Menu

معرفی محله های منطقه ۶ تهران

منطقه ۶ تهران ، یکی از قدیمی ترین مناطق شهری تهران است که قدمتی چندین ساله دارد. بیشتر ساکن این منطقه را افراد قدیمی تشکیل می دهند که سالیان طولانی است که در این محله ها زندگی می کنند. بیشتر ساختمان های منطقه ۶ ، ساختمان هایی با کاربری اداری و تجاری است. که بیش از ۳۰ درصد ساختمان و مراکز دولتی مهم در این منطقه قرار دارد. همسایه های محلی منطقه ۶ ، مناطق ۳، ۲، ۱۰ و ۱۱، ۱۲ است. طبق گفته های ثبت شده پیشینه منطقه ۶ به زمان قدیم و دوران رضاشاه بر می گردد که با حذف قنات ها و فراهم کردن زیر ساخت ها اقدام به ساخت و ساز در این منطقه و شهرسازی آن کرد.

این منطقه از سمت شمال به بزرگراه همت از سمت غرب به بزرگراه چمران و از سمت شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و از سمت جنوب به خیابان انقلاب محدود می شود. منطقه ۶ شهرداری تهران، از ۶ ناحیه و ۱۴ محله تشکیل شده است. اگر قصد خرید و یا اجاره آپارتمان در این منطقه را دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با این منطقه و محله های آن بیشتر آشنا شوید.

محله های معروف و محبوب منطقه ۶ تهران

  • امیر آباد
  • جهاد
  • جمال زاده
  • بهجت آباد
  • نصرت
  • ساعی
  • کشاورز
  • یوسف آباد
  • آرژانتین
  • کریم خان
  • توانیر
  • فاطمی

یکی از دلایل مهمی که ارزش این منطقه و محله های آن را دوچندان می کند، دسترسی محلی بسیار خوب آن است. علاوه بر وسایل نقلیه شخصی می توان به ایستگاه های متعدد مترو در این منطقه هم اشاره کرد. ایستگاه متروی: طالقانی، توحید، فردوسی، جهاد، میرزای شیرازی، میدان ولیعصر و میدان انقلاب اسلامیامکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی هم در این منطقه وجود دارد که باعث ترغیب بیشتر افراد به خرید خانه در این منطقه می شود.

محله امیرآباد

محله امیر آباد در مرکز شهر تهران و در منطقه ۶ واقع شده است. نام اصلی این خیابان کارگر شمالی است که به آن امیرآباد هم گفته می شود. این خیابان یکی از خیابان های اصلی و بزرگ تهران است. امیرآباد از سمت شرق به بزرگراه و محله یوسف آباد، از سمت غرب به بزرگراه چمران و محله گیشا، از سمت شمال به بزرگراه شهید همت و محله ده ونک و از سمت جنوب به بلوار کشاورز محدود می شود. بافت محله امیرآباد نوسازی شده و علاوه بر آپارتمان های جدید و نوساز خانه های ویلایی و لوکسی هم در این منطقه وجود دارد.

محله جهاد

محله جهاد در مرکز شهر تهران و در منطقه ۶ شهرداری تهران قرار دارد. این محله در گذشته جزئی از محله یوسف آباد بوده که در سال ۱۳۸۴ قسمت جنوبی آن، (محله جهاد) از آن جدا شده.

دسترسی به این محله هم از طریق وسایل حمل و نقل عمومی و هم از طریق وسیله نقلیه‌ی شخصی به راحتی امکان پذیر است.

محله جمالزاده

یکی از محله های ارزان قیمت در منطقه ۶ تهران، محله جمالزاده است که قیمت خرید و یا رهن و اجاره آپارتمان در آن به نسبت سایر محله ها از قیمت مناسب تری برخوردار است.

خیابان جمال زاده یکی از خیابان های اصلی شهر تهران است که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده و با خیابان های آزادی، بلوار کشاورز، خیابان جمهوری و خیابان فاطمی تقاطع دارد.

نام قبلی این خیابان، خیابان جمشید آباد بود که در سال ۱۳۵۳ به افتخار محمد علی جمال زاده، نویسنده معاصر ایرانی تغییر کرد.

محله بهجت آباد

یکی دیگر از محله های منطقه ۶ که در مرکز شهر قرار دارد محله بهجت آباد است. ساختمان های مسکونی چندین طبقه درون این محله نیز با نام آپارتمان های بهجت آباد معروفند. آپارتمان های بهجت آباد که با نام مجموعه بهجت آباد هم شناخته می شوند به همراه آپارتمان های ساعی جزو نخستین بناهای بلند مسکونی در ایران هستند که بین سال های ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۹ بین خیابان حافظ و خیابان ولیعصر ساخته شدند.

محله ساعی

محله ساعتی یک از پر ترافیک ترین محله های تهران است که در منطقه ۶ واقع شده. علت تردد بالا در این منطقه وجود مراکز تجاری و ادارات خصوصی و دولتی است. محله ساعی از شمال با محله کاووسیه از غرب با محله نظامی گنجوی و یوسف آباد از جنوب با محلات سنایی و بهجت آباد و از شرق با محله نیلوفر همسایه است. این محله از شمال به بزرگراه همت از شرق به بزرگراه مدرس از جنوب به خیابان شهید بهشتی و از غرب به خیابان ولیعصر محدود می شود.

بلوار کشاورز

یکی از زیباترین بلوارهای شهر تهران، بلوار کشاورز است که بیشتر افراد با آن خاطره دارند. این بلوار در منطقه ۶ شهرداری تهران قراردارد و ترکیبی از ساختمان های قدیمی و نوساز در آن وجود دارد. این بلوار دسترسی بسیار خوبی به خیابان های: ولیعصر، فاطمی، انقلاب و خیابان کارگر شمالی دارد. همچنن رفت و آمد به این محله از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی امکان پذیر می باشد.

یوسف آباد

یوسف آباد یکی از محله های اصیل نشین و قدیمی تهران است که در منطقه ۶ قرار دارد. این محله به دلیل خوش مسیر بودن و دسترسی بسیار عالی به سایر نقاط شهر از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. بافت محلی این منطقه غالبا نوسازی شده است اما هنوز هم خونه های ویلایی و آپارتمان های قدیمی در آن وجود دارد. این محله از غرب به بزرگراه کردستان و محله امیرآباد، از سمت شرق به خیابان ولی عصر و محله عباس آباد و از سمت شمال به بزرگراه شهید همت و محله ونک و از جنوب به خیابان دکتر فاطمی و دوراهی یوسف آباد راه دارد. خرید آپارتمان در یوسف آباد گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که دوست دارند در یک محله آرام با دسترسی مناسب، زندگی کنند.

توانیر

محله توانیر هم جزوی از محله های منطقه ۶ تهران محسوب می شود. بافت محله توانیر ترکیبی از ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری است. در کوچه های توانیر هم آپارتمان های لوکس و هم خانه های ویلایی دیده می شود. اما بیشتر ملک های موجود در این منطقه به شکل آپارتمان هستن. خیابان های گاندی، ولیعصر، اسدآبادی، عباسپور و خود خیابان توانیر از مهم ترین خیابان های محله‌ی توانیر هستند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد! 5 / 5 ( 1 امتیاز )

The post معرفی محله های منطقه ۶ تهران appeared first on پلی مگ: تازه های سینما و بازی.