Menu

رسمی: راه‌های جدیدی برای ذخیره‌ی بازی‌ها بر روی PS5 فراهم خواهد شد

به گزارش پردیس‌گیم، همان‌طور که می‌دانید سونی چندی پیش اعلام کرد که تنها راه ذخیره‌ی بازی‌های PS5 فقط SSD داخلی کنسول می‌باشد و در هنگام عرضه نه خبری از ارتقاء‌ی این SSD هست و نه امکان ذخیره‌ی دیتای بازی‌ها بر روی هارد اکسترنال را خواهید داشت. احتمال می‌رفت که سونی این مشکل را با به‌روزرسانی برطرف کند، خوشبختانه حال این امیدواری قوت گرفت و سونی به صورت رسمی تأیید کرد.
سونی در خصوص استفاده از هاردهای اکسترنال گفته است که فعلاً امکان انتقال دیتای بازی‌های PS5 بر روی آن‌ها نیست ولی ما در حال بررسی هستیم که در به‌روزرسانی‌های آینده این امکان را فراهم کنیم. البته شما کماکان می‌توانید بازی‌های PS4 خودتان را بر روی هارد اکسترنال کپی کنید و حتی از روی همان هارد آن‌ها را اجرا کنید، بدون نیاز به انتقال به SSD داخلی PS5.
و اما در خصوص ارتقاءی SSD کنسول، سونی در این خصوص گفته است: کنسول PS5 دارای درگاه ارتقاءی SSD از نوع M.2 می‌باشد. امکان استفاده از این درگاه و ارتقاء حافظه‌ی PS5 پس از عرضه و توسط به‌روزرسانی‌های سیستمی فراهم خواهد شد. ما در آینده در خصوص این موضوع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و مدل‌های M.2 قابل پشتیبانی را معرفی خواهیم کرد.
با توجه به این‌که تأیید شد SSD داخلی کنسول تنها 670 گیگابایت حافظه‌ی قابل استفاده دارد، دادن انتخاب‌های بیشتر برای ارتقاء حافظه‌ی ذخیره‌سازی بدون شک خوشایند خواهد بود.

خب دوستان نظرتان چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.