Menu

3 انتظاری که از بازی Project 007 (جیمز باند) داریم

استودیو IO Interactive، خالق فرانچایز هیتمن (Hitman) یکی از خلاق ترین استودیوهاییست که صنعت گیم به خود دیده است و به جرئت می توان گفت تاثیرات بسیار بزرگی را در سبک مخفی کاری نوین به وجود آورده است. فارغ از اینها این استودیو مدتی قبل در یک تیز به طور رسمی ساخته شدن بازی مامور ویژه جیمز باند (با نام Project 007) را به صورت رسمی تایید کرد. عناوین بی شماری از شخصیت جیمز باند ساخته شده است اما هیچکدام آنطور که باید و شاید همانند شخصیتی که از فیلم های این مامور ویژه می شناسیم لایق نبوده اند و شخصا معتقدم IO Interactive قادر است تا همانند هیتمن یک عنوان ماندگار در تاریخ بازی های ویدیویی خلق کند.

تا انتها همراه سایت پلی مگ همراه باشید، چرا که می خواهیم به بررسی 3 انتظاری که از بازی Project 007 (مامور ویژه، جیمز باند) داریم بپردازیم.

مهم ترین چیزهایی که دوست داریم در بازی جیمز باند 007 ببینیم

1- پیروی از داستان کلاسیک مجموعه جیمز باند

نسخه کلاسیک مامور 007 از داستان های غنی در سبک خود محسوب می شود
نسخه کلاسیک مامور 007 از داستان های غنی در سبک خود محسوب می شود

امروزه متاسفانه با توجه به عملکرد بد اکثر بازی های اقتباسی از فیلم های سینمایی، کمتر کسی انتظار دارد تا بازی های اقتباسی (یا برعکس) بتوانند به موفقیت خوبی برسند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که در شبکه های اجتماعی گیمرها (مثل دیسکورد و ردیت)، خارجی هایی که بیشتر اخبار بازی های ویدیویی را دنبال می کنند، معتقدند که IO Interactive با یونیورسال پیکچرز، جهت ساخت این عنوان قراردادی امضا کرده است تا بازاریابی این شرکت برای آخرین نسخه مامور 007 (جیمز باند) تحت عنوان No Time To Die که در سال 2021 عرضه می شود، به طور کامل تکمیل شود.

فارغ از اینها با توجه به اینکه IO Interactive بهترین استودیو در صنعت گیم جهت ساخت عناوینی با مضمون مامور ویژه و المان های مخفی کاری است، باید انتظار داشته باشیم بازی Project 007، عنوان خوبی از آب در بیاید؛ بدون شک اگر این استودیو داستان خود را براساس داستان های کلاسیک این فرانچایز پایه ریزی کند می تواند قدم های مهمی در موفقیت این بازی را طی کند.

2- اول داستان و دوم گان پلی!

برای عنوانی که از لحاظ داستان هیچ ضعفی ندارد و یک نقطه قوت محسوب می شود، باید به همان اندازه به داستان پردازی آن اهمیت داده شود
برای عنوانی که از لحاظ داستان هیچ ضعفی ندارد و یک نقطه قوت محسوب می شود، باید به همان اندازه به داستان پردازی آن اهمیت داده شود

برخی از بازی ها مثل Doom شاید در بحث داستان چیز خاصی برای ارائه دادن نداشته باشند اما آنقدر از لحاظ گیم پلی غنی هستند که می توان از اینطور موارد چشم پوشی کرد؛ اما فرانچایزی مثل جیمز باند 007، به دلیل داستان جذاب و جاسوسی که دارد به محبوبیتی که درحال حاضر دارد رسیده است؛ IO Interactive باید سعی کند تا داستان بازی Project 007 را لایق از آب در بیاورد و در قدم های بعدی روی گان پلی، که گیمر از همه بیشتر با آن سر و کار دارد کار کند.

واقعا حیف است وقتی می بینیم یک بازی از لحاظ گیم پلی حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد اما هیچ چیز جدیدی در بحث داستان برای ارائه کردن ندارد و زحمات چندین و چند ماه و یا حتی سال یک استودیو زیر سوال می رود.

3- شخصیت پردازی طوری باشد که گیمر خود را جای یک مامور یا جاسوس ویژه تصور کند

الهام گیری از شخصیت جیمز باند دنیل کریگ می تواند گزینه مناسبی برای شخصیت بازی Project 007 باشد
الهام گیری از شخصیت جیمز باند دنیل کریگ می تواند گزینه مناسبی برای شخصیت بازی Project 007 باشد

برای اینکه گیمر واقعا خود را جای مامور 007 تصور کند، قطعا کار کردن روی المان های مخفی کاری، گان پلی و تجهیزات گرم و سرد شخصیت اصلی بازی از مهم ترین اقدامات است؛ اما اینها فقط 50 درصد قضیه هستند و برای اینکه ما یک حس بی نقص و عالی، به عنوان جاسوس ویژه داشته باشیم کافی نیست.

50 درصد بعدی بدون شک به طراحی لباس، دیالوگ ها، میمیک صورت و از همه مهمتر صداگذاری مربوط به شخصیت اصلی بازی مربوط می شود. IO Interactive با موارد مطرح شده در رابطه با شخصیت پردازی خوب غریبه نیست و در یک کلام اگر بتواند از تمامی پتانسیل های مامور ویژه جیمز باند 007 در بازی Project 007 بهره ببرد، باید انتظار یک بازی AAA را داشته باشیم.

به هرحال فعلا برای قضاوت کردن زود است و باید ببینیم نتیجه نهایی چطور است.

آخرین اخبار بازی های ویدیویی و گیم را از رسانه پلی مگ دنبال کنید!

نظر شما نسبت به ساخته شدن بازی جیمز باند 007 توسط IO Interactive چیست؟
آیا Project 007 می تواند عنوانی لایق فرانچایز جیمز باند (James Bond) در بازی های ویدیویی باشد؟

منبع: سایت پلی مگ

5 / 5 ( 3 امتیاز )

The post 3 انتظاری که از بازی Project 007 (جیمز باند) داریم appeared first on پلی مگ: تازه های سینما و بازی.