Menu

دانلود یا تماشای فیلم The Lady of Heaven در ایران ممنوع و حرام اعلام شد

داستان و موضوع فیلم بانوی بهشت درباره چیست؟

قبل از اینکه به بررسی دلایل ممنوع و حرام اعلام شدن فیلم سینمایی The Lady of Heaven بپردازیم، بهتر است خلاصه داستان (با توجه به تریلر) را با یکدیگر مرور کنیم.

شخصیت اصلی فیلم یک پسربچه ای عراقی است که داعش مادر وی را جلوی چشمانش می کشند تا اینکه یکی از اعضای نیروی بسیج عراق (حشد شعبی) وی را نجات می دهد و به زادگاهش یعنی عراق منتقل می کند؛ این بسیجی پسربچه را به مادربزرگ خود می سپرد و مادربزرگ پیر برای دلداری آن پسر، جهت اینکه غم از دست دادن مادر و همشهری های خود را فراموش کند، داستان فاطمه (دختر پیامبر اسلام) از بدو تولد تا مرگ را تعریف می کند.

در بین این روایت، فیلم به 1400 سال قبل برمی گردد …

در ادامه به بررسی دلایل ممنوع و حرام اعلام شدن فیلم The Lady of Heaven می پردازیم.

تریلر فیلم بانوی بهشت (The Lady of Heaven)

قبل از اینکه دلایل ممنوع شدن را بخوانید، شما را به تماشای تریلر این فیلم دعوت می کنم.

چرا تماشا یا دانلود کردن فیلم The Lady of Heaven ممنوع و حرام است؟

اگر شما مدیر سایت دانلود یا حتی یک مخاطب ساده هستید، باید بدانید که انتشار لینک دانلود، دانلود یا تماشای این فیلم به صورت رسمی ممنوع و حرام محسوب می شود؛ همچنین دلایلی که گفته می شود از دیدگاه پلی مگ نیست و هیچگونه اعتقاد شخصی در این مطلب گنجانده نشده است!

1- عامل تفرقه افکنی بین مسلمانان شیعه و سنی

خب همانطور که می دانید مسلمانان شیعه و مسلمانان سنی در یک سری از روایات و … اختلاف نظر دارند؛ طبق گفته یک سری از مبلغان اسلامی، در این فیلم، روایات واقعی را تحریف کرده است و اتفاقات و حوادث و حتی دیالوگ هایی که در این فیلم وجود دارد، به هیچ عنوان با روایات اصلی تطبیق ندارند.

تفرقه افکنی بین شیعه و سنی توسط فیلم بانوی بهشت
تفرقه افکنی بین شیعه و سنی توسط فیلم بانوی بهشت

2- نمایش چهره معصومین اسلام

همانطور که می دانید، در فیلم ها، سریال ها، انیمیشن هایی که مرتبط با معصومین و پیامبر اسلام هستند، چهره نمایش داده نمی شوند؛ این موضوع حتی برای تابلوها نیز صدق می کند. در این فیلم چهره تمامی معصومین با توجه به روایاتی که از چهره آنها وجود دارد، شبیه سازی شده است.
طبق گفته یاسر الحبیب، حتی نوع راه رفتن، حرف زدن و خوابیدن نیز عینا شبیه سازی شده اند.

چهره معصومین در فیلم The Lady of Heaven نمایش داده می شود
چهره معصومین در فیلم The Lady of Heaven نمایش داده می شود

3- نمایش اصحاب امامان و پیامبران به شکل شرارت آمیز

خیلی از مبلغان دینی معتقدند این فیلم، علنا سعی می کند تا چهره بدی از اصحاب معصومین را به تصویر بکشد؛ نمونه اش عایشه (یکی از همسران پیامبر اسلام) که مخاطب با نگاهی عاقلانه متوجه اقدامات از پیش تعیین شده سازندگان انگلیسی فیلم می شود.

چهره محمد (پیامبر مسلمانان) در فیلم The Lady of Heaven
چهره محمد (پیامبر مسلمانان) در فیلم The Lady of Heaven

4- عامل اصلی ایجاد گروه داعش مسلمانان هستند

علاوه بر اینکه فیلم 1400 سال قبل (اوایل اسلام) را نشان می دهد، حال حاضر و مبارزه مردمی که گرفتار داعش شده اند (مثل سوریه و عراق و …) با این گروه را روایت می کند. فیلم عامدانه سعی دارد تا بگوید سنی ها و وهابی ها عامل اصلی ایجاد گروه تروریستی داعش هستند و کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی کمترین نقشی در این قضایا ندارند.

دلیل اصلی ایجاد داعش، اختلاف بین شیعیان و سنی ها است
دلیل اصلی ایجاد داعش، اختلاف بین شیعیان و سنی ها است

واکنش یاسر الحبیب (نویسنده فیلم و تاریخ نگار اسلامی) نسبت به اعتراض برخی ها

یاسر الحبیب که یکی از روحانیون پرحاشیه اسلام محسوب می شود، نویسندگی این فیلم را برعهده دارد؛ طبق گفته و تحقیقات وی، دقیق ترین بررسی ها و تاریخ نگاری ها جهت ساخت این فیلم انجام شده است. با توجه به سخنان وی، می توان اینطور برداشت کرد که فیلم بانوی بهشت (The Lady of Heaven) قصد دارد تمامی تابوها را بشکند.

وی معتقد است هیچ پروژه ای در تاریخ سینما و تلویزیون، از لحاظ صحت و درستی به The Lady of Heaven نمی رسد.

باز هم تاکید می کنم که در این مقاله به هیچ عنوان از نظرات شخصی استفاده نشده است و تماما بازگویی حرف های کسانیست که این فیلم را حرام و ممنوع تشخیص داده اند.

آخرین اخبار سینما و تلویزیون را از سایت پلی مگ دنبال کنید:

نظر شما نسبت به حرام و ممنوع شدن فیلم سینمایی بانوی بهشت چیست؟
به عنوان یک مخاطب آیا قصد دانلود یا تماشا کردن این فیلم را دارید؟
نظرات خود را با ذکر دلیل با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: پلی مگ

5 / 5 ( 10 امتیاز )

The post دانلود یا تماشای فیلم The Lady of Heaven در ایران ممنوع و حرام اعلام شد appeared first on پلی مگ: تازه های سینما و بازی.