Menu

اختلاف بین پردازنده‌های گرافیکی PS5 و Xbox Series X چقدر است، آیا تأثیری بر روند توسعه‌ی بازی‌ها خواهد داشت؟

به گزارش پردیس‌گیم، در رقابت کنسول‌های نسل بعد، سرعت SSD کنسول PS5 با اختلاف فراوان Xbox Series X را پشت سر می‌گذارد، اما ردموندی‌ها قله‌های دیگری را مد نظر داشته‌اند، به طور مشخص کنسول مایکروسافت در زمینه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی برتری قابل ملاحظه‌ای دارد. 12 ترافلاپس در برابر 10.28 ترافلاپس، حداقل از دید آماری و قدرت خام برتری با کنسول مایکروسافت می‌باشد.

سؤال اصلی اینجاست، آیا این تفاوت تأثیر آنچنانی بر روند توسعه‌ی بازی‌ها خواهد داشت؟ به طور مشخص آیا توسعه‌دهندگان بر روی ایکس‌باکس سری ایکس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت؟

به نقل از طراح ارشد بازی Dirt 5، آقای Mike Moreton از استودیوی کدمسترز، تأثیر آنچنانی نخواهد داشت. ایشان در جریان یک مصاحبه که از ایشان در این خصوص سؤال شده بود گفتند: از دید توسعه و گیم‌پلی حقیقتاً تأثیری نخواهد داشت. اما وقتی پای بهینه‌سازی و بهبود دادن آخر کار پیش آید، ممکن است که کار بهینه‌سازی بر روی یک کنسول راحت‌تر باشد.

البته که توسعه‌دهندگان باید ایکس‌باکس سری اس را نیز در نظر بگیرند. که به مراتب از این دو کنسول‌ ضعیف‌تر است. با توجه به این موضوع اختلاف بین PS5 و ایکس‌باکس سری ایکس، مطرح نخواهد بود.

بازی Dirt 5 قرار است 16 آبان‌ماه برای پلتفرم‌های PS4, Xbox One, و کامپیوتر عرضه شود. سپس، 20 آبان‌ماه راهی ایکس‌باکس سری ایکس و اس خواهد شد. و در نهایت 22 آبان‌ماه نیز در دسترس دارندگان PS5 قرار خواهد گرفت. صبر کنید، هنوز تمام نشده، سال آینده‌ی میلادی نیز پلتفرم استریم گوگل استادیا میزبان این بازی خواهد بود.

خب دوستان نظرتان چیست؟ با صحبت‌های طراح ارشد استودیوی کدمسترز موافق هستید؟ به نظر شما این اختلاف در چه سطحی خواهد بود؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.