Menu

اوتوری: عمودی یا افقی بودن PS5 هیچ تفاوتی در عملکرد خنک کننده‌ی آن ندارد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، کنسول نسل نهمی PS5 به زودی عرضه می‌شود و به نظر منصفانه است که بگوییم این کنسول نسبت به برادران خود واقعا بزرگ است. اندازه گیری دقیقا آن تا زمانی که به صورت رسمی عرضه و در دست بررسی قرار گیرد دشوار خواهد بود، اما به نظر می‌رسد یکی از بزرگترین کنسول‌هایی باشد که می‌توانیم بیاد بیاوریم. به همین دلیل، همانطور که می‌توانید تصور کنید، قرار است فرایند خنک کننده‌ زیادی در این کنسول صورت گیرد و یک فن بزرگ نیز برای انجام درست آن در اختیار دارد. اما آیا مهم است که چگونه آن را بر روی سطح‌های مختلف قرار دهید؟ به گفته یکی از طراحان، نحوه‌ی قرار دادن کنسول در عملکرد آن تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

یاسوهیرو اوتوری از عوامل بخش طراحی مکانیکی شرکت Sony در مصاحبه با 4Gamer در مورد طراحی سیستم این کنسول صحبت کرد. در این مصاحبه، او بیشتر از سایر بخش‌ها در مورد بخش درونی دستگاه، مانند سیستم خنک کننده فلز مایع صحبت کرد. وقتی از او سوال شد که چگونگی موقعیت کنسول روی یک سطح مهم است یا خیر، اطمینان داد که چنین نیست. طبق گفته‌ی وی علی رغم شکل ظاهری سیستم، که انگار برای پخش گرما به صورت عمودی ساخته شده است، در عمل هم به صورت عمودی و هم افقی است. گرچه گفت خودش حالت عمودی را ترجیح می‌دهد.

"این یک سوال متداول است. از نظر طراح، تفاوتی در عملکرد خنک کننده بین حالت عمودی و افقی وجود ندارد. من فکر می‌کنم برخی از مردم فکر می‌کنند که در اثر اختلاف دما، راندمان اتلاف گرما باید در نصب عمودی بالاتر باشد. با این حال، در یک سیستم خنک کننده با یک فن فعال (فن الکتریکی)، اثر اختلاف دما در سطح خطای اندازه گیری است. که مطابق مشخصات چه در نصب افقی و چه در عمودی کار می‌کند. من شخصاً حالت عمودی را دوست دارم که در بالا و پایین "برند PS" به درستی دیده شود. "

کنسول موردانتظار شرکت Sony در تاریخ 12 نوامبر برای مناطق منتخب و در 19 نوامبر یعنی کمتر از یک ماه دیگر در سراسر جهان عرضه خواهد شد.