Menu

صفحه گوشی خیلی زودتر از چیزی که فکر می‌کنید می‌شکند

یکی از رسوم دنیای امروز که به جا آوردنش از واجبات است، خرید گلس برای گوشی جدید و یا به‌جای گلس شکسته گوشی قبلی است. صفحه نمایش گوشی، به نوعی مهم‌ترین بخش آن است که نیاز به محافظت و مراقبت زیادی دارد؛ اما اینکه چگونه از آن محافظت کنیم، سؤال مهمی است که همه ما حداقل یک بار از خود پرسیده‌ایم و جواب آن چیزی نبوده جز گلس و محافظ صفحه. خیلی‌ها فکر می‌کنند صفحات نمایش جدید به گلس نیاز ندارند اما آیا حقیقت دارد؟ این مطلب را حتما بخوانید. برای انتخاب گلس، باید مقداری اطلاعات درباره انواع آن و ویژگی‌های هرکدام داشته باشیم. گلس‌ها از نظر جنس و کاربرد، بسیار متنوع هستند اما در ادامه، به بررسی چند مدل پرکاربرد و موجود در بازار می‌پردازیم.

انواع گلس

  • گلس PET

گلس پت یا در اصل پلی اتیلن تریفتالات، از ماده‌ای با همین نام ساخته شده است؛ نوعی پلاستیک که در صنایع مختلف، مخصوصاً صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد. گلس PET از مقاومت کمی در برابر ضربه و خراش برخوردار است و قیمت آن نیز نسبت به گلس‌های دیگر، کمتر است. این گلس‌ها معمولا به صورت تخت هستند؛ در نتیجه برای گوشی‌هایی که صفحه آن‌ها در قسمت لبه، منحنی و خمیده است، مناسب نیستند.

  • گلس TPU

گلس‌های TPU که از جنس ترموپلاستیک پلی یورتان هستند، تقریباً در هر مغازه‌ای پیدا می‌شوند. بسیار منعطف هستند و می‌توانند لبه‌ی گوشی‌های مختلف، مخصوصاً گوشی‌هایی با صفحه منحنی را پوشش دهند و از آن‌ها محافظت کنند. این گلس ژله‌ای، از گوشی در برابر ضربه تا حدودی محافظت می‌کند و در برابر خطو خش، از مقاومت بالایی برخوردار است. کار با صفحه‌ای که روی آن گلس TPU وجود دارد، ممکن است کمی سخت و متفاوت باشد، زیرا کمی اصطکاک با دست ایجاد می‌شود که برای بعضی از کاربران، خوشایند نیست. قیمت آن نیز نسبتاً پایین و مقرون به صرفه است.

  • گلس حرارت دیده (Tempered Glass)

این نوع گلس، چند تفاوت عمده با گلس‌های TPU و PET دارد. اول اینکه درون آن ترکیبات شیشه‌ای به کار رفته است. در برابر ضربه و خراش مقاومت بالاتری دارد و برای نصب نیازی به چسب ندارد. به شکل خمیده نیز عرضه می‌شود و برای گوشی‌هایی با لبه‌های خمیده، مناسب است. یک تفاوت مهم دیگر آن‌با دو نوع قبلی، این است که از شفافیت و وضوح تضویر کم نمی‌کند و حساسیت آن بسیار بالاست. از اصطکاک و تاخیر در عملکرد نیز خبری نیست و بلافاصله پس از لمس صفحه، گوشی فرمان می‌گیرد و عمل می‌کند.

  • گلس مایع یا نانو گلس

نانو گلس‌ها، نوع جدیدی از محافظ صفحه هستند که طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در برابر خراش و ضربه، مقاومت بسیار بالایی دارند. ضخامت آن‌ها بسیار کم است و در استفاده از قاب‌ها و گارد‌های محافظ 360 درجه، به هیچ مشکلی بر نمی‌خورید. البته این ضخامت کم، ممکن است در برخی موارد باعث مشکلاتی هم بشود. برای مثال، ممکن است ضربه و برخورد جسم نوک‌تیز با صفحه، باعث آسیب مستقیم صفحه گوشی شود. هرچند، مزایایی مانند آنتی رفلکس بودن و فیلتر کردن نور‌ها و اشعه‌های مزاحم، آن را به گلسی مناسب برای عموم افراد تبدیل می‌کند.

  • گلس سرامیکی

درصد زیادی از ماده سازنده گلس‌های سرامیکی، مانند گلس‌های حرارت دیده، شیشه است؛ اما از ترکیبات دیگری، مانند سرامیک، در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. تفاوت این نوع گلس با انواع دیگر، در مقاومت، شفافیت، عمر طولانی و ثبات رنگ آن است. گلس‌های سرامیکی انعطاف بالایی دارند و به راحتی روی گوشی نصب می‌شوند. از انواع دیگر گلس، و حتی از گلس نانو سرامیک، شفاف‌تر هستند و مانند گلسTPU تغییر رنگ نمی‌دهند. مانند گلس‌های حرارت دیده حین ضربه تکه تکه و یا لب پر نمی‌شوند و ضدضربه هستند. از همه مهم‌تر، تنوع بالایی دارند و برای انواع گوشی‌ها و صفحه‌های خمیده، مناسب هستند. با خرید آن‌ها، برای مدت زیادی نیاز به تعویض گلس نخواهید داشت؛ بنابراین قیمت آن‌ها با توجه به عمر طولانی‌شان، منطقی و به صرفه است.

