Menu

همه چیز درباره بازی Dying Light 2 [تاریخ انتشار + ویژگی ها + گیم پلی]

دایینگ لایت 2 و هر آنچه که درباره این بازی می دانیم

بازی Dying Light 2 از وقتی که در E3 سال 2018 معرفی شد بسیار مورد انتظار بوده است. اخبار مهمی هم در این چند وقت درباره بازی منتشر نشده است. پس خیلی چیز ها وجود دارد که درباره آنها هیجان زده شویم. پریدن، بالا رفتن، فرار کردن از دست یه گله زامبی، مردم درمانده، راهزن های بی رحم و فرقه های مختلف مواردی است که در این بازی زیاد شاهد آن هستید.

در ادامه تمام چیزی که درباره بازی دایینگ لایت 2 میدانیم را میخوانید که شامل تاریخ انتشار، گیم پلی، داستان بازی و حالت چند نفره آن می باشد.

تاریخ انتشار بازی Dying Light 2

در ابتدا قرار بود که بازی در بهار امسال (میلادی) منتشر شود اما خب به دلیل ویروس کرونا تاخیر خورد. هیچ اشاره ای هم به تاریخ انتشار بازی نشده است. اما نگران نباشید. تایمن اسمکتالا سرپرست بخش طراحی بازی تایید کرد که Dying Light 2 در مراحل پایانی توسعه قرار دارد.

نسخه اول بازی هنگام انتشار با نظر ها و انتقادات مختلفی رو به رو شد اما با دریافت چندین آپدیت که باعث رفع باگ ها و اضافه شدن محتوای جدید به بازی شد، توانست نظر ها را جلب کند و بین گیمر ها و منتقدین محبوب شود. اما تکلند سازنده بازی میتواند از این تاخیر برای رفع باگ ها و کیفیت بازی استفاده کند تا اشتباه قبل خودش را تکرار نکند. Dying Light 2 بر روی PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.

طبق توییتی که اخیرا در حساب توییتر رسمی بازی منتشر شد، سازندگان تایید کردند که روند ساخت بازی بدون مشکل و منظم جریان دارد.

اخیرا بازی Dying Light رویدادی برگذار کرد که در میتوانستیم در بازی شخصیت بیل که متعلق به بازی Left 4 Dead 2 است را برداریم. کاملا مشخص است که تکلند هنوز علاقه خاصی به لفت فور دد دارد. با اینکه مدتی زیادی است خبری پیرامون نسخه سوم بازی منتشر نشده است.

تاریخ انتشار بازی Dying Light 2 مشخص شد
تاریخ انتشار بازی Dying Light 2 مشخص شد

گیم پلی دایینگ لایت 2

بازی Dying Light 2 نقاط قوت و عوامل جذابیت نسخه پیشین خود را بوسیله برجسته تر کردن جهان بازی، آزادانه تر کردن پارکور در بازی و تاثیر بیشتر انتخاب های بازیکن روی محیط اطرافش اش. به گفته تایمن اسمکتالا سرپرست بخش طراحی بازی: “بخش داستانی اصلی بازی حدود 15 تا 20 ساعت طول میکشد”.

بازی دایینگ لایت 2 تلاش میکند که احتمالات حاصل از پارکور را بوسیله تعامل بیشتر بازیکن با محیط افزایش دهد. این بار بازیکنان میتوانند از دریچه ها بالا بروند، از ساختمان ها به پایین بپرند، با استفاده از فرو کردن دو جسم تیز در یک علامتی از جنس پارچه سرعت سقوطشان را کم کنند، حتی از یک لوله تاب بخورند و به یک دشمنی که در لبه جایی ایستاده است لگد بزنند.

درست مثل نسخه قبلی بازی، بازیکنان میتوانند با جمع آوری منابع و آیتم های مختلف، اسلحه بسازند و وسایلشان را ارتقا دهند. همچنین یک منطقه قرنطینه شده در بازی وجود دارد که شامل معما ها و کلی زامبی و راهزن است. از همه بهتر وجود یک قلاب برای بالا رفتن است که فقط به شما اجازه کاوش کردن در بازی نمیدهد بلکه در درگیری ها میتوانید از آن به شیوه های رنگارنگی استفاده بکنید.

