Menu

معرفی جذاب ترین بازی بچه گانه | بازی هایی هیجان انگیز!

شاید اگر کودک خردسالی دارید که باید او را سرگرم کنید به دنبال بازی هایی مهیج برایش بگردید . سرگرم کردن کودکان یکی از شیرین ترین کار های دنیاست پس بیایید با هم چند مورد بازی بچه گانه مهیج و جذاب را با هم مرور کنیم .

ما در این مقاله به چند بازی اشاره می‌کنیم که علاوه بر ایجاد فضایی شاد برای بچه‌ها، موجب افزایش تحرک آنها هم می‌شوند؛ بازی‌هایی بدون نیاز به تلویزیون، موبایل و کامپیوتر. همراه ما باشید، می‌خواهیم چند ایده‌ی جذاب برای بازی با کودکان را در اختیارتان بگذاریم.

تاب و سرسره کودک

بردن کودکان به فضای باز یکی از بهترین لحظه ها را برای آن ها به وجود می آورد. پس اگر میخواهید کودکتان را به پارک ببرید دست به کار شوید. شما در پارک می توانید او را سوار تاب کودک کنید یا می توانید از سرسره های موجود در پارک استفاده کنید . این وسایل بازی واقعا برای کودک شما لذت بخش است پس کودکتان را خوشحال کنید .

شاید بگویید زمانی که نمی توانید به پارک بروید یا نمیخواهید کودکتان در معرض بیماری ها قرار بگیرد چه چاره ای باید اندیشید ؟ پیشنهاد ما استفاده از وسایل بازی پلاستیکی در خانه است شما می توانید به این سایت سر بزنید و قیمت تاب و سرسره کودک را بررسی کنید. در مجموعه بازی سازان شما می توانید طبق هر بودجه ای که دارید خرید خود را انجام دهید . در اکثر محصولات قیمت این محصولات از دیجی کالا هم مناسب تر است!

لی‌لی‌ در فضای بسته

این بازی دوست‌داشتنی را می‌توانید داخل خانه نیز انجام دهید. می‌توانید جدول بازی لی‌لی را روی هر سطحی بکشید. با استفاده از نوار یا چسب ۹ خانه‌ی مربعی شکل روی زمین ایجاد کنید (تعداد خانه‌ها به خودتان بستگی دارد و می‌توانید آنها را بیشتر یا حتی کمتر بکنید). خانه‌های یک تا سه در یک خط قرار دارند و دو خانه‌ی ۴ و ۵ درست کنار هم و بالای سه خانه‌ی قبلی قرار می‌گیرند. خانه ۶ بالای آنها و دو خانه‌ی ۷ و ۸ نیز کنار هم و بالای خانه‌ی ۶. آخرین خانه نیز به صورت نیم‌دایره‌ای در بالای همه قرار می‌گیرد.

حالا یک سنگ، سکه یا هر چیز مشابه دیگر را بردارید. اولین بازیکن باید سنگ یا سکه‌ی نشانه را طوری داخل خانه‌ی شماره ۱ بیندازد که به خط‌های آن خانه نخورد. اگر موفق شد یک پایش را بالا می‌گیرد و با لی‌لی داخل خانه‌ها می‌پرد. باید هر دو پایش را داخل خانه‌هایی بگذارد که در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند و در بقیه‌ خانه‌ها لی‌لی برود، اما نباید داخل خانه‌ای که نشانه را داخل آن انداخته‌ شود. بازیکن می‌تواند قبل از برگشت، در خانه‌ی آخر که به صورت نیم‌دایره است کمی استراحت کند.

در مسیر برگشت بازیکن باید نشانه را از خانه‌ی شماره ۱ بردارد (در این مسیر بازیکن باید مواظب باشد زمین نخورد و پایش روی خط‌ها نرود). اگر موفق شد این بار نشانه را داخل خانه‌ی شماره‌ی ۲ می‌اندازد. اگر نشانه داخل خانه‌ی شماره‌ی ۲ نیفتاد یا پایش با خط‌ها برخورد کرد نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد. بازیکن‌ها باید آن‌قدر به این بازی ادامه دهند تا به خانه‌ی آخر برسند. برنده‌ی بازی اولین کسی است که موفق می‌شود به خانه‌ی شماره‌ی ۹ برسد.

