Menu

سونی: حداقل تا 3 سال آینده شاهد بازی‌های بین نسلی و مشترک بین PS4 و PS5 خواهیم بود

به گزارش پردیس‌گیم، پلی‌استیشن 5 جدیدترین دست پخت غول ژاپنی، فاصله‌ای با عرضه‌ ندارد. فردا در چند منطقه و 29 آبان‌ماه در سرتاسر جهان. با این حال افراد زیادی ترجیح می‌دهند کماکان کنسول نسل هشتمی خودشان رو نگه دارند، اما تا کی؟ تا چه وقت باید انتظار بازی‌های جدید را داشت؟

به نقل از سونی، تا چند سال آینده باید خیالتان راحت باشد. یک وبسایت ژاپنی به تازگی با نایب رئیس بخش سرگرمی سونی، جناب هیدیاکی نیشینو مصاحبه کرده است. ماحصل این گفتگو این می‌باشد که ساخت بازی‌های اختصاصی از همان روز اول کار دشواری است. بازی‌سازان برای آشنا شدن با سخت‌افزار جدید نیازمند زمان هستند. در زمینه‌ی بازی‌ها، مهم بود که پشتیبانی از نسل قبل را داشته باشیم ولی چیزی که مهم‌تر بود عرضه‌ی بازی‌های آینده برای پلی‌استیشن 4 بود و ما اطمینان حاصل کردیم که بازی‌های پلی‌استیشن 5 را برای پلی‌استیشن 4 نیز عرضه کنیم. در خصوص قابلیت ارتقاء رایگان بازی به نسل بعد نیز با توسعه‌دهندگان صحبت خواهیم کرد.

قبل از این‌که خیلی ذوق‌زده شوید، شایان ذکر است که این به معنای نبود انحصاری برای پلی‌استیشن 5 نیست. همانطور که می‌دانید Demon’s Souls و Ratchet & Clank: Rift Apart انحصاری پلی‌استیشن 5 هستند. اما می‌شود انتظار داشت که بازی‌های بزرگ دیگر شرکت‌ها تا کوتاه مدت به صورت بین نسلی باشند و بازی‌های سالیانه و ورزشی نیز در دراز مدت همین روند را پی بگیرند.

خب دوستان نظرتان چیست؟ مقوله‌ی بازی‌های بین نسلی را به طور کلی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.