داستان Dying Light 2

در Dying Light 2 بازیکنان در نقش یک بازمانده آلوده هستند که از مهارت های استثنایی اش برای زنده ماندن در یک جهان در حال مرگ استفاده میکند. مدیر بخش روایت داستان بازی ادعا کرد: “بازی دارای یک اکوسیستم میباشد که در انواع مختلفی به کارها و انتخابات شما واکنش نشان میدهد” تکلند به گفته خودش در این بازی میخواهد به بازیکنان اجازه دهد که جهان بازی را به روش خودشان شکل دهند. شاید این حرف کمی بدقولی به نظر برسد اما با تاخیری که بازی داشت غیرممکن نیست که سازندگان به این هدف برسند.

در تریلر بالا دیدیم که گروهی به نام The PeaceKeepers به شخصیت اصلی بازی پیشنهاد یک مذاکره با یک گروه بازمانده که کنترل منبع آبی را در دست دارند میدهد. وقتی بازیکن به مقصد میرسد با دو انتخاب مواجه میشود، یک اینکه به گروه بازمانده بپیوندد و دو اینکه منبع آب را تحویل دهد و ماموریت را به اتمام برساند.

اگر بازیکن گزینه اول را انتخاب کند گروه The Peacekeepers به یک ذخایر اضافه و به خاطر ارزش بالای آب در این دنیا به منبع داد و ستد جدیدی دست پیدا میکند. اگر هم بازیکن گزینه دوم را انتخاب کند این گروه پایداری و کنترل مناطق مشخصی را به دست میگیرند و به غیرنظامی ها دسترسی یک منبع ذخیره آب قابل اطمینان میدهند.

داستان دایینگ لایت 2 درباره چیست؟
داستان دایینگ لایت 2 درباره چیست؟

بخش چند نفره یا آنلاین بازی دایینگ لایت 2

بازی Dying Light 2 در تلاش است که محیطی طراحی کند که دائم به سبب انتخاب ها و تصمیمات بازیکنان در حال تغییر باشد. پس این بار بخش آنلاین بسیار متفاوت تری را شاهد خواهیم بود. مثل همیشه تعداد بازیکنان به 4 نفر محدود است. همچنین بازیکنان نمی توانند باهمدیگر در تکمیل مراحل و پیشروی در داستان همکاری کنند. تنها وقتی میتوانند در داستان پیشروی کنند که خودشان میزبان (Host) باشند. این بدین خاطر است که تکلند میخواهد عواقب تصمیمات بازیکن فقط به خاطر انتخاب های خودشان باشد.

ملگورزاتا میترگا تهیه کننده بازی ادعا میکند که “انتخاب ها، داستان بازی و عواقب تصمیمات بازیکن در بازی بسیار وسیع است و این موارد در بازی دوستان شما متفاوت است” میتواند به این معنا هم باشد که اسلحه ها، ارتقا ها و منابع رابطه مستقیم با انتخاب های میزبان بازی دارد و وقتی بازیکنان به دنیای خودشان باز میگردند این موارد غیر قابل دسترس میشوند.

همه چیز درباره بخش آنلاین بازی Dying Light 2
همه چیز درباره بخش آنلاین بازی Dying Light 2

بسته الحاقی (DLC) بازی Dying Light 2

تایمن اسمکتالا سرپرست بخش طراحی بازی در یک مصاحبه تایید کرد که بازی به احتمال زیاد یک بسته الحاقی دریافت خواهد کرد. او همچنین ادعا کرد که “بازی Dying Light 1 تا 4 سال بعد از انتشار پشتیبانی شد و برنامه ما برای دایینگ لایت 2 دقیقا همین طور است”

نسخه اول بازی در اوایل انتشار بسته الحاقی ای دریافت کرده بود به نام Dying Light: Hellraid. خیلی واضح است که تکلند میخواهد نسخه دوم بازی را مثل نسخه اول پشتیبانی کنند.

اسمکتالا ادامه داد “ما میخواهیم این بازی بعد از انتشار پشتیبانی شود. میدانیم که طرفداران خیلی منتظر بسته الحاقی ها، آپدیت ها و چیز های اضافه دیگر خواهند بود و ما قول میدهیم که این موارد را به آنها تحویل دهیم”

آخرین اخبار بازی های ویدیویی و گیم را از رسانه پلی مگ دنبال کنید!

نظر شما نسبت به بازی دایینگ لایت 2 (Dying Light 2) چیست و چه انتظاراتی از این بازی دارید؟

منبع: سایت پلی مگ

5 / 5 ( 1 امتیاز )

The post همه چیز درباره بازی Dying Light 2 [تاریخ انتشار + ویژگی ها + گیم پلی] appeared first on پلی مگ: تازه های سینما و بازی.