بازی پرتاب جوراب

این بازی مشابه بازی بسکتبال در خانه است با این تفاوت که به جای توپ از جوراب استفاده می کنی و به جای تور از سبد لباس.

آنچه نیاز خواهید داشت:

یک دسته از جوراب های رنگارنگ
یک سطل یا سبد لباس
فضای بازی

نحوه بازی:

جوراب را به صورت توپ های کوچک رول کنید و سرش رو ببندید.
سبد لباس را چند متر دور از جایی که ایستاده اید قرار دهید.
به نوبت جوراب ها را داخل سبد پرتاب کنید.
هر دفعه که جوراب را داخل سبد می اندازید، یک گام به عقب بردارید.
این بازی یک نمونه جذاب و باحال بازیهای خانگی برای کودکان است.

بازی کلمات

صفحه را به چهار بخش تقسیم کنید: نام، محل، حیوانات، اشیا.
یک زمان سنج را برای چند ثانیه تنظیم کنید و به کودک اجازه دهید حروف الفبا را به آرامی از ابتدا بخواند.
هنگامی که تایمر متوقف شود، کودک می گوید که در چه حرفی زمان متوقف شده است.
و بازیکنان باید نام، محل، حیوانات و اشیایی را که با اون حرف شروع می شود را بنویسند.
این ها نمونه هایی جذاب از بازیهای خانگی برای کودکان با قلم و کاغذ است.

قایم‌موشک

آیا می‌توان لیستی از بازی‌های مناسب داخل خانه تهیه کرد و قایم‌موشک را فراموش کرد؟ در مدل سنتی این بازی یک نفر چشم می‌گذارد و بلندبلند شروع به شمردن می‌کند تا بقیه افراد قایم شوند. به محض پایان یافتن شمارش، فرد، گشتن به دنبال دیگر بازیکن‌ها را شروع می‌کند. آخرین فردی که پیدا می‌شود باید در دور بعدی بازی چشم‌ بگذارد. بزرگترها می‌توانند این بازی را در فضایی تاریک انجام دهند تا هم هیجان بازی بیشتر شود هم فضای شادتری برای همه ایجاد شود. البته از ایمن بودن فضا مطمئن شوید. حتی می‌توانید به کسی که چشم می‌گذارد اجازه دهید از یک چراغ‌قوه استفاده کند تا در تاریکی بهتر بتواند در فضای خانه حرکت کند.

استفاده از وسایل ورزشی پارک ها

استفاده از وسایل ورزشی پارکی برای کودکان برای آن ها بسیار جذاب است . به طور کلی کودکان پارک را دوست دارند. اگر کودکتان اضافه وزن دارد می توانید او را به سمت استفاده از ست تجهیزات ورزشی در پارک تشویق کنید . این وسایل باعث کاهش وزن آن ها و بهبود سیستم دفاعی کودکان می شود.

نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که وسایل ورشی نباید به کودکتان فشار بیاورد. کودکان به دلیل جثه ی ریزی که دارند نباید در معرض ورزش های سنگین قرار بگیرند.

حبا‌ب‌ساز

برای لذت بردن از بازی با حباب لازم نیست حتما بیرون از خانه بروید. برای این بازی، شما به یک بشقاب و نی برای هر نفر، مقداری مایع ظرف‌شویی و آب احتیاج دارید. کمی مایع ظرف‌شویی وسط هر بشقاب بریزید. کمی آب روی آن ریخته و به آرامی هم‌ بزنید، این کار را تا کف کردن آب ادامه دهید. از بچه‌ها بخواهید که نی را داخل کف گذاشته و به آرامی داخل آن فوت کنند. حالا می‌توانید حباب‌های بزرگ درست کنید. برای ایجاد رقابت میان بچه‌ها، می‌توانید به هرکسی که حباب بزرگ‌تر درست کند یا حبابش دوام بیشتری داشته باشد، جایزه بدهید.