Menu

فن کنسول PS5 با به روزرسانی سیستم عامل آن بهیته‌تر هم خواهد شد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از gamingbolt، پس از انتشار PS4 و حاشیه‌های فن بسیار عجیب و پرصدای آن، امید این بود که شرکت Sony در یک راه حل مناسب، خنک کننده بهتر و کارآمدتری برای PS5 در نظر بگیرد. بر اساس گزارش و برداشت‌های اخیر، به نظر می‌رسد که این دقیقاً همان کاری است که آن‌ها انجام داده‌اند. در حالیکه با توجه به گزارشات اخیر، PS5 از سیستم خنک کننده‌ی گران قیمت و غیر معمول در بین سخت‌افزارهای مشابه استفاده می‌کند، اما رسانه‌ها آن را بی‌صدا و کارآمد توصیف کرده‌اند که نشان از موفقیت Sony در حل این مشکل دارد.

همچنین به نظر می‌رسد Sony قصد دارد بهینه‌سازی کنسول در این قسمت بسیار مهم را حتی پس از عرضه‌ی نهایی ادامه دهد. یاسوهیرو اوتوری، رئیس تیم طراحی مکانیکی و حرارتی PS5، در مصاحبه با 4Gamer (از طریق ResetEra) گفت که Sony به جمع آوری داده‌های مربوط به عملکرد فن PS5 ادامه می‌دهد و براساس آن داده‌ها و از طریق روزرسانی سیستم عامل آن را تنظیم و بهینه‌ می‌کند.

وی گفت: "بازی‌های مختلفی در آینده منتشر می‌شود و اطلاعات مربوط به رفتار APU (واحد پردازش سریع) در هر بازی جمع آوری می‌شود. ما برنامه‌ای برای بهینه سازی کنترل فن بر اساس این داده‌ها داریم." متن بعدی از 4Gamer.net می افزاید: ”PS5 دارای سه سنسور دما در برد اصلی برای کنترل سرعت فن بر اساس دمای داخلی APU و بالاترین دما از این سه سنسور است. این پارامترهای کنترل فن نیز از طریق به روزرسانی‌های آنلاین تنظیم و بهینه می‌شوند. "

اخیراً مشخص شده است که فن خنک کننده بزرگ کنسول یکی از اصلی ترین دلایل بزرگ بودن آن است که نشان می‌دهد Sony برای نسل بعدی خود سعی بر یادگیری و تصحیح اشتباهات خود در نسل قبل داشته است.