افتد از کار افتاده و دیگر از آن استفاده نشود.

پس بهتر است فلش مموری استفاده کنید که سرپوش داشته باشد. چرا که سرپوش از وارد شدن ضربه و نرفتن گرد و غبار به فلش جلوگیری و عمر فلشتان را بیشتر می کند.

اگر بودجه محدودی را در نظر گرفته اید، یکی از نکاتی که حتما باید به آن توجه کنید مقاومت فلش است. ممکن است هنگام خروج فلش مموری از پورت USB هر سیستمی مشکلی برای فلش تان پیش بیاید و موجب خراب شدن آن شود. داشتن استحکام خوب از پیش آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

8) شاید جالب باشد که بدانید بعضی از فلش مموری ها ضد آب هستند

برخی از فلش مموری ها ضد آب هستند و هیچ گونه اتفاقی در اثر خیس شدن و فرو رفتن در آب برایشان نمی افتد.

فلش مموری با استحکام بالا
فلش مموری با استحکام بالا

9) گاهی اندازه فلش مموری ها می تواند در ذخیره کردن زمانتان تاثیر بگذارد.

شاید برایتان عجیب باشد این موضوع اما هر چه فلش کوچک تر باشد احتمال گم شدن و دیر پیدا شدن آن وجود دارد. سعی کنید فلش مموری که اندازه معقولی دارد تهیه کنید. یعنی نه آنقدر کوچک است که نگران گم شدن آن باشید و نه آنقدر بزرگ است که به سختی در جیبتان جا شود. از طرفی معمولا فلش مموری هایی که اندازه معمولی و رو به بالا دارند کیفیت بهتری دارند.

اما اگر قصد خرید فلش مموری برای ضبط ماشین را دارید فلش های کوچک پر کاربرد ترند. می توانید برای نگهداری این نوع فلش ها از کیف های مخصوص برای نگهداری فلش و هندزفری استفاده کنید.

10) اگر می خواهید اطلاعات مهمی در فلشتان نگه دارید، این نکته را بخوانید.

بعضی از افراد اطلاعات مهم و شخصی دارند که دوست ندارند این اطلاعات دست فرد دیگری باشد. بعضی از فلش مموری ها قابلیت رمز گذاری دارند. این قابلیت امنیت اطلاعات داخل فلش مموری را تضمین می کند و در صورت گم شدن فلش تنها دغدغه شما از دست دادن اطلاعاتتان است و دیگر نگران این نیستید که اطلاعات دست افراد دیگر باشد.

11) سرعت انتقال اطلاعات می تواند حوصله سر بر باشد

در حالت کلی دو مدل USB با پورت 3.0 و 2.0 تولید می شود. اگر در طول روز چندین بار اطلاعات را انتقال می دهید و سرعت انتقال داده برایتان مهم است، مدل 3.0 برای شما مناسب تر است. البته به این نکته دقت کنید که دستگاهی که می خواهید فلش مموری را به آن وصل کنید نیز به 3.0 USB مجهز باشد تا با یکدیگر هم خوانی داشته باشند.

به طور کلی سرعت انتقال فلش 3.0 نسبت به فلش 2.0، 10 برابر بیشتر است. به همین دلیل این نوع فلش ها از قیمت بالاتری برخوردارند.

12) سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات نکته ای دیگر که می تواند برایتان مهم باشد.

هنگامی که شما فلش را به هر سیستم دیگری وصل می کنید و منتظر هستید تا اطلاعات داخل فلش مموری برای شما نمایش داده شود، فلش در حال خواندن اطلاعات است و زمانی که از داخل گوشی یا کامپیوتر فایل ها را به فلش منتقل می کنید عمل نوشتن انجام می شود.

هر چه سرعت USB بالا تر باشد روند خواندن و نوشتن اطلاعات با سرعت بیشتری انجام می شود. در حالت کلی انتقال فایل ها با حجم زیاد و یا به اصطلاح فایل های سنگین زمان زیادی طول می کشد.

فلش مموری با طراحی خاص
فلش مموری با طراحی خاص

13) قیمت فلش مموری می تواند در انتخاب شما تاثیر مهمی داشته باشد

قیمت یکی از معیار هایی است که مورد توجه هر فردی است و توجه ویژه ای به آن می کند. معمولا فلش هایی با قیمت های عجیب پایین کیفیت و کارایی مناسبی ندارند و بهتر است به جای خرید چند فلش ارزان قیمت با ظرفیت های متفاوت، یک فلش مموری با کیفیت با حجم مورد نیازتان خریداری کنید.

نتیجه گیری

فلش مموری از جمله کالا های دیجیتال پرمصرف است که تنوع زیادی دارد. بهتر است شما با بودجه ای که دارید بالاترین کیفیت و بهترین قیمت را پیدا و خرید کنید. پیدا کردن فروشگاهی که بتواند نیاز شما را برطرف کند و برای مشتریان، زمان و هزینه آن ها ارزش و اهمیت زیادی قائل باشد، می تواند سخت باشد. کیفیت محصولاتش خوب و از هزینه معقولی برخوردار باشند. ما در فروشگاه الکتریک عمده نه تنها برای فلش مموری ها، بلکه برای هر محصولی ضمانت بازگشت 7 روزه داریم و اگر شما عزیزان از خرید خود راضی نبودید، می توانید کالای خریداری خود را عودت کنید. فروشگاه ما فروش فلش مموری عمده را نیز انجام می دهد.

در این مطلب قصد داشتیم به شما کمک کنیم تا در هنگام خرید فلش مموری بتوانید با در نظر گرفتن بودجه و نیازتان انتخاب درستی داشته و در دراز مدت از تصمیم خود پشیمان نشوید و این فکر را کنید که بهتر بود در هنگام خرید فلش مموری با ظرفیت بالاتر و یا قیمت بیشتر را می خریدید. بهترین انتخاب برای شما اگر یک کاربر معمولی هستید، یک فلش 32 گیگ می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد! 5 / 5 ( 2 امتیاز )

The post 13 نکته هنگام خرید فلش مموری appeared first on پلی مگ: تازه های سینما و بازی.