عوامل و فاکتورهای مؤثر در انتخاب گلس مناسب

تا اینجا، با گلس‌های مختلف از نظر متریال و ماده سازنده آن‌ها، آشنا شدیم؛ اما چند فاکتور مهم دیگر برای انتخاب گلس وجود دارد. با دانستن این فاکتورها، می‌توانید گلسی متناسب با نیاز خود تهیه کنید. برخی از این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • مات یا شفاف بودن گلس

این عامل، معمولاً میان گلس‌های سرامیکی دیده می‌شود. گلس‌ها می‌توانند براق یا مات باشند؛ هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. گلس‌های مات برای استفاده زیر نور خورشید مناسب هستند زیرا از بازتاب نور جلوگیری می‌کنند و تصویری واضح به شما نشان می‌دهند؛ در حالی که گلس‌های براق ضد تشعشع و مناسب استفاده زیر نور خورشید نیستند. اما در حالت عادی، گلس‌های براق شفافیت و وضوح تصویر بالاتری نسبت به گلس‌های مات دارند. گلس‌های مات دیرتر کثیف می‌شوند و کمتر نیاز به تمیز شدن دارند؛ در نقطه مقابل، گلس‌های براق ممکن است کمی زودتر کثیف شوند. گلس‌های شفاف برای تماشای فیلم مناسب‌تر هستند؛ درحالی که گلس‌های مات کمی وضوح و نور طبیعی صفحه را کم می‌کنند و برای مطالعه مناسب‌تر هستند.

  • گلسپرایوسی

قابلیت پرایوسی یا حفظ حریم خصوصی، یکی از فاکتور‌های مهم در خرید گلس است. گلس‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام به شکلی متفاوت، از قابلیت پرایوسی پشتیبانی می‌کنند؛ برخی از آن‌ها ممکن است تنها یک لایه سیاه‌رنگ و مات داشته باشند که علاوه بر کاهش دید و دسترسی افراد به اطلاعات صفحه گوشی شما، از کیفیت تصویر نیز می‌کاهد. برخی دیگر، به شما این امکان را می‌دهند که تنها از یک زاویه خاص بتوانید صفحه را ببینید و زوایای دیگر، غیر قابل دیدن باشند. برای اطلاعات بیشتر گلس پرایوسی چیست را بخوانید.

  • هاردنس یا میزان سختی

یک فاکتور دیگر در انتخاب گلس مناسب، میزان سختی آن است. بر اساسنتایج به دست آمده در تست Mohs، کمپانی‌های مختلف میزان مقاومت و سختی گلس خود را تست می‌کنند و نتیجه را منتشر می‌کنند. وقتی که برای توصیف هاردنس یک گلس، از مقیاس و واحدی مانند 9H استفاده می‌کنند، منظور این است که آن گلس با سخت‌ترین مداد استاندارد که مداد 9H است، هیچ خراش و آسیبی نمی‌بیند.

خرید از فروشگاه‌های معتبر

برای خرید لوازم جانبی گوشی مانند گلس، لازم است که آن‌‌ها را از فروشگاهی معتبر تهیه کنیم؛ زیرا کیفیت و اصل بودن کالای مد نظر، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از فروشگاه‌های فعال در زمینه فروش لوازم جانبی تلفن همراه، استایل آپ است. محصولات موجود در این فروشگاه اینترنتی، از تنوع بالایی برخوردار هستند و با کمی گشت و گذار در سایت استایل آپ، کالا‌های مدنظر خود مانند گلس‌های خاص و باکیفیت را به راحتی پیدا می‌کنید. تمامی محصولات استایل آپ از ضمانت اصالت کالا برخوردارند و در بخش شرح محصول، اطلاعاتی کاربردی و مفید درباره آن محصول نوشته شده است. سفارش‌های شما از استایل آپ در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده و ارسال می‌شوند. ساکن هر نقطه از ایران که باشید، می‌توانید سفارش‌های خود را با پست پیشتاز و یا تیپاکس، در مدت زمان کوتاهی دریافت کنید. همچنین سفارش‌های تهران، در کمتر از 4 ساعت به دست مشتریان می‌رسد. اگر قصد خرید گلس و لوازم جانبی دیگری برای گوشی خود را دارید، می‌توانید به استایل آپ و سابقه درخشان این فروشگاه اعتماد کنید.اینستاگرام استایل آپ را حتما داشته باشید تا در جریان جدیدترین لوازم جانبی گوشی قرار بگیرید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. 5 / 5 ( 1 امتیاز )

The post صفحه گوشی خیلی زودتر از چیزی که فکر می‌کنید می‌شکند appeared first on پلی مگ: تازه های سینما و بازی.